Używany Citroen C5 III X7 – czy warto kupić?

15 2 186

Citroen C5 III to najnowsza i jak na razie ostatnia generacja bardzo udanego samochodu klasy średniej ze stajni szewronów. Samochód cieszy się olbrzymią popularnością na rynku wtórnym a wiele osób żałuje, że firma zaprzestała już jego produkcji. Na początek mamy dla Was dobrą wiadomość – auto wróci w zupełnie nowej formie, chociaż prawdopodobnie już bez zawieszenia hydropneumatycznego.

Citroen C5 III zaprezentowany został w roku 2007 a do salonów sedan trafił rok później. Charakteryzuje się klasyczną sylwetką, nawiązującą nieco do produktów niemieckich marek. Sam producent podkreślał to zresztą w swojej reklamie:

W maju 2008 roku na rynek trafiła też wersja tourer, czyli C5 III kombi. Samochód dostępny był zarówno z klasycznym zawieszeniem jak i znacznie bardziej cenionym zawieszeniem hydropneumatycznym. Najnowsza generacja tego zawieszenia jest w zasadzie niezawodna i jeśli tylko prawidłowo ją eksploatować, odwdzięczy się długą, bezawaryjną pracą oraz najwyższym komfortem jazdy w tej klasie. C5 III można było zamówić z dużym i mocnym dieslem 2.7 HDi bi-turbo a od 2011 roku z poprawioną jednostką 3.0 HDi bi-turbo. Jeśli interesują Was duże silniki, to mamy dla Was dużo użytecznych informacji, przygotowanych przez Krzysztofa Mijala w tym artykule na temat C6 2.7 HDi, 3.0 HDi, 3.0 V6.


Citroen C5 III X7 – najbardziej poszukiwany model

Wsród samochodów używanych największą popularnością cieszą się roczniki od roku 2011 w górę, uchodzące za najbardziej bezawaryjne oraz najlepiej dopracowane, z lekko zmodyfikowanym w stosunku do poprzedniej generacji wnętrzem. Wśród silników klienci najczęściej wybierają 2.0 HDi, oferujący moc 160 KM. Jednostka ta oferuje wysoką trwałość, niezawodność i niskie spalanie. Średnie spalanie nie powinno przekraczać 6,8 litra na 100 kilometrów. Można go też spotkać z bardzo dobrą sześciobiegową skrzynią automatyczną. Wśród jednostek benzynowych dostępny jest mniej popularny 1.6 THP o mocy 156 KM. Ten silnik może wymagać zwiększonej uwagi z uwagi na konieczność wymiany napinacza i łańcucha rozrządu, za to można go kupić stosunkowo tanio i łatwiej – coś za coś. Spalanie jest około dwa litry wyższe niż w wersji z dieslem.

Dla miłośników mocniejszych wrażeń dostępny był 2.2 HDi, oferujący moc 200 KM. Większość podzespołów podwozia i osprzętu silnika C5 III X7 dzieli ze znacznie większą limuzyną C6. Jednak nie jest tak komfortowy jak Citroen C6 w najwyższej wersji, choćby z powodu braku układu AMVAR, czyli układu stosowanego C6, umożliwiającego automatyczne dostosowanie pracy zawieszenia do warunków drogowych oraz sposobu jazdy. Składa się z komputera, czujników oraz prostego urządzenia sterującego przepływnością płynu hydraulicznego, niezależnie dla każdego z kół. Dzięki temu siła tłumienia w amortyzatorach może się zmieniać w szerokim zakresie a zmiany następują błyskawicznie. C5 nie posiada tego rozwiązania – a szkoda!

Citroen C5 III dostępny był w wielu wersjach wyposażenia. Warto szukać modelu z oznaczeniem Exclusive, to najwyższa specyfikacja tego auto. Ciekawa może być też wersja CrossTourer, nieco „uterenowiona”

Citroen C5 III – Koszty serwisowania i zawieszenie hydropneumatyczne

Citroen C5 III to samochód umiarkowany jeśli chodzi o koszty serwisu. Wybór części, zarówno nowych jak i używanych jest  bardzo duży. Popularność modelu w Polsce sprawiła, że serwisy nie boją się go naprawiać a mechanicy nie uciekają na widok tego auta. Jest jednak kilka czynności serwisowych, które trzeba poznać i pilnować. Na przykład procedura wymiany koła z zawieszeniem hydropneumatycznym wymaga podniesienia samochodu do najwyższej pozycji. Niby drobiazg, ale trzeba pilnować zwłaszcza wulkanizatorów przy zmianie opon. Jednak zawieszenie hydropneumatyczne jest tak naprawdę dość tanie w eksploatacji. Pamiętać trzeba o przeglądach, wymianie płynu i wymianie uszkodzonych elementów eksploatacyjnych.

Gdzie kupić dobrego, używanego Citroena C5 III?

Dochodzimy do najtrudniejszej chyba kwestii – gdzie kupić sprawdzone auto. Tradycyjnie najlepszym źródłem mogą być samochody po pierwszym właścicielu, które trafiły do ASO. Citroen prowadzi specjalny program odkupu i sprzedaży tego typu aut pod nazwą Citroen Select. Warto zajrzeć też na forum Klubu Cytrynki, gdzie użytkownicy potrafią doradzić i pomóc w zakupie Citroena.

Podsumowanie

Citroen C5 III ma bardzo dobre opinie wśród samochodów używanych. Jest chętnie wybierany na taksówkę, świetnie sprawdzi się w roli niedrogiego w eksploatacji auta rodzinnego. W wersji z hydropneumatycznym zawieszeniem zapewnia bajeczny wręcz komfort jazdy i nie chce się z niego wysiadać, nawet po długiej podróży.

Historia modelu Citroen C5

Citroen C5 to następca modelu Xantia. Został zaprezentowany w 2000 roku. Został krytycznie przyjęty przez fanów marki, głównie z uwagi na oszczędności, jakie poczyniono podczas projektowania wnętrza. Mimo to sprzedawał się dość dobrze, osiągając w szczytowym okresie sprzedaż na poziomie ponad 140 tysięcy aut w Europie. Jak na razie Citroen C5 jest też ostatnim samochodem z zawieszeniem hydropneumatycznym ze stacji Citroena.

 

Citroen C5 – europejska sprzedaż

Rok

Sprzedaż

SUMA

1037618

2017

4939

2016

9464

2015

13480

2014

18064

2013

24841

2012

37930

2011

57873

2010

71420

2009

81288

2008

71187

2007

46853

2006

65640

2005

84506

2004

89437

2003

105299

2002

145731

2001

109657

2000

9

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
9 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
10 Autorzy komentarzy
Nie wiemArkoTomekSprawiedliwy SędziaPosiadacz Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Robert
Gość
Robert

Miałem dwie C5 III X7 z 2008r i 2011 z 2.0HDI, naprawdę bardzo dobre i dopracowane auta. Jak ktoś ma okazję zakupić zadbany egz. to naprawdę nie ma co się zastanawiać tylko brać.

Karol
Gość
Karol

W pierwszej części jest literówka „klasycznym zawiedzeniem” ?

maciek
Gość
maciek

bo tak na prawdę jest C5 a potem dłuuuuugo nic ,strasznie ubolewam ,że nie zdążyłem kupić nowego,ale tego nie rozumie nikt
,kto nie zrobił nim trasy przynajmniej 1000 km,ja swoim na Sycylię zajechałem ;-)

Boguś
Gość
Boguś

Też posiadam HYDRO C5 2012 rok, po chipie w vtech na 189KM i złego słowa nie powiem. Zmieniłem tylko tarcze i klocki, przód, tył, płyn hamulcowy i NIC, NIC więcej, może że przez mały przebieg (70tys) i teraz mam dylemat, bo jestem po udarze i nie potrafię obsługiwać sprzęgła, wiec chciałem sprzedać ale nie potrafię się z nim rozstać.

Tomek
Gość
Tomek

glupio tak korzystac z czyjegos nieszczescia, ale gdybys jednak chcial odsprzedac auto to akurat szukam takiego.

Właściciel
Gość
Właściciel

Mam pytanie odnośnie takiej C5. Zna się ktoś na tych Cytrynach? C5 MK3 2.0 HDI 163 KM, hydro, exclusive, kombi, 2011 r. Czy zna ktoś przyczynę wyciszania się i braku możliwości pogłośnienia radia? Sytuacja wygląda tak: jadę samochodem, mruga przycisk SOS, pojawia się komunikat „połączenia tylko w trybie awaryjnym” (czy coś w ty m stylu), i radio bez względu na to czy jest w trybie wyciszenia, czy jest na maksa pogłośnione, czy muzyka ma być z płyty, radia czy z pamięci dysku nie wydaje dźwięku. Po kilkunastu godzinach jest ok, a potem ponawia się znowu taka sytuacja. Według mnie powoduje… Czytaj więcej »

Posiadacz
Gość
Posiadacz

Polecam, ale kupujcie świadomie, bo tutaj piszą tylko o zaletach, których wiele, ale są i wady. Mogę powiedzieć, że jest wygodny, ale legendy o superkomforcie to tylko legendy. Jest to ścisła czołówka, ale na pewno nie najwygodniejszy samochód, jak to piszą fani cytryn. Poprzeczne nierówności na trasach szybkiego ruchu to hałas opon i uderzenie, którego hydro nie niweluje, niestety pięta achillesowa auta, natomiast trochę większe dziury to już poważne łupnięcie, także plastików w środku, bo ta cytryna jest źle spasowana w tunelu środkowym i uchwytach boczków drzwi. Skrzypią one niemiłosiernie. Generalnie jednak komfort na 4 z małym minusem, także nie… Czytaj więcej »

Posiadacz
Gość
Posiadacz

Spalanie większe niż podaje producent. C5 hydro, kombi, 2.0 HDI po mieście spali około 8.2 – 8.7 l/100 km.Skrzynia – manualna 6 jest nieprecyzyjna, haczą trochę 2 i 6. Łuszczy się farba z uchwytów drzwi i tunel środkowy. Psuje się elektryka, klima ma swoje fochy, u mnie raz nie chciała się włączyć, trwało to kilka dni. Radio i czujniki parkowania czasem nie chcą wydać dźwięku. Piszczy pasek w wilgotne dni, szarpie czasem sprzęgło. Ogólna moja ocena to 3+ na 6. Lubię ten samochód i kupiłbym go ponownie, ale kupujcie świadomie. Tutaj, tak jak w niemieckich auto światach zaklina się rzeczywistość,… Czytaj więcej »

Posiadacz
Gość
Posiadacz

Mega zaletą jest oczywiście dobre na długie trasy zawieszenie, superdopracowany silnik 2.0 hdi, który jest jednym z najlepszych na świecie silników diesla, niezłe przyspieszenie (163 KM), wygodne, ale niskiej jakości jeśli chodzi o skórę fotele, wyciszenie kabiny (praktycznie nie słychać silnika, nie słychać w środku że to diesel, który jak przyspiesza brzmi jak benzyna), solidny dwumas, wytrzymały FAP (dużo lepszy niż DPF), trwałe zawieszenie. Polecam, ale trzeba uważąć przy zakupie, bo wiele samochodów w ogłoszeniach ma przynajmniej 400 tys. km a na liczniku po 170 tys. A to już wydatki. Jak ktoś trafi fajny egzemplarz niech bierze.

Posiadacz
Gość
Posiadacz

Uchwyty drzwi i tunel skrzypią tylko po naciśnięciu nie w trakcie jazdy, tak dla precyzji.

Sprawiedliwy Sędzia
Gość
Sprawiedliwy Sędzia

Jak można było zarżnąć taką legendę jak c5 hydroactive? a C6?Swoją drogą nowej ani widu ani słychu, a w Peugeocie jakoś mogli. Niezrozumiała polityka firmy. Toyota tworząc Lexusa nie zabiła ani segmentu D ani E u siebie. DS robi crossovery i jakieś dziwadła, nie przeszkadza przecież żeby Citroen miał choćby przedstawiciela segmentu D? Citroen obecnie przypomina markę budżetową z tymi miejskimi wozidłami i silniczkami mikro. Nie oferuje nic ciekawego. Wraz z C5 i hydroactive – bajecznemu zwieszeniu umarła legenda tej marki. Dziwne, bo jak ktoś robi coś dobrze to robi to dalej a Citroen zdecydował, że przestanie robić superkomfortowe limuzyny,… Czytaj więcej »

Arko
Gość
Arko

Niby znawcy z „francuskie.pl” a zapomnieli o ostatnim silniku 2,0 hdi ze 180 konnym silnikiem. Ogólnie auto super obecnie jeżdżę jyz drugim C5. Szkoda ze już nie produkują bo kupiłbym 3-czego. Jeżeli następca będzie bez hydro zmieniam markę. Myśle o podobnym rozmiarze w pneumatyku i 4×4.

Nie wiem
Gość
Nie wiem

Mam sąsiada który oprócz wyremontowanego Poloneza ma trzy Xantie i mówił że szkoda że ich już nie produkują i że nie wiedział że zakończą produkcję to by kupił więcej . Co do tych nowszych to siedziałem w C3 I , C4 i C5 wszystkich oraz w C6 ale dla mnie mają już za dużo elektroniki. Chciałbym mieć CX albo BX . Ludzie mówią że przy tych nowych małych Citroënach to komfortu mogłyby się uczyć od naszych ojczystych aut , aut z ZSRR i Wartburgów , nie wiem na ile to prawda ale jeżdżąc konkurencją jest w tym wiele prawdy.