Zmieniliście już opony w swoich samochodach? Nasz redakcyjny Citroën C5 doczekał się w końcu nowego ogumienia. Zdecydowaliśmy się na dobrze znane i zbierające pozytywne opinie na rynku opony całoroczne Michelin CrossClimate+.
Zmieniające się warunki atmosferyczne to sygnał, aby zadbać o właściwe ogumienie w swoich samochodach. Wielu kierowców jest przyzwyczajonych do dwóch zestawów: letniego i zimowego, ale coraz większą popularnością na rynku cieszą się produkty, które mają zdać egzamin przez cały rok, bez względu na pogodę. Zaletą opon całorocznych jest brak kosztów związanych z sezonową wymianą, odchodzi również problem z przechowywaniem. Od ponad dwóch lat stosujemy uniwersalne ogumienie w naszych redakcyjnych samochodach. Na oponach Michelin CrossClimate+ jeździ już Renault Kadjar, Citroën Xantia oraz XM. Testujemy również nowszą generację CrossClimate2 w modelu DS 7 Crossback. Nowe „buty” w rozmiarze 205/55R16 otrzymał właśnie także Citroën C5 I generacji, który od kilku miesięcy cieszy komfortem redaktorów Francuskie.pl.
Zobacz test: Opony całoroczne Michelin Crossclimate 2 pierwsze wrażenia i opinie
Opony całoroczne Michelin CrossClimate+ według producenta mają sprawdzić się w samochodzie niezależnie od pogody i rodzaju nawierzchni. Zarówno na suchej, mokrej, jak i ośnieżonej drodze powinny zapewnić odpowiednią trakcję oraz skuteczność hamowania a tym samym bezpieczeństwo pasażerów. Producent podkreśla również dużą sztywność rzeźby bieżnika, która wpływa na jego trwałość.
Jeśli kupujemy do samochodu nowe opony, warto poddać koła dokładniejszemu wyważaniu z testem drogowym, który jest wykonywany maszyną Hunter. Przekonuje do tego większa niż w przypadku zwykłej procedury precyzja. Warunki pomiarów są bardzo zbliżone do rzeczywistych warunków jazdy i pozwalają wykryć nawet najdrobniejsze wady opon. Koszt jest wyższy niż dla zwykłego wyważania, dla Citroena C5 wyniósł łącznie z wymianą 180 zł, ale naszym zdaniem warto. Wynik może być podstawą do ewentualnej reklamacji zamówionego ogumienia. Test, który zleciliśmy wykazał drobne bicie na jednej z opon, ale zgodnie z opinią specjalisty, wynik mieści się w normie.
Przed nami i Citroenem C5 sezon zimowy dlatego w ciągu najbliższych miesięcy sprawdzimy, jak radzi sobie całoroczne ogumienie Michelin CrossClimate+ na mokrej i oblodzonej nawierzchni oraz na śniegu, jeśli oczywiście pojawi się jeszcze tej zimy.
Najnowsze komentarze