Citroën C5 X to nowy model klasy średniej, charakteryzujący się najwyższym komfortem, praktycznym wnętrzem i dostępnością ładowalnych napędów hybrydowych. Nie tylko może zastąpić tak lubianego na rynku wtórnym Citroëna C5, ale też powalczyć o klientów z konkurencją z innych marek.
Citroën C5 X to samochód, który może z powodzeniem pełnić rolę wszechstronnego i komfortowego auta rodzinnego, zapewniającego wygodę i duże możliwości przewozowe. Z napędem hybrydowym ma aktywne zawieszenie, którego charakterystykę można regulować zgodnie ze swoimi preferencjami. Już od najtańszej wersji oferuje najwyższy komfort jazdy i może śmiało stawać w szranki z konkurencją.
Zobacz: Nowy C5 X – skonfiguruj swój model
Citroën C5 X kontra Toyota Camry – bagażnik i prześwit
Patrząc tylko na liczby można odnieść wrażenie, że 545-litrowy bagażnik Citroëna C5 X to niewiele więcej niż w Camry. Jednak porównanie bezpośrednie ujawnia, jak niepraktyczną i źle zaprojektowaną tą przestrzeń ma Toyota. Wąski otwór załadunkowy i wysoki próg utrudniają wykorzystanie tej przestrzeni. Wysoko unoszona klapa Citroëna umożliwia wygodne pakowanie i wypakowywanie. Toyota Camry ma też nikczemny wręcz prześwit, wynoszący zaledwie 125 mm – to nie jest samochód na polskie drogi.
Citroën C5 X kontra Skoda Superb – zawieszenie i prześwit
Wsiadając do Skody Superb można docenić długość i miejsce na nogi, ale w Citroënie wcale nie jest go mniej. Różnica pojawia się w pracy zawieszenia: Superb w porównaniu do C5 X jest potwornie twardy. Jadąc po tej samej drodze ma się wrażenie, jakby z samochodu wymontowano amortyzatory. Citroën C5 X wygłasza drogę i sprawia, że jazda jest o wiele przyjemniejsza. Prześwit Superba jest lepszy niż w Camry, ale znacznie mniejszy niż w przypadku Citroëna. Jeśli chodzi o wnętrze to spójny stylistycznie Citroën prezentuje się znacznie nowocześniej niż archaiczna już nieco kabina Superba.
Citroën C5 X kontra Volvo V60 Cross Country: cena, cena i jeszcze raz cena
Konkurencji Citroëna można szukać w modelu Volvo V60 Cross Country. Marka to zdobyła w Polsce sporą popularność, jednak tutaj głównym problemem może być cena – ponad 100 tysięcy więcej za taki samochód to jednak dużo. Nie wszystkim przypadnie też do gustu wnętrze Volvo, które ma swój specyficzny klimat sprzed lat.
Niezależnie od tego jaki będzie Wasz wybór, warto wybrać się do salonu Citroëna i poznać C5 X, szczególnie pod kątem wygody i komfortu nie ma w swojej klasie konkurencji. Zawieszenie sprawia, że drogi stają się zdecydowanie bardziej równe a dziury znikają jak za dotykiem magicznej różdżki.
Porównanie wymiarów Citroën C5 X kontra Toyota Camry, Skoda Superb i Volvo V60 Cross country:
Citroën C5 X |
Toyota Camry |
Skoda Superb |
Volvo V60 Cross Country |
|
długość (mm) |
4.805 |
4.885 |
4.869 |
4.784 |
szerokość (mm) |
1.865 |
1.840 |
1.864 |
1.850 |
wysokość (mm) |
1.485 |
1.445 |
1.469 |
1.499 |
rozstaw osi (mm) |
2.785 |
2.825 |
2.841 |
2.875 |
bagażnik (dm3) |
545 |
524 |
625 |
495 |
prześwit (mm) |
194 |
125 |
158 |
210 |
cena od |
148.800 zł |
167.900 zł |
130.300 zł |
250.900 zł |
Ceny na podstawie stron producentów z dnia 25.07.2022 r. w PLN
Najnowsze komentarze