sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Citroën C5 X – niby dobry, ale… Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 14-15/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-04-12
w Przeglad Prasy
Czas czytania 4 minut
336 21
1
306
UDOSTĘPNIEŃ
1k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

Okładka aktualnego numeru tygodnika MOTOR, który ukazał się jako wydanie podwójne w ubiegłym tygodniu, może skusić miłośnika francuskich samochodów do zakupu pisma. Na samej górze bowiem znalazło się zdjęcie Citroëna C5 X. Można też dostrzec – i to w górnej połówce – małe zdjęcie Renault Laguny III.

 

MOTOR nr 14-15 (3589-3590) z 04.IV.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,5 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Michelin
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, C4 Picasso, C5 X, SM, 301, Kadjar, Laguna, Duster, Logan

 

Wśród nowości MOTOR opisał na stronach 4-5 Maserati Grecale, o czym wspominamy, ponieważ ta włoska marka współtworzy koncern Stellantis. W tekście wspomniano także większy model, Levante.

Kolejny nowy, interesujący nas samochód, MOTOR zaprezentował na stronach 8-9. To nowy Citroën C5 X – model z segmentu D. Gama jednostek napędowych jest nowoczesna, co nie znaczy, że trafi do przeciętnego polskiego malkontenta – obejmuje 130-konny silnik benzynowy, 180-konny motor benzynowy oraz 225-konną hybrydę typu plug-in. MOTOR uznał, że samochód wyróżnia się przede wszystkim oryginalnym wyglądem, docenił też komfortowe zawieszenie i bagażnik o dużej pojemności. Wielu doceni aż 20-centymetrowy prześwit i bardzo wygodne fotele, które jednocześnie zapewniają dobre podparcie boczne. Ekran na konsoli centralnej uznano za sprawnie działający, ale płynność działanie systemu budzi pewne zastrzeżenia. Materiały wykończeniowe są dobre, spasowanie elementów kokpitu także, ale auto otrzymało tylko cztery z pięciu możliwych do zdobycia gwiazdek. Pochwalono dopracowany zespół napędowy wersji hybrydowej.

Żałosne jest to, co zrobiono na stronach 22-23. Znajdziecie tam test Škody Kodiaq i tradycyjne w takim miejscu porównanie cen na tle konkurentów. Obok Škody postawiono Volkswagena Tiguana i Seata Tarraco. To są samochody z tego samego koncernu, więc pisanie o konkurentach jest tu zdrowo naciągane. Gdyby pojawiły się też inne, obce VAG-owi marki, to mógłbym to zrozumieć, ale tak, to jest duszenie wszystkiego we własnym sosie. I pokazanie, że faktyczni konkurenci tym zaprezentowanym nie dorastają do pięt.

Na stronach 28-33 MOTOR opublikował test opon letnich w rozmiarze 205/55R16. Materiał pochodzi oczywiście z Niemiec, testowe auto, to Volkswagen, ale w walce bierze udział Michelin Primacy 4, dlatego o tym w ogóle wspominam. Stawka okazała się całkiem wyrównana, ale Michelin uzbierał punktów na jedynie 5. miejsce w grupie 8 opon.

Strona 45. przynosi zestawienie najlepszych aut używanych wg brytyjskiego Auto Express. Nic dziwnego, że w czołówce pojawiają się samochody francuskie! Wśród średnich SUV-ów świetnie wypadł Renault Kadjar, wśród minivanów Citroën Grand C4 Picasso, a używanym autem roku i jednocześnie najlepszym małym SUV-em został Citroën C3 Aircross!

Wysokie, wręcz nienaturalnie wysokie ceny paliw w Polsce sprawiają, że znowu rośnie popularność instalacji LPG. MOTOR przejrzał rynek i wyszukał modele, które są najlepsze do zasilania gazem. Na stronach 46-51 znajdziecie spory materiał na ten temat wraz z rodzajami instalacji i wiele innych ważnych informacji. Wśród opisanych samochodów pojawiły się Renault Laguna III, Dacie Logan II i Duster I oraz Peugeot 301

W dziale MOTOR Retro na stronie 62. wspomniano Citroëna SM. Testujący to auto dziennikarze pół wieku temu narzekali na płaskie i śliskie siedzenia, silne wspomaganie kierownicy, która od oporu do oporu miała tylko dwa obroty, co rzekomo utrudniało jazdę na wprost. Zastanowiło mnie to, bo wydawało mi się, że w SM-ie stosowano system Diravi.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 301C3 AircrossC4 PicassoC5 XCitroenDaciaDusterGrecaleKadjarLagunaLevanteLoganMaseratiMichelinMOTORPeugeotRenaultSM
Udostepnij122Tweet77Udostepnij21
Poprzedni

Jean-Éric Vergne na czele klasyfikacji kierowców po zajęciu drugiego miejsca w E-Prix Rzymu

Następny

Renault wstrzymuje produkcję Megane E-Tech Electric we Francji

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Renault Megane Electric

Renault wstrzymuje produkcję Megane E-Tech Electric we Francji

Nowy Citroen C5 X w Polsce

Kiedy nowy Citroën C4 X pojawi się na rynku?

Peugeot liderem w Belgii w pierwszym kwartale 2022

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Piotr - Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • kamil - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FioleK - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Anonimowo - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FSO - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup
  • Citroën AMI dla Akademii Policyjnej. Tak, tej którą pamiętacie z lat 80-tych


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.