Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Citroën C5 X – niby dobry, ale… Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 14-15/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-04-12
w Przeglad Prasy
Czas czytania 4 minut
373 24
A A
1

Warto przeczytać!

Badanie marka nr jeden wśród samochodów: stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 13/2023

Abarth 695 Tributo 131 w teście. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 12/2023

Używane na czas kryzysu: C4 Picasso, C5, 207, Scenic czy Espace? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 11/2023

Ostatni numer! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 03/2023

Okładka aktualnego numeru tygodnika MOTOR, który ukazał się jako wydanie podwójne w ubiegłym tygodniu, może skusić miłośnika francuskich samochodów do zakupu pisma. Na samej górze bowiem znalazło się zdjęcie Citroëna C5 X. Można też dostrzec – i to w górnej połówce – małe zdjęcie Renault Laguny III.

 

MOTOR nr 14-15 (3589-3590) z 04.IV.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,5 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Michelin
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, C4 Picasso, C5 X, SM, 301, Kadjar, Laguna, Duster, Logan

 

Wśród nowości MOTOR opisał na stronach 4-5 Maserati Grecale, o czym wspominamy, ponieważ ta włoska marka współtworzy koncern Stellantis. W tekście wspomniano także większy model, Levante.

Kolejny nowy, interesujący nas samochód, MOTOR zaprezentował na stronach 8-9. To nowy Citroën C5 X – model z segmentu D. Gama jednostek napędowych jest nowoczesna, co nie znaczy, że trafi do przeciętnego polskiego malkontenta – obejmuje 130-konny silnik benzynowy, 180-konny motor benzynowy oraz 225-konną hybrydę typu plug-in. MOTOR uznał, że samochód wyróżnia się przede wszystkim oryginalnym wyglądem, docenił też komfortowe zawieszenie i bagażnik o dużej pojemności. Wielu doceni aż 20-centymetrowy prześwit i bardzo wygodne fotele, które jednocześnie zapewniają dobre podparcie boczne. Ekran na konsoli centralnej uznano za sprawnie działający, ale płynność działanie systemu budzi pewne zastrzeżenia. Materiały wykończeniowe są dobre, spasowanie elementów kokpitu także, ale auto otrzymało tylko cztery z pięciu możliwych do zdobycia gwiazdek. Pochwalono dopracowany zespół napędowy wersji hybrydowej.

Żałosne jest to, co zrobiono na stronach 22-23. Znajdziecie tam test Škody Kodiaq i tradycyjne w takim miejscu porównanie cen na tle konkurentów. Obok Škody postawiono Volkswagena Tiguana i Seata Tarraco. To są samochody z tego samego koncernu, więc pisanie o konkurentach jest tu zdrowo naciągane. Gdyby pojawiły się też inne, obce VAG-owi marki, to mógłbym to zrozumieć, ale tak, to jest duszenie wszystkiego we własnym sosie. I pokazanie, że faktyczni konkurenci tym zaprezentowanym nie dorastają do pięt.

Na stronach 28-33 MOTOR opublikował test opon letnich w rozmiarze 205/55R16. Materiał pochodzi oczywiście z Niemiec, testowe auto, to Volkswagen, ale w walce bierze udział Michelin Primacy 4, dlatego o tym w ogóle wspominam. Stawka okazała się całkiem wyrównana, ale Michelin uzbierał punktów na jedynie 5. miejsce w grupie 8 opon.

Strona 45. przynosi zestawienie najlepszych aut używanych wg brytyjskiego Auto Express. Nic dziwnego, że w czołówce pojawiają się samochody francuskie! Wśród średnich SUV-ów świetnie wypadł Renault Kadjar, wśród minivanów Citroën Grand C4 Picasso, a używanym autem roku i jednocześnie najlepszym małym SUV-em został Citroën C3 Aircross!

Wysokie, wręcz nienaturalnie wysokie ceny paliw w Polsce sprawiają, że znowu rośnie popularność instalacji LPG. MOTOR przejrzał rynek i wyszukał modele, które są najlepsze do zasilania gazem. Na stronach 46-51 znajdziecie spory materiał na ten temat wraz z rodzajami instalacji i wiele innych ważnych informacji. Wśród opisanych samochodów pojawiły się Renault Laguna III, Dacie Logan II i Duster I oraz Peugeot 301

W dziale MOTOR Retro na stronie 62. wspomniano Citroëna SM. Testujący to auto dziennikarze pół wieku temu narzekali na płaskie i śliskie siedzenia, silne wspomaganie kierownicy, która od oporu do oporu miała tylko dwa obroty, co rzekomo utrudniało jazdę na wprost. Zastanowiło mnie to, bo wydawało mi się, że w SM-ie stosowano system Diravi.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 301C3 AircrossC4 PicassoC5 XCitroenDaciaDusterGrecaleKadjarLagunaLevanteLoganMaseratiMichelinMOTORPeugeotRenaultSM
Udostepnij136Tweet85Udostepnij24
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Testujemy najnowszego pickupa Renault Oroch w Brazylii - przeczytaj teraz!
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more