Citroën C5 X trafił w ręce dziennikarzy brytyjskiego magazynu Company Car & Van. Samochód otrzymał bardzo pozytywną ocenę, testujący podkreślają, że jest komfortowy, przestronny i bardzo dobrze się go prowadzi. Co napisali w podsumowaniu testu? Poczytajcie.
Trasa naszego testu Citroëna C5 X 1.2 130 KM wywiodła nas z okolic Herefordshire na M5, gdzie zapoznaliśmy się z systemem ADAS Citroena, „Highway Driver Assist”. Tempomat adaptacyjny jest stosowany w zwykłych samochodach od około dekady i działa całkiem dobrze we wszystkich markach. Niektóre z nich mają jednak tendencję do nadmiernego komplikowania, a inne zbytnio spowalniają, przez co ciągle przyspieszasz i zwalniasz. System HDA Citroena jest świetny i pozwala kierowcy poczuć kontrolę nad systemem, co bardzo lubimy. Regulacja odległości od pojazdu poprzedzającego jest łatwa, nie ma skomplikowanej regulacji prędkości i tego strasznego zwalniania w odległości pół mili od pojazdu poprzedzającego. Po prostu wskaż i jedź. Ten system wygrywa! […]
Citroën chwali się C5 X i słusznie. Jest to flagowy model, który powinien być i jest wyposażony w najwyższej jakości wykończenia deski rozdzielczej, w tym ekranu dotykowego, kierownicy i nawiewów. Zastosowane plastiki są w większości bardzo dobre, a wnętrze Hype Adamantium Ambience, które mieliśmy w naszym samochodzie testowym, czyli połączenie dwukolorowej czarnej skóry Adamantium z perforowanym wzorem szewronowym, było piękne. W najgorętszy dzień roku mieliśmy do dyspozycji znakomite i bardzo wygodne fotele Citroëna Advanced Comfort z wielopunktowym masażem i wentylacją z przodu, warte dodatkowych 800 funtów. Jedynie przedni schowek i niektóre z bardzo niskich plastików sprawiały wrażenie tanich, ale ogólnie rzecz biorąc, jest to wnętrze wysokiej klasy. […]
Citroën słynie z komfortu jazdy, zresztą wystarczy zapytać Jeremy’ego Clarksona. Połączenie zaawansowanych komfortowych foteli Citroena i aktywnego zawieszenia, które łączy progresywne poduszki hydrauliczne z regulowanymi amortyzatorami, zapewniają doskonały wzorowy wręcz komfort jazdy. C5 X prowadził się znakomicie, a w połączeniu z cichą kabiną, wzbogaconą o akustyczną, izolowaną przednią szybę, nasza podróż była bardzo przyjemna. […]
Jak na długi i duży samochód, Citroëna C5 X prowadzi się wyjątkowo dobrze. Wciśnij gaz, aby wyprzedzić, a 8-biegowa skrzynia automatyczna sprawnie zareaguje, obroty wzrosną, a moc 130-konnego silnika zapewni więcej energii niż się spodziewasz. Auto dobrze trzyma się na zakrętach, na autostradzie porusza się cicho, a zawieszenie łagodzi wszelkie problemy związane z nawierzchnią drogi, które możesz napotkać. Przestrzeń dla pasażerów z przodu jest bardziej niż odpowiednia, a z tyłu trzy dorosłe osoby znajdą mnóstwo miejsca do rozciągnięcia się. […]
Jakie są więc plusy Citroëna C5 X? Piękne proporcje, przestronne wnętrze, najnowocześniejsze rozwiązania techniczne i najnowsze systemy bezpieczeństwa. Jak na duży samochód, C5 X ma również nienaganne właściwości jezdne, z komfortową, cichą jazdą, połączoną z zaskakująco zwinnym prowadzeniem. Cena podstawowego poziomu PureTech 130 jest również bardzo konkurencyjna, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę wyposażenie standardowe. Dostępność wariantu plug-in znacznie zwiększa atrakcyjność tego samochodu jako samochodu służbowego […]
Nie ma jednak róży bez kolców, są więc i (drobne) wady: W porównaniu z wersją benzynową, odmiana plug-in jest jednak droga. Niektóre elementy wykończenia wnętrza wyglądają i wydają się tańsze niż powinny (np. schowek przed pasażerem. […]
Podsumowanie? Uwielbiamy jego wygląd, jazdę i sposób, w jaki nawiązuje do dawnych Citroënów. Dla fanów Citroëna C5 X jest powiewem świeżości w sektorze pełnym nudy. Jest to bardziej niż realna alternatywa dla dużego SUV-a, oferująca mnóstwo miejsca i pięknym wyglądem zewnętrznym.
źródło: Company Car & Van. Edycja i skróty: redakcja
Najnowsze komentarze