Citroën C5 X otrzymuje nowe systemy wspomagające, które zwiększają możliwości półautomatycznej jazdy.
C5 X to prawdziwe zaproszenie do podróży, dzięki czemu każda podróż jest chwilą komfortu i spokoju, w której kierowca może się zrelaksować, wspomagany przez technologię pokładową. Citroën wprowadza w C5 X system Highway Driver Assist 2.0, który stanowi kolejny krok w kierunku półautonomicznej jazdy na poziomie 2, dodając następujące funkcje:
- Półautomatyczna zmiana pasa ruchu, która pozwala kierowcy wyprzedzić pojazd przed nim, a następnie wrócić na pas, od 70 km/h do 180 km/h.
- Zalecenie przewidywanej prędkości, które sugeruje kierowcy jak najszybsze dostosowanie prędkości (przyspieszenie lub zwolnienie) dzięki dalekiemu odczytowi znaków ograniczenia prędkości,
- Kierownica jest teraz wyposażona w czujnik chwytu, aby zawsze sprawdzać, czy kierowca jest aktywny, bez konieczności wywierania jakiegokolwiek ruchu lub oporu na kierownicy.
Zobacz: nowe samochody Citroën
Funkcje te stanowią dodatek do tych obecnych już w Highway Driver Assist, czyli Active Safety Brake 2.0 (działający od 7 do 140 km/h), Lane Keeping Assist (działający od 0 do 180 km/h), Rear Traffic Alert, Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go oraz Long Distance Blind Spot Monitoring. Highway Driver Assist jest standardem w poziomie Shine, Highway Driver Assist 2.0 jest standardem w poziomie Shine Pack.
Zobacz: Test Citroëna C5 X 225 KM
Citroën będzie wprowadzał kolejne nowe funkcje i aktualizacje oprogramowania wraz z rozwojem tych systemów w ramach koncernu Stellantis.
Najnowsze komentarze