Nowy Citroën C5 X nie jest już dostępny z silnikiem 1.6 PureTech o mocy 180 KM. W polskiej ofercie pozostały do wyboru dwie możliwości: jednostka benzynowa 1.2 130 KM oraz układ hybrydowy typu plug-in o mocy 225 KM, ale już niedługo marka wprowadzi do katalogu trzecią opcję.
Citroën już jakiś czas temu zapowiadał wprowadzenie do oferty C5 X-a nowej wersji hybrydowej o mocy 180 KM. Układ jest już dostępny na zamówienie we Francji. Dodanie drugiego napędu z wtyczką z założenia powinno cieszyć, bo to nieco tańsza wersja niż topowy model, ale niestety nie obyło się bez ofiar. Z katalogu usunięto benzynowy motor 1.6. Dwa warianty o takiej samej mocy nie miały prawa bytu, a hybryda ma przewagę ze względu na promowanie elektryfikacji w koncernie Stellantis oraz normy środowiskowe.
Nowy Citroën C5 X PHEV 180 jest już dostępny na zamówienie we Francji od drugiego poziomu wyposażenia Feel Pack. Samochód kosztuje 48.700 euro, czyli ok. 228 tys. zł. W Polsce cena będzie nieco niższa, spodziewamy się, że za model trzeba będzie zapłacić ok. 200 tys. zł.
Od stycznia Citroën wprowadził podwyżkę do swojej gamy modelowej. Flagowy samochód z szewronami w logo kosztuje obecnie 161.350 zł (zobacz cennik). Najtańszy C5 X to wersja Feel napędzana jednostką benzynową 1.2 PureTech o mocy 130 KM sprzężoną z automatyczną przekładnią EAT8. Za 225-konny model z wtyczką zapłacimy przynajmniej 224.700 zł.