niedziela, 7 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Nowy Citroën C5 X – znamy ceny flagowej limuzyny we Francji

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-09-07
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 9 minut
2.7k 83
35
2.4k
UDOSTĘPNIEŃ
7.9k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski

Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”

Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi

Citroën opublikował francuski cennik swojego najnowszego, a również największego modelu osobowego (nie licząc vanów). Cennik startuje z poziomu 32.900 euro.

Styl C5 X to idealne ucieleśnienie filozofii Citroëna. Odważny projekt łączący elegancję sedana, dynamikę i praktyczność kombi z ochroną i solidnością SUV-a

Najwyższy komfort – typowo dla Citroëna – w tym fotele Citroën Advanced Comfort® Active Suspension i Advanced Comfort w kabinie pasażerskiej, która mogłaby być prawie częścią wypoczynkową

Najnowocześniejsze technologie ułatwiające życie na pokładzie, w tym system Extended Head Up Display i zupełnie nowy system informacyjny MyCitroën Drive Plus z naturalnym rozpoznawaniem głosu i 12-calowym ekranem dotykowym

Z wersjami benzynowymi dostępnymi od 32.900 euro i hybrydowymi wersjami plug-in dostępnymi od 44.950 euro, C5 X pojawi się w salonach Citroëna na początku 2022 roku.

C5 X będzie można zamawiać we Francji we wrześniu.

ODWAŻNY STYL I PERSONALIZOWANE OTOCZENIA

Citroën powraca do segmentu dużych samochodów turystycznych z innowacyjnym modelem będącym skrzyżowaniem sedana, kombi i SUV-a. Dzięki eleganckiemu, dynamicznemu kształtowi nadwozia C5 X tchnie nowe życie w sztukę podróżowania w całkowitym spokoju.

C5 X jest dostępny w 6 kolorach nadwozia, wszystkie metaliczne lub perłowe, które podkreślają kształt nadwozia: Perla Nera Black, Pearl White, Steel Grey, Platinum Grey, Amazonite Grey, elegancki zielony szary, który idealnie pasuje do wnętrza Hype Adamantium i Magnetic Blue, głęboki i jasny nasycony niebieski, który jest ukłonem w stronę koloru konceptu 19_19. Te kolory nadwozia można łączyć z dachem Perla Nera Black, co jeszcze bardziej podkreśla elegancję pojazdu.

C5 X jest również dostępny z 3 różnymi wzorami felg. Dostępne są 17-calowe felgi aluminiowe VorteX, 19-calowe felgi aluminiowe AeroX i 19-calowe felgi aluminiowe AeroX Black Diamond. 19-calowe felgi aluminiowe mają błyszczące, czarne wstawki aerodynamiczne, które tworzą efekt turbiny, kierując przepływ powietrza, minimalizując opór aerodynamiczny, a tym samym redukując emisję CO2.

Zgodnie z filozofią personalizacji wnętrza Citroëna, C5 X oferuje oryginalne wnętrza, dzięki czemu kierowca może zaprojektować kabinę pasażerską na swój własny obraz. Różne elementy, które można dostosować, aby odzwierciedlić tę atmosferę, obejmują siedzenia, wykończenie deski rozdzielczej, a także konsolę środkową i panele drzwi. Te wnętrza wykorzystują szlachetne materiały, harmonijnie połączone, jak na francuskie auto przystało.

C5 X oferuje 6 różnych wykończeń:

Standardowy wystrój obejmuje szarą tkaninę z efektem chevron.

Stylistyka Urban Grey, subtelna i elegancka, łączy ponadczasowa szarość z połączeniem szarej tkaniny i czarnej skóry imitującej skórę, a także czarną listwą na desce rozdzielczej.

Atmosfera Metropolitan występuje w kolorach Metropolitan Grey i Metropolitan Blue, które łączą czarną skórę, szarą lub niebieską skórę w górnej części oparcia, czarną listwę deski rozdzielczej i wykończenie deski rozdzielczej o wyglądzie szczotkowanego metalu.

Atmosfera Hype Black to ponadczasowa, dynamiczna podstawa w świecie motoryzacji: gładka, perforowana czarna skóra w formie jodełkowych konturów, czarna listwa deski rozdzielczej i drewniane wykończenie deski rozdzielczej z geometrycznym wzorem w jodełkę.

Atmosfera Hype Adamantium jest bardziej skoncentrowana na oryginalności i przejrzystości na pokładzie: dwukolorowy styl z gładką perforowaną czarną skórą tworzącą kontury w jodełkę, w połączeniu z gładką, ciepłą szarą skórą i szarym paskiem deski rozdzielczej, a także paskiem z jasnego drewna, zgodny z drewnianym wykończeniem deski rozdzielczej z geometrycznym efektem szewronu.

SPOKÓJ NA POKŁADZIE DZIĘKI NAJWYŻSZEMU KOMFORTOWI PROGRAMU CITROËN ADVANCED COMFORT

C5 X oferuje to, co najlepsze w programie Citroën Advanced Comfort®:
– Fotele Advanced Comfort zapewniają miękki kontakt początkowy dzięki piance z wyściełaną powierzchnią, dynamiczny komfort dzięki warstwie o dużej gęstości i grubej piance strukturalnej oraz komfort postawy dzięki wielokrotnej elektrycznej regulacji.
– System zawieszenia Citroën Advanced Comfort® z Progressive Hydraulic Cushions® jest dostępny w pojazdach z silnikami spalinowymi, a jako pierwszy na świecie system aktywnego zawieszenia Citroën Advanced Comfort® jest dostępny w wersji hybrydowej z możliwością wielokrotnego ładowania. Dzięki temu kontrolowanemu systemowi pojazd może dostosować zawieszenie każdego koła, czyniąc je bardziej miękkim lub twardszym w zależności od napotkanych warunków. Jest to możliwe dzięki szerokiej gamie czujników i ECU, które nieustannie określają prawidłową konfigurację zawieszenia.
– C5 X ma najlepszą w swojej klasie przestronność. Przedział pasażerski ma proste powierzchnie i elementy „pływające”, które potęgują wrażenie przestrzeni. Pasażerowie z tyłu mają dużo miejsca na kolana, dużą szerokość i dużo miejsca na głowę, dzięki czemu mogą wygodnie siedzieć i cieszyć się podróżą
– Świetne doświetlenie kabiny pasażerskiej przyczynia się do dobrego samopoczucia, jakiego doświadczają pasażerowie w C5 X. Jasność jest duża dzięki oknom w całym samochodzie – w tym szybom bocznym i dużemu panoramicznemu dachowi.
– Szczególną uwagę zwrócono na akustykę pokładową, zapewniając pasażerom C5 X całkowity spokój ducha. Szyby akustyczne, które są zainstalowane w drzwiach przednich i tylnych, zapewniają doskonałą izolację przed hałasami zewnętrznymi podczas podróży.
– Komfort oznacza możliwość jazdy w trybie elektrycznym podczas codziennych podróży przy zerowym hałasie i zerowej emisji CO2 w trybie w 100% elektrycznym, z prędkością do 135 km/h; zero drgań, zero wstrząsów, zero zmian biegów dla idealnie płynnej jazdy; zero stresu dzięki łatwemu ładowaniu i automatycznemu zarządzaniu trybem jazdy; zero kompromisów, jeśli chodzi o przestrzeń i modułowość w wersji Hybrid PHEV.

TECHNOLOGIA DLA DOBREGO SAMOPOCZUCIA I SPOKOJU NA POKŁADZIE

C5 X jest wyposażony w najlepszą technologię, zapewniając zarówno kierowcy, jak i pasażerom relaksującą i bezpieczną podróż:

Rozszerzony wyświetlacz Head Up wyświetla szereg przydatnych informacji na odpowiedniku 21-calowego ekranu w odległości 4 m w polu widzenia kierowcy. Główne wyświetlane informacje to prędkość, znaki drogowe (w tym ograniczenia prędkości), ustawienia wspomagania jazdy, nawigacja instrukcje, komunikaty ostrzegawcze i system audio

MyCitroën Drive Plus, zupełnie nowy interfejs z naturalnym rozpoznawaniem głosu, który umożliwia kierowcom naturalną interakcję ze swoim pojazdem. Dzięki 12-calowemu ekranowi dotykowemu HD, czterem gniazdkom USB-C i bezprzewodowemu ładowaniu smartfona, MyCitroën Drive Plus aktualizuje się w czasie rzeczywistym za pośrednictwem chmury i posiada funkcję Mirror Screen bez konieczności podłączania smartfona.

Systemy wspomagania kierowcy wprowadzające półautonomiczną jazdę na poziomie 2., w tym asystenta jazdy na autostradzie i asystenta zmiany pasa ruchu, monitorowanie ruchu z tyłu pojazdu podczas manewrów cofania (Rear Cross Traffic Alert), monitorowanie martwego pola i widoczność 360° wokół samochodu.

PROSTA GAMA SPEŁNIAJĄCA POTRZEBY ZARÓWNO KLIENTÓW PRYWATNYCH, JAK I FIRM

C5 X jest dostępny w czterech wersjach dla osób prywatnych w Europie:
– Feel, pojazd klasy podstawowej, który zawiera wszystkie najważniejsze funkcje zwiększające komfort i bezpieczeństwo, w tym zawieszenie Citroën Advanced Comfort®, dwustrefową automatyczną klimatyzację, pakiety Safety i Visibility.
– Feel Pack, pojazd klasy średniej, który oferuje jeszcze większy komfort dzięki MyCitroën Drive Plus, dostępowi i uruchamianiu bez użycia rąk, asystentowi parkowania z przodu, kamerze cofania i jeszcze więcej stylu dzięki 19-calowym felgom aluminiowym Aero X. silnik hybrydowy, Feel Pack Suspension Active Citroën Advanced Comfort®
– Shine, najwyższa wersja z gamy, jest wyposażona w najnowsze technologie, takie jak rozszerzony wyświetlacz Head Up, asystent jazdy na autostradzie i jeszcze bardziej atrakcyjne wnętrze z nastrojami Metropolitan i skórzaną kierownicą.
– Shine Pack zapewnia jeszcze większy komfort w gamie, w tym bezdotykową klapę bagażnika, elektryczne fotele kierowcy i pasażera z pamięcią ustawień (odpowiednio 8-kierunkową i 6-kierunkową), akustyczną i laminowaną przednią i tylną szybę oraz wnętrze w kolorze Hype Black ambiance z czarnej skóry i Adamantium z perforacją Chevron.

C5 X ma również wersję dla klientów biznesowych – Feel Business, która dodaje do wersji Feel elementy komfortu B2B, takie jak wspomaganie parkowania przodem, MyCitroën Drive Plus, bezprzewodowe ładowanie smartfona i regulacja odcinka lędźwiowego.

WYDAJNE SILNIKI

C5 X jest wyposażony w trzy typy silników: benzynowy i hybrydowy z akumulatorem, wszystkie z automatyczną skrzynią biegów:
–  PureTech 130 S&S EAT8,
–  PureTech 180 S&S EAT8 (niedostępny w Feel Business)
–  Hybrid 225 ë-EAT8, ładowalna wersja hybrydowa, łącząca silnik benzynowy PureTech 180 S&S, silnik elektryczny 81,2 kW, automatyczną skrzynię biegów ë-EAT8 i akumulator litowo-jonowy 12,4 kWh (niedostępny na poziomie Feel).

Wkrótce dostępne do zamówienia we Francji nowe C5 X (benzyna lub hybryda z możliwością doładowania) pojawi się w punktach sprzedaży marki pod koniec 2022 roku.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.3 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C5 XCitroen
Udostepnij950Tweet594Udostepnij166
Poprzedni

Jaki jest najgorszy samochód na świecie?

Następny

Nowe Renault Megane E-Tech Electric: na pokładzie – duże ekrany, przestrzeń i usługi Google

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowe Renault Megane E-Tech Electric: na pokładzie - duże ekrany, przestrzeń i usługi Google

Nowa Dacia Bigster, Renault Kadjar, luksusowy DS9. Dużo o francuskich samochodach! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 36/2021

Renault Megane E-Tech Electric

Nowe Renault Megane Electric ma już swój konfigurator

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
35 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Stellantis trzecim najbardziej dochodowym producentem świata. Lepszy niż Toyota, Volkswagen i Hyundai
  • Zbyslav - Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Anonimowo - Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Tom - Dacia pozostanie przystępna cenowo. Tylko LPG i hybrydy, nie będzie żadnej elektryfikacji gamy
  • Tomasz O - Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Przemek - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Leszek - Citroën C6 to samochód dla ludzi niezwykłych. Wywiad z Tomkiem Nowakiem
  • Ddgjik - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski
  • Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Dacia Sandero i Jogger z sukcesami w Irlandii
  • DS 4 wygrywa z Audi A3 w teście Auto Express
  • Uruchamianie używanego samochodu po wieloletnim postoju
  • Używana Dacia z salonu z gwarancją do 3 lat. Ceny już od 15 tysięcy zł
  • DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Nowe modele Renault z Rescue Code. Karta ratownicza fabrycznie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
35
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.