miasto budzi sie 2024 3 Wiadomości
Wiadomości

Dokąd zmierza motoryzacja, jeśli jakość staje się opcjonalna?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Citroen C4
Wiadomości

Używany Citroën C4 II z dieslem. Przegląd najtańszych bezwypadkowych egzemplarzy z polskiego rynku wtórnego

autor Gabi Rusek
2025-05-22
PureTech 130
Wiadomości

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
uzywana dacia duster 1 6 lpg 1 Wiadomości
Wiadomości

5 najczęstszych oszustw przy sprzedaży aut używanych. Na co uważać?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
renault scenic Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Części samochodu
Wiadomości

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

autor Maciej Mokwiński
2025-05-19
luca napolitano 01 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Lancia Gamma nadjeżdża. Produkcja modelu ruszy w Melfi w 2026 roku

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Citroën C5 X7 i Peugeot 508 – których wersji lepiej unikać? Przegląd rynku

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2024-11-27
w Wiadomości, Citroen, Peugeot
Czas czytania 5 minut
4.3k
A A
19
Citroen C5 X7

Mając w pamięci nad wyraz zadowalające wyniki sprzedaży Peugeot 508 I generacji i Citroëna C5 X7 oraz ogromną liczbę dostępnych dziś używanych egzemplarzy – wielu z nas może mylnie stwierdzić, że wszystkie warianty są godne uwagi i polecenia. Niestety tak nie jest. Niektóre wersje nawet z pewną historią serwisową są gwarancją kosztownych problemów.

Peugeot 508 pierwszej odsłony z niemałym sukcesem zastąpił w gamie marki dwa modele. Flagowego 607, którego wyniki sprzedaży były dramatyczne poza Francją oraz 407. Kariera 508 I trwała od 2010 do 2018 roku, w sprzedaży dostępny był elegancki sedan i funkcjonalne kombi. Estetyka modelu jest ciekawa i stonowana, co przyciąga nadal klientów. Jakość nadwozia na tle rywali trzeba ocenić przeciętnie, choć problemy z korozją 508 nie są tak ogromne jak w japońskich modelach.

Używany Peugeot 508 II generacji. Rewolucja, czy przerost formy nad treścią? Wady, zalety, opinie

Wnętrze każdej odmiany zapewnia komfortowe warunki podróżowania czterem dorosłym osobom, także w kwestii poziomu wyposażenia. Nie trudno o egzemplarz z dwustrefową klimatyzacją automatyczną, nawigacją, skórzaną tapicerką, tempomatem, panoramicznym dachem czy automatyczną skrzynią biegów. Nie zapomnijmy także o fotelach z funkcją masażu i wyświetlaczu HUD. Lwią część dostępnych ofert stanowią cenione i dopracowane diesle, wśród nich złotym środkiem jest 2.0 HDI / BlueHDI generujący zależnie od wariantu 140-180 KM.

Peugeot 508 RXH w hybrydzie

Zawsze zachwyca połączeniem niskiego spalania i wystarczającej dynamiki. Także na tle konkurencyjnych konstrukcji jego trwałość jest ponadprzeciętna. Wśród używanych jednak okazjonalnie pojawia się wariant hybrydowy RXH. Ponad dekadę temu francuscy inżynierowie postanowili pójść pod prąd budując napęd hybrydowy, którego sercem jest oszczędny natury silnik diesla 2.0 HDi o mocy 163 KM. Silnik diesla napędza koła osi przedniej, zaś silnik elektryczny o mocy 37 KM umieszczono przy tylnej osi razem z baterią. Waga całego zestawu hybrydowego przekracza sto kilogramów.1111 2 Wiadomości

Najgorszą i niezrozumiałą decyzją był wybór skrzyni biegów – włodarze zadecydowali o użyciu zautomatyzowanej sześciostopniowej przekładni, zamiast płynnie pracującego i trwałego automatu hydrokinetycznego. W efekcie, co także mi utkwiło w pamięci podczas jazd testowych nowymi egzemplarzami – skrzynia zautomatyzowana szarpie, przeciąga biegi, reaguje z ogromną zwłoką. Jednym zdaniem – warunki podróży, które mogły być błogie zmienia w mgnieniu oka w irytację.

Oczywiście na domiar złego jest konstrukcją nietrwałą, zagadkowa jest także wytrzymałość akumulatora, który coraz częściej po nastu latach wymaga już wymiany. Koszt jest absurdalny względem wartości samochodu. Zaś sama korzyść z jazdy hybrydą jest żadna – różnice w realnym spalaniu są niezauważalne i absolutnie nie warte czekających nas problemów.

Zobacz także: Używany Peugeot 307 to samochód za grosze. Czy wciąż jest wart zakupu?

Citroën C5 X7 – ostatni model marki z duszą

Citroën C5 X7 – ostatni model segmentu D marki z duszą, z hydropnaumatycznym zawieszeniem (opcjonalnie) w czasach świetności reklamowany był z dumą jako „niemiecki”. Faktycznie, na tle poprzednika stał się dystyngowany, stateczny – aczkolwiek wciąż z typowym dla marki charakterem. Bazowe odmiany pozbawione legendarnego układu jezdnego nie wyróżniają się niczym w czasie jazdy, ot poprawne i funkcjonalne urządzenie do przemieszczania się, którego komfort wpisuje się w klasowe kanony. Jednak dopiero obecność zawieszenia Hydroactive gwarantuje właściwe doznania, komfort i izolację od nawierzchni.

Wbrew temu co głoszą malkontenci, nie jest to usterkowy, ani tym bardziej kosztowny w utrzymaniu układ – pod warunkiem, że jest serwisowany na bieżąco przez fachowca. Pod względem jakości wykonania wnętrza, poziomu wyposażenia czy przestronności Citroën C5 X7 gra w tej samej lidze co Peugeot 508 – oczywiście do klasowego lidera przestronności z Czech sporo brakuje.

Jeśli już wytypowaliśmy egzemplarze z zawieszeniem hydropneumatycznym, przychodzi pora na zawężanie poszukiwań o jednostki napędowe. Przez cały okres produkcji serwowano sprawdzonego diesla 2.0 HDI / BlueHDI podobnie jak w 508 – tutaj generuje 136-180 KM ze wszystkimi swoimi zaletami. Bazowy diesel jest za słaby, zaś flagowe V6 wymagają dużo większych nakładów serwisowych.

Citroën C5 2.0 HDi z przebiegiem miliona kilometrów. Właściciel jest bardzo zadowolony

1111 Wiadomości

Jeśli jednak preferujemy silniki benzynowe, pozostaje nam wolnossący 2.0 16V 140 KM dostępny na samym początku produkcji. Przy okazji liftingu pozbyto się trwałych, wolnossących silników. Ich miejsce zajął 1.6 VTi o mocy 120 KM mizernie radzący sobie z ciężkim nadwoziem.

Teoretycznie optymalnym wyborem był doładowany 1.6 THP 156 KM, póki jest sprawny zapewnia dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy i zaskakująco niskie zużycie paliwa. Niestety jest to dobrze znana konstrukcja, pełna wad projektowych i materiałowych, której jednym z wielu problemów jest nietrwały łańcuch rozrządu z osprzętem. Nawet regularnie serwisowany egzemplarz może okazać się kapitałochłonnym zakupem.

Citroën C5 X w polskich salonach. Cena, wersje wyposażenie

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Citroen C5 X71111 Wiadomości1111 1 Wiadomości1111 2 Wiadomości
3.4 8 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

2025-05-23
Tagi: Citroenporady i serwisużywaneC5508407607Peugeot
Udostepnij1554Tweet971Udostepnij272
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
19 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3497 udostępnienia
    Udostepnij 1399 Tweet 874
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1791 udostępnienia
    Udostepnij 716 Tweet 448
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1399 udostępnienia
    Udostepnij 560 Tweet 350
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3293 udostępnienia
    Udostepnij 1317 Tweet 823

Testy samochodów

Renault Express, Dacia Dokker
Testy

Test: Renault Express dCi i TCe – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-06-16
IMG 1300 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero 1.0 SCe 75 KM – tani i pojemny samochód z oszczędnym silnikiem

autor Małgorzata Kozikowska
2021-07-18
IMG 9461 Wiadomości
Testy

Test: Renault Zoe Z.E. 40 – czy samochód elektryczny nadaje się do codziennego użytku? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-03-29
IMG 5919 Wiadomości
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 160 KM – przestronny czy ciasny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-12-02
lancia ypsilon swietuje swoje 40 urodziny styl i innowacja nie sa kwestia rozmiaru nowa lancia ypsilon 1 Wiadomości
Testy

Pierwszy test: nowa Lancia Ypsilon Ibrida LX 100 KM – włoski powrót z przytupem?

autor Tomasz Nowicki
2025-04-06

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Renault Kangoo Van i Kangoo Van E-Tech 100% Electric dostępne w nowej, przedłużonej wersji L2

Nowy Peugeot 508 First Edition naszego Czytelnika

Peugeot 308 nagrodzony w Niemczech przez czytelników magazynu „Autoflotte

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
19
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz