Citroën C6 był flagową limuzyną marki, produkowaną w latach 2006-2012. Ponadczasowy, oryginalny kształt przyciąga uwagę nawet dzisiaj a najwyższy komfort i bardzo bogate jak na owe czasy wyposażenie zachwycają fanów marki.
Zobacz: poradnik na temat używanego Citroëna C6 – HDi czy benzyna?
W 2009 roku media obiegła niewielka notatka, w której informowano że Citroën projektuje do swojego flagowego napęd hybrydowy, łączący silnik HDi z silnikiem elektrycznym. Emisja CO2 miała wynosić zaledwie 100 g / km.
Zobacz: Citroën C6 burmistrza Marsylii wystawiony na sprzedaż
„PSA Peugeot Citroën ma doskonałą konstrukcję napędu hybrydowego z silnikiem Diesla, która jest montowana w kilku modelach w celu obniżenia kosztów eksploatacji. Prawdopodobnie już we wrześniu Citroën C6 Hybrid, który jest wysoce aerodynamiczny i ekonomiczny, zostanie zaprezentowany na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie” – pisał norweski magazyn motoryzacji Tekniikan Maailma.
Zobacz: Citroën C6 zastąpił Renault Espace w czasie wizyty prezydenta Francji w Polsce
W samochodzie miał być montowany napęd Hybrid4, umożliwiający jazdę w trybie hybrydowym i 100% elektrycznym, ładujący się w czasie optymalnych warunków pracy silnika diesla. W dużej i ciężkiej limuzynie byłby to bardzo dobry pomysł, wpływający na obniżenie zużycia paliwa i poprawę osiągów.
Ostatecznie Citroën zarzucił projekt hybrydowego C6, prawdopodobnie z powodu konieczności dużych zmian konstrukcyjnych w tylnej części podwozia, które pociągnęłyby za sobą nadmierne koszty. Sprzedaż C6 była niższa od zakładanej i hybrydowa limuzyna nigdy nie powstała – a szkoda.
https://www.youtube.com/watch?v=rkSQsZdLlDA
Najnowsze komentarze