Citroën zamierza częściej powracać do swojego dziedzictwa i patrząc na rozwijającą się ofertę Renault chciałoby się krzyknąć – nareszcie! Marka spod znaku szewronów wykorzysta model 2CV w przyszłości. W jaki sposób? O tym szef Citroëna wypowiada się w dosyć enigmatyczny sposób.
Aktywność Renault oraz powrót do korzeni za pomocą nowej Piątki, Czwórki i koncepcyjnego Twingo najwyraźniej wzbudza zazdrość Citroëna – producenta o niezwykle bogatej historii, który posiada grono wiernych sympatyków na całym świecie. Thierry Koskas, dyrektor generalny marki zapowiedział, że Citroën nie zapomina o swoim dziedzictwie i zamierza częściej odnosić się do swoich korzeni. W jaki sposób? Przypomnienie o Ami elektrycznym czterokołowcem o takiej samej nazwie to tylko skromny początek, ale może przyszedł czas na powrót 2CV?
Dacia, Leapmotor, Fiat, Citroën – który model najtańszy w programie NaszEauto?
„Marka ma niesamowitą historię i myślę, że nadal podoba się wielu osobom” — powiedział Koskas w wywiadzie dla magazynu Autocar. „Kiedy podróżujesz po całym świecie, ludzie znają 2CV.
„Chcemy wykorzystać to dziedzictwo” – dodał. Szef marki nie zdradza jeszcze w jaki sposób kaczka powróci, ale kierunek, który obrała marka Renault, czyli elektryczny model o stylistyce nawiązującej do kultowego poprzednika wydaje się interesującą opcją.
Koskas dodał, że marka skupi się na gamie modelowej składającej się z modeli C3, C3 Aircross, C4 i C5 Aircross, ale zamierza wprowadzić na rynek także pojazdy, które mają odpowiadać za „odważny i szokujący” wizerunek marki. „W przyszłości będziemy potrzebować kultowych modeli, które zaskoczą swoim designem, funkcjami, albo czymkolwiek innym” – powiedział.
Nowy Citroën 2CV, który już w momencie premiery zwracał uwagę ekscentrycznym designem sprawdziłby się w tej roli znakomicie. Kaczka to najdłużej produkowany model w historii marki. Montaż trwał 41 lat od 1949 do 1990 roku. 2CV jest znany w każdej szerokości geograficznej, szkoda byłoby tego nie wykorzystać.
Źródło: Autocar
Ile kosztuje nowy Citroën C3? Wersje wyposażenia, ceny, silniki
Najnowsze komentarze