Citroen może pochwalić się znakomitym wynikiem sprzedaży w pierwszym kwartale 2019 roku. Francuska marka zanotowała największy wzrost na rynku europejskim spośród 12 czołowych producentów samochodów.
Europejski rynek motoryzacyjny zanotował w pierwszym kwartale roku 2019 spadek o 2,3% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Mimo to, Citroen zwiększył sprzedaż w segmencie samochodów osobowych i dostawczych aż o 3,2%. Jest to największy wzrost na rynku wśród czołowych producentów. Citroen jest też jedyną marką w pierwszej 12-tce w Europie, która zwiększyła sprzedaż w segmencie samochodów osobowych (+5,8%).
W pierwszych trzech miesiącach francuska marka sprzedała 229.000 egzemplarzy samochodów osobowych i dostawczych i obecnie posiada 4,9% udziału w rynku europejskim. Wygląda na to, że ofensywa w segmencie crossover i SUV, czyli modeli C5 Aircross oraz C3 Aircross przyniosła oczekiwany skutek.
W wielu krajach europejskich Citroen może pochwalić się dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Na swoim rodzimym i najważniejszym rynku, czyli we Francji, liczba rejestracji poprawiła się o 10,3%, w Wielkiej Brytanii wzrosła o 16,8%, a w Danii o 26,8%. W pierwszych trzech miesiącach roku 2019, więcej Citroenów wykupili także klienci w Portugalii. Wynik jest lepszy od ubiegłorocznego o 15,4%.
We Francji Citroen zwiększył swój udział w rynku do 11,8%, w Hiszpanii, która jest trzecim rynkiem dla Citroena, producent zdobył 7,4% rynku. We Włoszech udział wyniósł 5,3%. Włochy są drugim największym rynkiem europejskim dla producenta spod znaku szewronów.
Najnowsze komentarze