Chat with us, powered by LiveChat

Citroën coraz mocniejszy na polskim rynku

28 808

Marka Citroën zanotowała rekordowy wzrost sprzedaży nowych samochodów w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku. Systematyczny wzrost sprzedaży w pierwszych miesiącach bieżącego roku dostarcza wielu powodów do optymizmu.

Od początku roku, z miesiąca na miesiąc, notujemy wzrosty sprzedaży naszych samochodów. To napawa optymizmem, zwłaszcza jeśli porównamy nasze wyniki z tymi z ubiegłego roku. Duże nadzieje pokładamy też w naszym najnowszym modelu z rodziny SUV-ów. C5 Aircross został bardzo ciepło przyjęty przez ekspertów i przez naszych klientów, spodziewamy się więc, że to on będzie w najbliższym czasie motorem napędowym sprzedaży – powiedział Sebastian Domeracki, dyrektor marki Citroën w Polsce.

Citroën konsekwentnie realizuje swoje ambicje zwiększania sprzedaży na polskim rynku. W maju br. zarejestrowano 1.184 nowe samochody osobowe francuskiej marki[1] – o 50,8 proc. więcej w porównaniu do maja 2018 r. To także wzrost o 29,4 proc. w stosunku do kwietnia 2019 r. Citroën zwiększył również udział w rynku samochodów osobowych z 1,85 proc. w maju 2018 roku do 2,51 proc. obecnie.

Szczególnie imponujący wzrost sprzedaży samochodów osobowych – 84,6 proc. w porównaniu z majem 2018 r. – marka Citroën zanotowała w segmencie samochodów firmowych i flotowych. Liderem wśród modeli Citroëna pozostaje C3, który jest popularny nie tylko wśród klientów flotowych, ale również indywidualnych.

Łącznie od stycznia do maja br. sprzedaż samochodów osobowych Citroëna wzrosła o 9,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2018 r. Udział w rynku wyniósł 2,11 proc.

Marka Citroën również może pochwalić się wzrostem sprzedaży w segmencie samochodów dostawczych. Do klientów trafiło w maju 335 samochodów, czyli o 7,4 proc. więcej niż w maju 2018 roku. Łącznie od początku roku Citroën sprzedał 1.603 samochody dostawcze, a wzrost marki wyniósł 8,2 proc. Najbardziej popularnym modelem użytkowym wśród kupujących był Citroën Jumper.

Łącznie sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych marki Citroën od stycznia do maja 2019 r. wyniosła 6.531 sztuk i wzrosła w stosunku do poprzedniego roku o 9,5 proc. Jest to więc wynik znacznie powyżej rynku w Polsce – wzrost o 3,7 proc. w stosunku do roku 2018 r.

 

Marka Citroën

Citroën jest od 1919 r. producentem szerokiej gamy samochodów wyróżniającym się kreatywnością i śmiałością. Samochody tej marki charakteryzują: unikatowy styl, zastosowanie najnowszych technologii i komfort jazdy. Modele takie jak nowy C3 czy nowy kompaktowy SUV C3 Aircross wnoszą powiew świeżości do świata motoryzacji. Citroën to marka popularna w najlepszym znaczeniu tego słowa. Jej podstawowym źródłem inspiracji są ludzie i ich styl życia. Hasło „Inspired by You” i wyjątkowe podejście do klienta są kwintesencją marki. Citroën wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów między innymi poprzez miejski concept store „La Maison Citroën”, stronę internetową Citroën Advisor czy też ofertę wynajmu samochodów (Citroën Rent&Smile oraz Earn&Drive). Citroën to 10 tysięcy punktów sprzedaży i obsługi posprzedażowej w niemal 80 krajach i ponad 1,1 miliona sprzedanych w 2016 r. samochodów. To również 8 tytułów mistrza świata zdobytych przez konstruktorów w WRC oraz trzeci kolejny tytuł mistrza świata przyznany konstruktorom w WTCC w 2016 r.

 

 

źródło: Citroën Polska

[1] Wszystkie dane dotyczą polskiego rynku, wg PZPM na podstawie CEP

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
6 Wątki komentarzy
22 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
16 Autorzy komentarzy
KoloJanusz od GrażynyArturJanusz od GrażynyPiotr Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marcin ( ten wiecie który)
Gość
Marcin ( ten wiecie który)

Przecież citroen nie istnieje na polskim rynku. Jedynie c3 mieści się pod koniec trzydziestki na rynku prywatnym.

Marek
Gość
Marek

To strasznie mało…

Seba
Gość
Seba

Niestety to wielka porażka dla marki a szkoda… Hmm niby taka marka jak Skoda wcale nie jest tańsza od Citroena A jeden model sprzedaje się lepiej niż cały Citroen. Zresztą daleko tej marce pod względem jakości do Skody

Seba
Gość
Seba

Citroen to tylko do maks 150 000 km później wszystko do remontu… A tak skoda 200 000 km zrobi spokojnie i nic nie skrzypi i nie stuka

Piotr001
Gość
Piotr001

Trochę Seba przesadziłeś! Posiadam kilka samochodów, w większości francuskie, ale mam też nowego VW- podobno od Skody lepszy, bo droższy i sporo rzeczy w nim trzeszczy- nawet wskazówka obrotomierza podczas przygazówki na postoju. A te twoje podane przebiegi to od zakupu w salonie, czy od Mirka handlarza?

Kolo
Gość
Kolo

Ja mam inne doswiadczenia. Mam C5 2.0 HDi, 163 km, tourer, exclusive, hydroactive 3+, obecnie ma 186 tys km. przebiegu. Mogę uczciwie powiedzieć, że w samochodzie tym nic nigdy się nie popsuło, a całe wyposażenie działa bez zarzutu. Miałem doświadczenie z samochodami, japońskimi, czeskimi, niemieckimi, szwedzkimi, włoskimi, amerykańskimi i francuskimi (Renault), ale Citroena oceniam najwyżej, zarówno pod względem bezawaryjnej jazdy jak i komfortu podróży.

Piotr
Gość
Piotr

Citroen nigdy nie był, nie jest, i nie będzie mocny w Polsce. Taka specyfika rynku. I nic nie mają do rzeczy kwestie techniczne czy jakościowe. Polcy i Polacy po prostu kierują się stereotypem, jak każdy rynek z resztą. Po to PSA kupiło Opla, żeby sprzedawać swoją technologię w tej części Europy. Skody to bardzo dobre samochody, które w płd-zach Europie sprzedają się podobnie jak Citroen w Polsce.

Janusz od Grażyny
Gość
Janusz od Grażyny

Czytam „demotywatory” , „wykop” , „wiocha” i Wasz ;-) . Trzymacie poziom….
Jesteście chyba kulą u nogi dealerów francuskich marek, robicie im czarną robotę.

Artur
Gość
Artur

Od zawsze istnieje przekonanie, że samochodami francuskimi jeżdżą ludzie intelektualnie bardziej rozwinięci. Utwierdziłem się z tym czytając komentarze.

Janusz od Grażyny
Gość
Janusz od Grażyny

O tak! Wystarczy poczytać fora użytkowników! Sami błyskotliwi niczym majster z aso