Marka Citroën zanotowała rekordowy wzrost sprzedaży nowych samochodów w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku. Systematyczny wzrost sprzedaży w pierwszych miesiącach bieżącego roku dostarcza wielu powodów do optymizmu.
Od początku roku, z miesiąca na miesiąc, notujemy wzrosty sprzedaży naszych samochodów. To napawa optymizmem, zwłaszcza jeśli porównamy nasze wyniki z tymi z ubiegłego roku. Duże nadzieje pokładamy też w naszym najnowszym modelu z rodziny SUV-ów. C5 Aircross został bardzo ciepło przyjęty przez ekspertów i przez naszych klientów, spodziewamy się więc, że to on będzie w najbliższym czasie motorem napędowym sprzedaży – powiedział Sebastian Domeracki, dyrektor marki Citroën w Polsce.
Citroën konsekwentnie realizuje swoje ambicje zwiększania sprzedaży na polskim rynku. W maju br. zarejestrowano 1.184 nowe samochody osobowe francuskiej marki[1] – o 50,8 proc. więcej w porównaniu do maja 2018 r. To także wzrost o 29,4 proc. w stosunku do kwietnia 2019 r. Citroën zwiększył również udział w rynku samochodów osobowych z 1,85 proc. w maju 2018 roku do 2,51 proc. obecnie.
Szczególnie imponujący wzrost sprzedaży samochodów osobowych – 84,6 proc. w porównaniu z majem 2018 r. – marka Citroën zanotowała w segmencie samochodów firmowych i flotowych. Liderem wśród modeli Citroëna pozostaje C3, który jest popularny nie tylko wśród klientów flotowych, ale również indywidualnych.
Łącznie od stycznia do maja br. sprzedaż samochodów osobowych Citroëna wzrosła o 9,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2018 r. Udział w rynku wyniósł 2,11 proc.
Marka Citroën również może pochwalić się wzrostem sprzedaży w segmencie samochodów dostawczych. Do klientów trafiło w maju 335 samochodów, czyli o 7,4 proc. więcej niż w maju 2018 roku. Łącznie od początku roku Citroën sprzedał 1.603 samochody dostawcze, a wzrost marki wyniósł 8,2 proc. Najbardziej popularnym modelem użytkowym wśród kupujących był Citroën Jumper.
Łącznie sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych marki Citroën od stycznia do maja 2019 r. wyniosła 6.531 sztuk i wzrosła w stosunku do poprzedniego roku o 9,5 proc. Jest to więc wynik znacznie powyżej rynku w Polsce – wzrost o 3,7 proc. w stosunku do roku 2018 r.
Marka Citroën
Citroën jest od 1919 r. producentem szerokiej gamy samochodów wyróżniającym się kreatywnością i śmiałością. Samochody tej marki charakteryzują: unikatowy styl, zastosowanie najnowszych technologii i komfort jazdy. Modele takie jak nowy C3 czy nowy kompaktowy SUV C3 Aircross wnoszą powiew świeżości do świata motoryzacji. Citroën to marka popularna w najlepszym znaczeniu tego słowa. Jej podstawowym źródłem inspiracji są ludzie i ich styl życia. Hasło „Inspired by You” i wyjątkowe podejście do klienta są kwintesencją marki. Citroën wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów między innymi poprzez miejski concept store „La Maison Citroën”, stronę internetową Citroën Advisor czy też ofertę wynajmu samochodów (Citroën Rent&Smile oraz Earn&Drive). Citroën to 10 tysięcy punktów sprzedaży i obsługi posprzedażowej w niemal 80 krajach i ponad 1,1 miliona sprzedanych w 2016 r. samochodów. To również 8 tytułów mistrza świata zdobytych przez konstruktorów w WRC oraz trzeci kolejny tytuł mistrza świata przyznany konstruktorom w WTCC w 2016 r.
źródło: Citroën Polska
[1] Wszystkie dane dotyczą polskiego rynku, wg PZPM na podstawie CEP
Najnowsze komentarze