Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Citroën CXe 2023: efekt połączenia retro z nowoczesnością

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-10-10
w Wiadomości, Citroen
Czas czytania 3 minut
3.6k 73
A A
3
Citroen CXe

Warto przeczytać!

Stellantis wprowadza stacje tankowania wodoru dla firm. ENGIE Solutions oferuje ich trzy rodzaje

Najtańszy samochód kontra crossover i SUV. Ile trzeba dopłacić do większych aut marek Citroën, Dacia , Peugeot i Renault?

Nowy Peugeot 508 tymczasowo straci układ hybrydowy o mocy 225 KM

Szef Renault krytykuje… obniżki cen samochodów elektrycznych. Zaskakujące słowa Luca de Meo

Wielu miłośników szewronów z tęsknotą i łezką w oku spogląda w kierunku modeli DS, CX, czy XM, które dzięki hydropneumatyce mogą być uważane za niedościgniony wzór komfortu. Citroën wciąż ogromną wagę przykłada do odizolowania pasażerów od drogi i zapewnienia im wszelkich wygód, ale motoryzacja cały czas się rozwija. To co było, już raczej nie powróci, choć widok wizualizacji Citroena CXe może budzić pewne nadzieje.

Citroën przy każdym nowym modelu stara się chociażby w minimalnym stopniu nawiązać do pojazdów, których produkcję zakończono wiele lat temu. Tym sposobem C5 zyskał „X” w swojej nazwie, co z jednej strony przywołuje na myśl pojazdy o podniesionym zawieszeniu a z drugiej odnosi się do modeli CX i XM. Sylwetka jest również inspirowana poprzednikami. Studiu stylistycznemu Larson Design nie wystarczył jednak drobny detal retro, dlatego w swoim najnowszym projekcie garściami czerpią z oryginału.

Zobacz także: Nowy Citroën C5 X przetestowany – „Podróżować jak bóg we Francji”

Citroën CXe nie jest pierwszym samochodem Larson Design, który oddaje hołd legendzie francuskiego producenta. Inspiracją dla jednego z wcześniejszych projektów był DS. Sylwetka CXe w bardzo dużym stopniu oddaje aerodynamiczną linię zaprojektowanego przez Roberta Oprona samochodu i korzysta z pomysłu osłoniętego tylnego koła oraz pojedynczej wycieraczki.

Przygotowany na rok 2023 projekt ma kilka cech, które dodają nowoczesności. Elektryczny Citroën CXe oświetla drogę za pomocą LED-owych linii świetlnych biegnących od logo szewronów przez prawie całą szerokość auta. Lusterka zastępują kamery a licowane klamki przywodzą na myśl samochody marki DS Automobiles. Jeśli już wybiegamy w przyszłość, to pojazd powinien zmienić znaczek producenta, na logo, które zadebiutowało w osobliwym modelu Oli.

Citroën CXe to samochód elektryczny, dlatego napęd powinien pochodzić od najnowszego rozwiązania Stellantis, czyli silnika o mocy 156 KM, który pojawi się w Peugeot e-308. Akumulator ma pojemność 54 kWh i w kompaktowym modelu spod znaku lwa pozwala na pokonanie do 400 km na jednym ładowaniu.

Design retro, hydropneumatyczne zawieszenie i napęd elektryczny w jednym samochodzie – to byłoby bardzo ciekawe połączenie.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Citroen CXe
2.2 13 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C5 XCitroenCXDS
Udostepnij1247Tweet779Udostepnij218
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more