Jak Citroën poradzi sobie z niedoborem półprzewodników na rynku i czy braki wpłyną na dostawy modeli C4 i C5 X? Dyrektor generalny marki wyjaśnia strategię w wywiadzie dla brytyjskiego magazynu AutoExpress.
Nowoczesny samochód nie istnieje bez półprzewodników. Elektronika jest obecnie wszędzie od wyświetlaczy przez systemy zarządzania silnikiem po układy wspomagające prowadzenie. Z powodu kryzysu związanego z niedoborem chipów na rynku motoryzacyjnym, producenci na całym świecie zostali zmuszeni do wstrzymania montażu pojazdów lub modyfikacji swojej oferty. Przykładem może być Peugeot, który zamienił cyfrowe zegary na analogowe w 308 II generacji, nie obyło się też bez przerwy w produkcji w zakładach Rennes i Sochaux, w których powstają Peugeot 3008, 5008, a także Citroën C5 Aircross. Według dyrektora generalnego Citroena, Vincenta Cobee problem choć bardzo istotny dla branży, nie powinien znacząco wpłynąć na dostawy najnowszych modeli C4 i C5 X.
„Mamy wiele sposobów na rozwiązanie tego problemu i myślę, że Stellantis wykonuje świetną robotę. Jeśli rozumiesz istotę kryzysu, nie jest to problem ani pierwszego, ani drugiego stopnia, w rzeczywistości jest to poziom trzeci, co pozwala na podjęcie istotnych działań” – powiedział Vincent Cobee magazynowi AutoExpress.
„Skoro niektóre z komponentów są wykorzystywane w reflektorach lub modułach sterujących, możemy zdecydować o zmianie układu reflektorów, aby uzyskać więcej modułów. Możesz sobie wyobrazić, że gra staje się całkiem interesująca, gdy rozprzestrzenisz ją na powiedzmy 160 krajów, 14 marek oraz wiele komponentów i technologii” – dodaje szef Citroena.
C4 i C5 X priorytetem
Citroën stawia jako priorytet klientów indywidualnych oraz samochody, które zadebiutowały na rynku w ostatnim czasie lub będą miały swoją premierę już wkrótce. „Jeśli chcesz nowego C4, dostaniesz go a jeśli jesteś klientem prywatnym i pytasz o C5 Aircrossa, kryzys niedoboru komponentów wpłynie na Ciebie w bardzo niewielkim stopniu” – przekonuje Cobee.
„Wywieramy presję na większość kanałów o niższej rentowności lub nad którymi mamy większą kontrolę. Możemy mówić o samochodach demonstracyjnych, sprzedaży pracowniczej – istnieje kilka kanałów, które porzucimy, zanim sfrustrujemy klienta indywidualnego. Tak więc produkcja modelu C5 X rozpocznie się latem a pierwsze dostawy do końca 2021 roku. Obecnie nie ma powodu, aby sądzić, że kryzys będzie miał wpływ na C5 X”.
Nowy Citroen powstał na ulepszonej płycie podłogowej EMP2 wspólnej z DS 9 i podobnie jak limuzyna DS Automobiles, będzie produkowany w Chinach.
Źródło: Auto Express
Najnowsze komentarze