Citroen, Dacia, DS, Peugeot, Renault i Opel – jakie nowości w 2020 roku?

6 12 566

Rok 2020 zapowiada się bardzo ekscytująco w kwestii premier motoryzacyjnych naszych ulubionych marek. Jakie nowości mają w planach Dacia, Citroen, Peugeot, DS, Renault i Opel?

Rok 2020 może okazać się dla producentów trudny. Będzie to kolejny etap w dążeniu do spełnienia rygorystycznych przepisów środowiskowych Unii Europejskiej a co za tym idzie, zobaczymy w ofertach więcej hybryd i samochodów elektrycznych. Do swojego portfolio wprowadzi je w przyszłości nawet marka Dacia. Jakie nowości spodziewamy się zobaczyć w nadchodzącym roku?

Dacia Sandero 2020 – nadchodzi nowy bestsellerDacia Sandero

Mimo upływu lat Dacia Sandero wciąż sprzedaje się znakomicie i jeśli nowa generacja podąży za zmianami wprowadzonymi do Dustera a właśnie tego oczekujemy, pojazd ma szansę trafić na szczyt europejskiej listy bestsellerów. Aktualna generacja pojazdu znajduje się na rynku od 2012 roku a publiczny debiut następcy został zaplanowany na jesień 2020 roku. Samochód powstanie na platformie CMF-B, czyli na tej samej, na której zbudowano V wcielenie Clio. Sandero będzie oferowane m.in. z jednostką 1.0 TCe oraz w wersji hybrydowej E-Tech.

Citroen – następca C4 i Cactusa?Citroen C4

Elektryfikacja nie ominie oczywiście także Citroena. W 2020 roku do polskiej oferty dołączy C5 Aircross Hybrid, który jest już dostępny na zamówienie we Francji. Marka spod znaku szewronów ma w planach także bardzo ważną premierę modelu kompaktowego, który zastąpi zarówno C4, jak i C4 Cactusa. Model zadebiutuje pod koniec 2020 roku i będzie oferowany zarówno w wersji z napędem spalinowym, jak i całkowicie elektrycznym.

W przyszłym roku doczekamy się face liftingu C3, Citroen ma również nowy pomysł na miejski model z napędem elektrycznym, który bazuje na koncepcie Ami One. Na nowy model segmentu D, który tak chętnie zapowiada szefowa marki, Linda Jackson, najprawdopodobniej poczekamy dłużej – do roku 2021…

Nowy Peugeot 508 Sport Engineered

Peugeot zapowiedział, że już w marcu będzie można zamawiać 360-konną wersję modelu 508. Samochód o nazwie Sport Engineered zapoczątkuje nową linię modelową o zwiększonych osiągach, która zastąpi w ofercie wariant GTi.

W ofercie Peugeot jest jeszcze jeden model, który wymaga odnowienia, mowa oczywiście o 308. Pytanie tylko, czy marka zdecyduje się na wymianę pokoleniową w przyszłym roku, czy poczeka do roku 2021. Zmiany w wyglądzie podążą za designem 208 i 2008, dlatego obowiązkowo model ozdobią światła w kształcie zwierzęcych kłów. Peugeot 308, podobnie jak mniejsze modele będzie oferowany z napędem spalinowym oraz elektrycznym. Producent rozważa również wprowadzenie wariantu hybrydowego.

Nowe Renault Kangoo – konkurencja dla BerlingoRenault Kangoo Z.E. - elektryczny koncept

Jedną najważniejszych nowości Renault w roku 2020 będzie niewątpliwie Kangoo III generacji. Wygląd nowego kombivana zapowiedział już model koncepcyjny z napędem elektrycznym. Debiut Kangoo jest planowany na jesień przyszłego roku. Wcześniej, Renault wprowadzi do oferty hybrydową wersję E-Tech modelu Captur oraz Clio. Debiut obu pojazdów odbędzie się w styczniu podczas targów motoryzacyjnych w Brukseli. Na rynek w 2020 roku wejdzie Espace po face liftingu, producent spod znaku rombu odświeży także Talismana oraz Megane.

DS 8 i nowy SUV

W roku 2019 do oferty DS Automobiles wprowadzono model DS 3 Crossback, DS 3 Crossback E-Tense oraz hybrydową wersję DS 7 Crossback. Co przyniesie kolejny rok? Mamy nadzieję, że francuska marka luksusowych samochodów w końcu powiększy swoje portfolio o limuzynę, która zapowiadana jest już zdecydowanie zbyt długo. Samochód ma mieć długość 4,8 m i przekonywać komfortem oraz eleganckim, awangardowym wnętrzem. DS Automobiles pracuje także nad modelem, który połączy sportową sylwetkę z nadwoziem SUV-a. Producent zaprezentował już szkic modelu pod nazwą DS Aero Sport Lounge.

Opel – Mokka X i elektryfikacja

W przyszłym roku do oferty Opla trafi model Insignia po face liftingu. Niemiecki producent planuje również zupełnie nową Mokkę X, która będzie dzieliła platformę z modelem 2008. Samochód będzie oferowany z trzema rodzajami napędu w tym całkowicie elektrycznym. W 2020 roku zadebiutuje również elektryczna wersja Vivaro.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
JANKoloMarektpiapiacKolo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Kolo
Gość
Kolo

Nie tylko DS wprowadza nowe modele strasznie wolno, ale ta sama historia jest w Citroenie. Peugeot ma praktycznie całą nową gamę poza ww. 308, do tego bardzo bogata opcja wyboru zarówno wyposażeniowego jak i silnikowego. Citroen nie tylko, że nie posiada takiego wyboru mocy i wyposażenia, nie posiada nawet modeli w poszczególnych, wydawałoby się ważnych segmentach!!! Tym bardziej dziwi opieszałość Lindy Jackson, bo czas leci a Citroen nie sprzedaje tyle ile mógłby sprzedawać. Bardzo źle zarządzana marka, która w ciągu kilku lat zaczęła kojarzyć się z tanim, plastikowym wozidełkiem typu Fiat czy Dacia, bez możliwości mocy i z ograniczonym wyposażeniem.… Czytaj więcej »

tpiapiac
Gość
tpiapiac

Zapominasz tylko, że baza to nie wszystko. Między wprowadzeniem samochodu (aka wymiany modelowej) do sprzedaży a realną sprzedażą, potrzeba sporo czasu na badania rynku. Przykład Alfy Romeo i Giulietty. Jest na rynku długo, ponieważ przez długi czas sprzedawała się całkiem nieźle, aczkolwiek kwestia wprowadzenia jej bezpośredniego następcy w segmencie C jest mniej istotna (choćby) ze względu wizerunkowego niż posiadanie np. bardziej pożądanego SUV-a. Citroen to samo. Cactus pojawił się na rynku z dwóch powodów. Pierwszym jest cięcie kosztów. c4 ostatniej generacji, choć całkiem udane, nie sprzedawało się najlepiej w ogólnym ujęciu. Brak kombi w tamtym czasie był strzałem w pierwsze… Czytaj więcej »

Marek
Gość
Marek

Najpierw będzie nowe 308 później c4. Pewnie dopiero w 2021… Więcej modeli wycofują niż wprowadzają. Skutecznie Peugeot usmierca ta markę

Kolo
Gość
Kolo

P. S. Jak widać nie każdy ma prawo się wypowiedzieć. Czy testy porównawcze też tak naciagacie na korzyść Francuzów?

JAN
Gość
JAN

To nie styliści decydują ani też inżynierowie – to księgowi – tylko ekonomia i kasa się liczy a klient to tylko tu nie ma nic do powiedzenia – Ja kupowałem już kilka aut w salonach i nikt się z moim zdaniem nie liczył nikt nie zanotował sugestii co do stylu auta czy funkcjonalności zakupionego auta o silniku nawet nie wspomnę

JAN
Gość
JAN

Ja wiem jedno – takiego auta jakim jest DS 21 [ model z lat 60 ] już nigdy nie zobaczymy w salonach sprzedaży pozostaje jedynie nabyć egzemplarz kolekcjonerski i patrzeć jak cena pędzi w górę