Niewiele osób dzisiaj pamięta, że Citroen rozwijał sprzedaż i produkcję na rynkach za żelazną kurtyną. Dlatego zrealizował niezwykły projekt samochodu, produkowanego nie gdzie indziej, jak w… Jugosławii. W 1959 roku między Citroenem a firmą Tomos została podpisana umowa, na mocy której miały zostać wyprodukowane samochody Citroen 2CV, ID oraz DS w wersji ambulans. Wraz z modernizacją oferty Citroena, jugosłowiańskiej wersje również były zmieniane i unowocześniane. Powstały między innymi modele GS.
W 1981 roku fabryka Cimos rozpoczęła produkcję specyficznego modelu o nazwie Dak, podobnego do francuskiego Citroëna Acadiane. Jugosłowianie stworzyli wersję dostawczą, a Citroën zaczął się zastanawiać się nad stworzeniem szerszej sieci dystrybucji. Co ciekawe, wersja lokalna była… bardziej wygodna od oryginału. Później jednak Francuzi wycofali się z obietnicy i zakazali eksportu poza Jugosławię.
Nazwa zakładów Cimos pochodziła od połączenia słów Citroen i Tomos.
Chorwacki klub Citroena stworzył zdjęciową historię marki Cimos:
Originally posted 2019-01-12 21:19:50.
Najnowsze komentarze