Citroën DS Ballons to prawdziwa gwiazda targów Retromobile 2025. Ikoniczny DS oraz cztery balony, które symbolizują lekkość, komfort, unoszenie się nad asfaltem, robią piorunujące wrażenie.
Oficjalny plakat tegorocznych targów Rétromobile 2025 oddaje hołd jednemu z najbardziej niezwykłych projektów w historii motoryzacji – DS Ballons. To wizjonerska koncepcja, która narodziła się w 1959 roku w umyśle Claude’a Puecha, ówczesnego dyrektora reklamy Citroëna. Jego celem było podkreślenie wyjątkowego komfortu, jaki oferowały modele DS i ID.
Na plakacie widzimy DS 19 w charakterystycznym odcieniu Écaille Blonde z białym dachem, unoszącą się na czterech ogromnych balonach zamiast tradycyjnych kół. Balony symbolizują sfery słynnego zawieszenia hydropneumatycznego, które zapewniało wrażenie jazdy „jak na poduszce powietrznej”. W latach 50. zdjęcia tego niezwykłego konceptu obiegły świat, cementując status DS jako dzieła sztuki i technologicznego majstersztyku.
Dziś DS Ballons powraca do życia dzięki ambitnemu projektowi edukacyjnemu, realizowanemu przez Rétromobile, DS Automobiles oraz GARAC (Narodową Szkołę Zawodów Motoryzacyjnych) przy wsparciu L’Aventure DS Automobiles. Uczniowie wykonali instalację z DS od podstaw, używając oczywiście oryginalnego samochodu.
To niezwykłe auto jest gwiazdą wystawy „DS – dzieło sztuki od 70 lat”, którą można podziwiać podczas salonu Rétromobile. Wszyscy miłośnicy klasycznej motoryzacji mają czas do 9 lutego, aby zobaczyć tę legendę na własne oczy – jeszcze dwa dni, aby będąc w Paryżu odwiedzić Retromobile 2025 i zobaczyć na własne oczy dlaczego 70 lat temu i dzisiaj DS robi tak piorunujące wrażenie.
Najnowsze komentarze