W sprzedaży aktualnie znajduje się druga generacja DS 4, ale pomysł na elegancki kompakt o zaokrąglonej sylwetce zrodził się jeszcze w czasach, kiedy marka DS Automobiles nie istniała. Pewien zarys tego, co miało dopiero nadejść prezentował Citroën DS High Rider Concept.
Marka DS Automobiles powstała w 2014 roku. Wywodziła się z luksusowej linii Citroena oznaczonej symbolem DS. Dwie litery pochodziły od słów Different Spirit i jednocześnie podkreślały nowatorskie podejście do projektowania samochodów oraz nawiązywały do legendarnego Citroena DS. Pierwszymi modelami prestiżowej serii był miejski DS 3 i kompaktowy DS 4 zapowiadany przez koncept Citroën DS High Rider.
Zobacz także: Nowy Peugeot 308, DS 4 i Opel Astra. Podobieństwa i różnice
Premiera prototypu odbyła się podczas salonu samochodowego w Genewie w 2009 roku. Samochód mierzył 4,26 m długości, 1,82 m szerokości i 1,48 m wysokości i łączył przestronne wnętrze z urokiem sylwetki coupe. Atletyczne nadwozie z dużą panoramiczną szybą postawiono na 19-calowych kołach. Opracowany specjalnie na potrzeby prototypu złoty odcień Golden Gloss miał podkreślić wyszukany charakter pojazdu. Z konceptu do seryjnego modelu przeniesiono, zaokrągloną sylwetkę i chromowane listwy wokół szyb.
Citroenowi zależało, aby linia DS reprezentowała markę nie tylko jeśli chodzi o styl, ale także technologię, dlatego High Rider korzystał z nowego układu hybrydowego, który łączył wysokoprężny silnik HDi napędzający koła przednie z jednostką elektryczną zasilającą tylną oś. Hybrydowy układ w kolejnych latach pojawił się m.in. w gamie DS 5.
Najnowsze komentarze