Czy czeka nas zmierzch tradycyjnych salonów sprzedaży? Z powodu epidemii świecą one pustkami, za to znacząco zwiększa się zainteresowanie ofertami w internecie. Nic więc dziwnego, że grupa PSA dołącza do grona producentów, które oferują kompleksowy proces sprzedaży w sieci. I uruchamia interaktywne salony w sieci. Wkrótce pojawią się także w Polsce.
„Dzisiaj prawie wszyscy klienci rozpoczynają przygodę z zakupem samochodu online, a są już tacy, którzy chcą ją także zakończyć w sieci, bez wychodzenia z domu. Uzupełniając swoją ofertę o wirtualne salony, marki grupy PSA odpowiadają zatem bezpośrednio na oczekiwania klientów” – powiedział Thierry Koskas, dyrektor sprzedaży i marketingu Grupy PSA.
Oferty finansowania i zapłaty są już dostępne w witrynach Peugeot Store, a do końca kwietnia w Citroën Store i DS Store, uruchomionym na początku 2020 r. Oferta dostępna jest na razie we Francji, ale wkrótce pojawi się także w Polsce – zapowiada PSA. Pierwszymi testującymi byli pracownicy grupy, którym nowy proces zakupu bardzo się podoba.
Uruchomienie pełnej obsługi cyfrowej oznacza jednak nowe wyzwania dla sieci sprzedaży. Prawdopodobnie rola salonów, które do niedawna obsługiwały pełen proces sprzedaży, znacząco się zmieni. Czy ostatecznie znikną z krajobrazu? Niekoniecznie, bo w procesie sprzedaży klient wybiera salon, w którym odbiera auto. Potrzebne są też miejsca, w których będzie można poznać samochód.
Ale coś się jednak zmienia – nadchodzi nowa epoka w branży.
Salon sprzedaży Peugeot znajduje się pod adresem https://store.peugeot.fr
Najnowsze komentarze