Citroen DS to wspaniały zabytkowy samochód, który do dziś zachwyca niepowtarzalnymi kształtami oraz komfortem jazdy. Jak pokazuje badanie brytyjskiej porównywarki ubezpieczeń Uswitch model spod znaku szewronów jest też najpopularniejszym klasykiem na Instagramie. Cieszy się większym zainteresowaniem niż modele marek: Jaguar, Fiat i Ferrari.
Instagram to sieć społecznościowa, w której główną rolę odgrywają zdjęcia i to zarówno osób, ciekawych miejsc, jak i samochodów. Użytkownicy portalu bardzo często dzielą się ze światem fotografiami pojazdów klasycznych, które przypominają nam o tym, jak wyglądała motoryzacja przed laty. Brytyjska porównywarka ubezpieczeń Uswitch postanowiła przekonać się, który klasyk cieszy się na Instagramie największym zainteresowaniem.
Firma przeanalizowała liczbę hashtagów, które odnoszą się do danego modelu i na tej podstawie powstał ranking popularności. Pierwsze miejsce w zestawieniu zajmuje Citroën DS, dla którego znaleziono 137.018 hashtagów. Według firmy Uswitch zainteresowanie samochodem wzrosło w ostatnim czasie o 200%! Przełomowy model, który zadebiutował w 1955 roku jest ceniony za na niepowtarzalny design, komfort jazdy z hydropneumatycznym zawieszeniem oraz rozwiązania technologiczne, które wyprzedzały konkurencję. Po latach, DS zyskał status ikony.
Citroën DS oraz inne motoryzacyjne perełki odnalezione w starym magazynie
Jakie inne samochody znalazły się w rankingu? Na pozostałych miejscach podium uplasował się Jaguar E-Type (126.319 hashtagów) i Fiat 124 Sport Spider (103 286 hashtagów). Na listę trafiły także: Ferrari 250 GTO, Lamborghini Miura, Volvo P1800, De Tomaso Pantera, Ferrari 308 GTS, Aston Martin DB4 GT Zagato oraz Austin-Healey 3000.
Najnowsze komentarze