• Najnowsze

Citroën, DS, Opel i Peugeot w Polsce: bardzo trudny 2020 rok, duże spadki sprzedaży

2021-01-06
Peugeot e-Partner

Nowy Peugeot e-Partner: elektryczny dostawczak o zasięgu 275 km

2021-01-27

Kiedy nowy Citroën C5 trafi do Polski?

2021-01-27

Ponad tysiąc dwieście nowych Renault Zoe i Kangoo Z.E trafi do francuskiej żandarmerii

2021-01-26

Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat

2021-01-26
Peugeot 508, Spoticar

Rynek samochodów używanych: jakie trendy w Grupie PSA?

2021-01-26

Nowe Renault Zoe dla Polkowic. Nagroda w konkursie Eco-Miasto

2021-01-26
Renault Kiger

Renault Kiger – znamy datę debiutu nowego crossovera

2021-01-26
Peugeot 208

2030: Zakaz sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym na całym świecie?

2021-01-26
DS 9

Nowy DS 9 – cena modelu w Polsce. Ruszyły zamówienia

2021-01-26
peugeot e-Boxer

Nowy Peugeot e-Boxer – ile kosztuje na polskim rynku?

2021-01-26
środa, 27 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości PSA

Citroën, DS, Opel i Peugeot w Polsce: bardzo trudny 2020 rok, duże spadki sprzedaży

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2021-01-06
w PSA, Wiadomości
Czas czytania5min czytania
1.2k 12
40
1k
UDOSTĘPNIEŃ
3.4k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowy Peugeot e-Partner: elektryczny dostawczak o zasięgu 275 km

Kiedy nowy Citroën C5 trafi do Polski?

Ponad tysiąc dwieście nowych Renault Zoe i Kangoo Z.E trafi do francuskiej żandarmerii

Instytut Samar opublikował wyniki sprzedaży za rok 2020 na rynku samochodów osobowych. Z danych tych wyłania się obraz dużego spadku sprzedaży marek koncernu PSA. Był to bardzo trudny rok zarówno dla importera jak i dealerów.

PSA ma bardzo dobrą gamę produktową i kilka mocnych punktów w swojej ofercie. Przyczyna spadków sprzedaży może więc tkwić m.in. w polityce handlowej. Ta jest sterowana bezpośrednio z Francji a opóźnienia wynikające z tego tytułu powodują, że zdarzają się miesiące  w których dealerzy wiele dni po rozpoczęciu miesiąca nie mają wiedzy o tym, za ile mogą sprzedać dany model. Trudno też nie zauważyć niskiej aktywności marketingowej PSA. Co prawda na przełomie 2020 i 2021 r. pojawiło się kilka kampanii, m.in. radiowych (aktualnie trwa np. kampania wyprzedażowa Opla – mowa w niej o rabatach do 21 tys. zł), ale problem jest raczej systemowy.

Polityka cenowa, narzucana przez Francję – a z Polski nikt najwyraźniej nie jest w stanie się przeciwstawić – spowodowała podwyżki cen we wszystkich markach. Można by oczywiście się zastanawiać, czy Francuzi zrobili tak z powodu dużego udziału reeksportu (ten w zależności od marki może wynosić od 50 do nawet 70%, z tym że problem dotyczy w zasadzie wszystkich marek na rynku, zarówno francuskich, niemieckich, azjatyckich jak i japońskich) w sprzedaży, ale jakiekolwiek są powody, efekty uderzają bezpośrednio w to, co widzimy na polskich ulicach. Czynnik ceny i finansowanie są – w naszym kraju o stosunkowo niskich dochodach mieszkańców – po prostu kluczowe.

Jednak Polska jest dużym rynkiem samochodowym i jak udowadnia Renault, samochody francuskie można na nim skutecznie sprzedawać i być w czołówce sprzedaży. Tymczasem PSA nie ma ani jednego modelu w TOP 50.  Największy spadek sprzedaży zanotowała marka Opel. Po słabym 2019 r. wszyscy z nadzieją patrzyli na 2020, w którym miała nastąpić poprawa. Udział rynkowy Opla zmniejszył się z 6.08 do bardzo skromnych 3.48%. Citroën zanotował spadek aż o 32%, redukując m.in. ofertę, z której zniknęły takie modele jak C1, C-Elysee, C4 Picasso. Zabrakło m.in. promocji C5 Aircrossa, którego najmocniejszym punktem sprzedażowym jest komfort jazdy. Citroën ma więc zaledwie 1,89% udziału w rynku! Peugeot spadł o 24%, udział rynkowy wynosi 2,74%. FCA radzi sobie lepiej, udział rynkowy… wzrósł z 3,68 do 3,93%. Fiat i Alfa mają jak widać spory potencjał a sposób zarządzania jest chyba inny.

Gdyby cofnąć się w czasie 10 lat i publicznie ogłosić, że połączone marki Citroën, Opel i Peugeot będą miały w Polsce 8,17% udziału w rynku, nikt by w to chyba nie uwierzył. A jednak taka sytuacja miała właśnie miejsce w 2020.

Wyniki sprzedaży marek koncernu PSA w Polsce w 2020 r.

Marka20192020Spadek (szt.)Spadek (%)
Citroën118868082380432,00%
DS. Automobiles3162714514,24%
Opel33807149081889955,90%
Peugeot1546711746372124,06%

Sytuacji PSA w Polsce nie ułatwia na pewno zdalne zarządzanie przez nowego szefa. Po odejściu Wojciecha Mieczkowskiego przyszedł Roberto Matteucci, Włoch, który wiele czasu spędza w swoim rodzimym kraju, prowadząc firmę poprzez telekonferencje. PSA w Polsce jest też w przededniu reorganizacji, ma powstać bowiem jeden podmiot odpowiedzialny za nasz kraj, co oznacza m.in. zmiany w strukturze a być może także redukcje. Praca w takich warunkach do łatwych zapewne nie należy.

Nowy szef PSA w Polsce – Roberto Matteucci

Tak duże spadki, połączone z polityką koncernu budzą duży niepokój w sieciach dealerskich. Niepewność wynika również z braku jasno określonej wizji przyszłości po połączeniu z FCA. Nastroje na początku roku są więc raczej niewesołe.

Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów – powiedział kiedyś Albert Einstein. W zarządzaniu grupą w PSA w Polsce musi się coś zmienić, jeśli ma być inaczej.

źródło danych: SAMAR

Galeria

Newsletter

4 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenDSopelPeugeot
Udostepnij404Tweet252Udostepnij71
Poprzedni

Peugeot z 1928 roku: szybry, aparat depresyjny i termosyfon. Jak kiedyś opisywano samochody?

Następny

Test: Citroën C3 Picasso 1.4 95 KM 2009 – pierwsza jazda

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Test: Citroën C3 Picasso 1.4 95 KM 2009 - pierwsza jazda

Peugeot: pierwsza wyprawa samochodem w historii Polski w 1897 roku! Z Warszawy do Paryża

Nowy Citroën C5 - komfortowy hatchback klasy średniej na kolejnej wizualizacji

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
40 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • gosc o 2030: Zakaz sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym na całym świecie?
    • Anonimowo o Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat
    • Anonimowo o Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat
    • ToJa o Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat
    • Anonimowo o Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat
    • Jozek o Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat
    • A o Nowy Citroën C5 2022 sfotografowany! Tym razem w Europie w mniejszym kamuflażu
    • Michał o Alfa Romeo, DS Automobiles i Lancia wśród marek premium Stellantis
    • Michał Z. o Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat
    • Dexfy o Kiedy nowy Citroën C5 trafi do Polski?


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Peugeot e-Partner: elektryczny dostawczak o zasięgu 275 km
    • Kiedy nowy Citroën C5 trafi do Polski?
    • Ponad tysiąc dwieście nowych Renault Zoe i Kangoo Z.E trafi do francuskiej żandarmerii
    • Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat
    • Rynek samochodów używanych: jakie trendy w Grupie PSA?
    • Nowe Renault Zoe dla Polkowic. Nagroda w konkursie Eco-Miasto
    • Renault Kiger – znamy datę debiutu nowego crossovera
    • 2030: Zakaz sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym na całym świecie?
    • Nowy DS 9 – cena modelu w Polsce. Ruszyły zamówienia
    • Nowy Peugeot e-Boxer – ile kosztuje na polskim rynku?


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    40
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.