środa, 29 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości PSA

Citroën, DS, Opel i Peugeot w Polsce: bardzo trudny 2020 rok, duże spadki sprzedaży

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-01-06
w PSA, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
1.3k 14
40
1.1k
UDOSTĘPNIEŃ
3.8k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022

Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis

Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd

Instytut Samar opublikował wyniki sprzedaży za rok 2020 na rynku samochodów osobowych. Z danych tych wyłania się obraz dużego spadku sprzedaży marek koncernu PSA. Był to bardzo trudny rok zarówno dla importera jak i dealerów.

PSA ma bardzo dobrą gamę produktową i kilka mocnych punktów w swojej ofercie. Przyczyna spadków sprzedaży może więc tkwić m.in. w polityce handlowej. Ta jest sterowana bezpośrednio z Francji a opóźnienia wynikające z tego tytułu powodują, że zdarzają się miesiące  w których dealerzy wiele dni po rozpoczęciu miesiąca nie mają wiedzy o tym, za ile mogą sprzedać dany model. Trudno też nie zauważyć niskiej aktywności marketingowej PSA. Co prawda na przełomie 2020 i 2021 r. pojawiło się kilka kampanii, m.in. radiowych (aktualnie trwa np. kampania wyprzedażowa Opla – mowa w niej o rabatach do 21 tys. zł), ale problem jest raczej systemowy.

Polityka cenowa, narzucana przez Francję – a z Polski nikt najwyraźniej nie jest w stanie się przeciwstawić – spowodowała podwyżki cen we wszystkich markach. Można by oczywiście się zastanawiać, czy Francuzi zrobili tak z powodu dużego udziału reeksportu (ten w zależności od marki może wynosić od 50 do nawet 70%, z tym że problem dotyczy w zasadzie wszystkich marek na rynku, zarówno francuskich, niemieckich, azjatyckich jak i japońskich) w sprzedaży, ale jakiekolwiek są powody, efekty uderzają bezpośrednio w to, co widzimy na polskich ulicach. Czynnik ceny i finansowanie są – w naszym kraju o stosunkowo niskich dochodach mieszkańców – po prostu kluczowe.

Jednak Polska jest dużym rynkiem samochodowym i jak udowadnia Renault, samochody francuskie można na nim skutecznie sprzedawać i być w czołówce sprzedaży. Tymczasem PSA nie ma ani jednego modelu w TOP 50.  Największy spadek sprzedaży zanotowała marka Opel. Po słabym 2019 r. wszyscy z nadzieją patrzyli na 2020, w którym miała nastąpić poprawa. Udział rynkowy Opla zmniejszył się z 6.08 do bardzo skromnych 3.48%. Citroën zanotował spadek aż o 32%, redukując m.in. ofertę, z której zniknęły takie modele jak C1, C-Elysee, C4 Picasso. Zabrakło m.in. promocji C5 Aircrossa, którego najmocniejszym punktem sprzedażowym jest komfort jazdy. Citroën ma więc zaledwie 1,89% udziału w rynku! Peugeot spadł o 24%, udział rynkowy wynosi 2,74%. FCA radzi sobie lepiej, udział rynkowy… wzrósł z 3,68 do 3,93%. Fiat i Alfa mają jak widać spory potencjał a sposób zarządzania jest chyba inny.

Gdyby cofnąć się w czasie 10 lat i publicznie ogłosić, że połączone marki Citroën, Opel i Peugeot będą miały w Polsce 8,17% udziału w rynku, nikt by w to chyba nie uwierzył. A jednak taka sytuacja miała właśnie miejsce w 2020.

Wyniki sprzedaży marek koncernu PSA w Polsce w 2020 r.

Marka 2019 2020 Spadek (szt.) Spadek (%)
Citroën 11886 8082 3804 32,00%
DS. Automobiles 316 271 45 14,24%
Opel 33807 14908 18899 55,90%
Peugeot 15467 11746 3721 24,06%

Sytuacji PSA w Polsce nie ułatwia na pewno zdalne zarządzanie przez nowego szefa. Po odejściu Wojciecha Mieczkowskiego przyszedł Roberto Matteucci, Włoch, który wiele czasu spędza w swoim rodzimym kraju, prowadząc firmę poprzez telekonferencje. PSA w Polsce jest też w przededniu reorganizacji, ma powstać bowiem jeden podmiot odpowiedzialny za nasz kraj, co oznacza m.in. zmiany w strukturze a być może także redukcje. Praca w takich warunkach do łatwych zapewne nie należy.

Nowy szef PSA w Polsce – Roberto Matteucci

Tak duże spadki, połączone z polityką koncernu budzą duży niepokój w sieciach dealerskich. Niepewność wynika również z braku jasno określonej wizji przyszłości po połączeniu z FCA. Nastroje na początku roku są więc raczej niewesołe.

Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów – powiedział kiedyś Albert Einstein. W zarządzaniu grupą w PSA w Polsce musi się coś zmienić, jeśli ma być inaczej.

źródło danych: SAMAR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenDSOpelPeugeot
Udostepnij459Tweet287Udostepnij80
Poprzedni

Renault aktualizuje ofertę modelową. Ceny w górę!

Następny

Test: Citroën C3 Picasso 1.4 95 KM 2009 – pierwsza jazda

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Test: Citroën C3 Picasso 1.4 95 KM 2009 - pierwsza jazda

Nowy Citroën C5 - komfortowy hatchback klasy średniej na kolejnej wizualizacji

Nowy Peugeot 308 z napędem hybrydowym 150 KM i zupełnie nową skrzynią biegów

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
40 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Ryszard - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • grz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Tomek - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Tomasz - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Anonimowo - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Jdm - Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Nowy Fiat Uno nadjeżdża? Nowy model będzie crossoverem klasy B
  • Renault chce uzyskać oszczędności rzędu 200 mln euro rocznie ze zbierania danych
  • Akcjonariusze Nissana odrzucają propozycję uznania Renault za podmiot dominujący
  • Jaki samochód najmniej pali? Citroën i ciekawe wyniki przedwojennego konkursu na oszczędność paliwa
  • Peugeot Partner I – oszczędne rozwiązanie dla firmy i dla wymagającej przestrzeni rodziny. Tani diesel
  • Nowa Dacia Duster po tuningu Carpoint mieni się kolorami w słońcu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
40
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.