Citroen, DS i Peugeot nie są producentami wszystkich podzespołów, z których zbudowane są samochody elektryczne tych marek. Kluczowe elementy dostarczają firmy zewnętrzne. Kto jest więc dostawcą silnika elektrycznego i akumulatorów?
Silnik elektryczny – Continental Automotive
Silniki elektryczne są dostarczany przez Continental Automotive. Mają moc 136 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w całym zakresie obrotów.
Co ciekawe, silniki te będą wykorzystywane do roku 2022. Wtedy PSA planuje rozpoczęcie produkcji własnych elektrycznych jednostek napędowych. Będą dostępne w różnych wariantach mocy i mają wykorzystywać najnowsze osiągnięcia związane z oszczędnością energii oraz wydajnością.
Akumulatory do samochodów elektrycznych PSA – CATL
Pakiety akumulatorów o pojemności 50 kWh, dostarczane są przez firmę Contemporary Amperex Technology Co. Limited, w skrócie CATL. To chiński producent i firma technologiczna, założona w 2011 roku, specjalizująca się w produkcji akumulatorów litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych oraz także systemów zarządzania energią. Siedziba CATL znajduje się w mieście Ningde w Chinach, niedaleko Tajwanu.
Firma współpracuje również z takimi markami jak BMW, Honda czy Hyundai.
Akumulatory mogą być naładowane do 80% w ciągu 30 minut przy użyciu ładowarki 100 kW, do 100% w ciągu 5 godzin przy użyciu trzyfazowej ładowarki 11 kW oraz w ciągu 7 godzin przy użyciu jednofazowej ładowarki 7,4 kW.
Aktualnie pakiet akumulatorów 50 kWh w samochodach PSA waży około 350 kilogramów. W przyszłości, dzięki nowym generacjom akumulatorów, waga ta ma ulec zmniejszeniu, co pozytywnie wpłynie na zasięg samochodów.
Najnowsze komentarze