W jakich modelach samochodów marek Citroën, DS, Peugeot, Opel i Toyota były montowane wadliwe silniki 1.2 PureTech? Oto zestawienie wraz z mocą danej jednostki oraz datami produkcji.
Silnik 1.2 PureTech jest jednostką napędową, którą można spotkać w różnych odmianach w samochodach marek Citroën, DS, Peugeot, Opel oraz Toyota. Z uwagi na jego konstrukcję pasek rozrządu, który pracuje w oleju, może się rozpuszczać, co powoduje iż układ olejowy zapycha się co prowadzi do utraty hamulców a nawet zatarcia. Problemem jest też też zwiększone zużycie oleju.
Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, DS Automobiles
W związku z tymi problemami producent wprowadził wydłużoną gwarancję i bezpłatnie naprawa te samochody, który serwisowane były w ASO. Zmieniono też konstrukcję samego paska oraz wprowadzono nowe czynności serwisowe, o czym obszernie pisaliśmy w wielu materiałach, które znajdziesz tutaj. W najnowszych wersjach mild hybrid zmieniono 40% części a pasek rozrządu został zastąpiony łańcuszkiem. Przekonstruowano też układ smarowania.
Najnowsze wiadomości motoryzacyjne z kraju i ze świata
Jakich marek i modeli dotyczy problem z silnikiem 1.2 PureTech?
Citroën
Model |
Okres produkcji |
Silnik bez turbo |
Silnik z turbosprężarką |
Citroën C1 II |
kwiecień 2014 do 2018 |
82 KM |
– |
Citroën C3 II |
kwiecień 2014 do 2017 |
82 KM |
110 KM |
Citroën C3 III |
2017 do 20/06/2022 |
68 et 82 KM |
110 KM |
Citroën C3 Picasso |
2015-2017 |
– |
110 KM |
Citroën C3 Aircross I |
2017 do 20/06/2022 |
82 KM |
110 KM i 130 KM |
Citroën C4 II |
kwiecień 2014 d 2018 |
– |
110 KM i 130 KM |
Citroën C4 III |
2020 do 20/06/2022 |
– |
110, 130 i 155 KM |
Citroën C4 Picasso II/ C4 SpaceTourer |
2015-2021 |
– |
110 KM i 130 KM |
Citroën C4 Cactus |
2014-2020 |
82 KM |
110 KM i 130 KM |
Citroën C5 Aircross |
2018 do 20/06/2022 |
– |
130 KM |
Citroën Berlingo II |
2016-2018 |
– |
110 KM |
Citroën Berlingo III |
2018 do 20/06/2022 |
– |
110 KM i 130 KM |
DS Automobiles
Model |
Okres produkcji |
Silnik bez turbo |
Silnik z turbosprężarką |
DS 3 |
2014-2019 |
82 KM |
110 KM i 130 KM |
DS 3 Crossback |
2019 do 20/06/2022 |
– |
110, 130 i 155 KM |
DS 4 I |
2014-2018 |
– |
130 KM |
DS 4 II |
2021 do 20/06/2022 |
– |
130 KM |
DS 7 Crossback |
2018 do 20/06/2022 |
– |
130 KM |
Peugeot
Model |
Okres produkcji |
Silnik bez turbo |
Silnik z turbosprężarką |
Peugeot 108 |
kwiecień 2014 do 2018 |
82 KM |
– |
Peugeot 208 I |
kwiecień 2014 do 2019 |
68 i 82 KM |
110 KM |
Peugeot 208 II |
2019 do 20/06/2022 |
75 KM |
100 i 130 KM |
Peugeot 308 II |
kwiecień 2014 do 2021 |
– |
110 KM i 130 KM |
Peugeot 308 III |
2021 do 20/06/2022 |
– |
110 KM i 130 KM |
Peugeot 508 II |
2020 do 20/06/2022 |
– |
130 KM |
Peugeot 2008 I |
kwiecień 2014 do 2019 |
82 KM |
110 KM i 130 KM |
Peugeot 2008 II |
2019 do 20/06/2022 |
– |
110, 130 i 155 KM |
Peugeot 3008 I |
2015-2016 |
– |
130 KM |
Peugeot 3008 II |
2016 do 20/06/2022 |
– |
130 KM |
Peugeot 5008 I |
2015-2017 |
– |
130 KM |
Peugeot 5008 II |
2017 do 20/06/2022 |
– |
130 KM |
Peugeot Partner II |
2016-2018 |
– |
110 KM |
Peugeot Rifter |
2018 do 20/06/2022 |
– |
110 KM i 130 KM |
Peugeot Partner III |
2018 do 20/06/2022 |
– |
110 KM i 130 KM |
Opel
Model
|
Okres produkcji |
Silnik bez turbo |
Silnik z turbosprężarką |
Opel Corsa 6 |
2019 do 20/06/2022 |
75 KM |
100 i 130 KM |
Opel Crossland X |
2017 do 20/06/2022 |
– |
110 KM i 130 KM |
Opel Mokka |
2021 do 20/06/2022 |
– |
110, 130 i 155 KM |
Opel Grandland X |
2017 do 20/06/2022 |
– |
130 KM |
Toyota
Model |
Okres produkcji |
Silnik bez turbo |
Silnik z turbosprężarką |
Toyota Proace City |
2019 do 20/06/2022 |
– |
110 KM i 130 KM |
źródło: L’Argus
Najnowsze komentarze