Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Historia

Citroën DS – supernowoczesny wóz sfotografowany na spacerze w Krakowie

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-10-26
w Historia
Czas czytania 3 minut
903 28
A A
0

Warto przeczytać!

Anormalna polityka rządu w stosunku do samochodów. „Musimy opłacać wielomiliardowy haracz”

Citroën w sporze sądowym ze znaną aktorką i autorem piosenek

Przedwojenny salon Citroëna na filmie Stowarzyszenia Weteranów Polskiej Armii w USA

Mroczne tajemnice fabryki Peugeot w Sochaux

Citroën DS był w 1959 roku taką sensacją w Krakowie, że Echo Krakowa, ówcześnie wychodząca tam gazeta, poświęciła spotkaniu z tym autem sporą notatkę i przeznaczyła dodatkowo miejsce na dwa piękne zdjęcia, dokumentujące owo zdarzenie. Autor zachwycał się supernowoczesnym Citroënem i płynięciem po drodze. Poczytajcie:

„Obok pasji fotografowania — co zresztą leży w jego obowiązkach zawodowych — nasz fotoreporter posiada jeszcze inną wielką namiętność… samochody. Nic więc dziwnego, że w swych wędrówkach po mieście nie pominie żadnej nadarzającej się okazji „zamknięcia w obiektywie” swego aparatu co ciekawszych i niecodziennych modeli samochodów. Ostatnim „ustrzelonym” z tej serii wozów był podobny do rekina supernowoczesny czarny Citroën. I tutaj spotkała reportera miła niespodzianka. Właścicielem samochodu okazał się konsul francuski w Krakowie p. Jean Van Ghele. Zaprosił on fotoreportera „Echa Krakowa” wraz z osobą towarzyszącą na maleńką przejażdżkę celem wszechstronnej próby swej nowej maszyny.

Przejażdżka była wspaniała, zwłaszcza, że w rękach tak doskonałego automobilisty jakim jest pan Van Ghele maszyna już nie jedzie, ale płynie po szosie. 140, 160 km na godz. to szybkości, które bez trudu uzyskuje się jadąc nawet pod tak wielką górę jak Mogilany.

Główną jednak ciekawostką tego nowoczesnego Citroëna jest nie jego szybkość, ale zawieszenie karoserii, które można regulować w zależności od potrzeby, tj. złej czy dobrej drogi. (Karoseria wozu może być podniesiona do około 25 cm). Poza tym zmiana koła nie nastręcza wiele trudności, gdyż samochód podnosi się automatycznie bez użycia lewarka.

Reszta podobna jak w innych wozach tylko nadzwyczaj komfortowa. Za miły spacer pięknym wozem serdecznie dziękują B. Kudrowicz i J. Lewicki” – donosiło Echo Krakowa.

Więcej ciekawostek motoryzacyjnych z historii Polski i nie tylko znajdziesz tutaj.

źródło: Echo Krakowa, 14-15 lutego 1959, nr 37 (4247)


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenDShistoria
Udostepnij319Tweet200Udostepnij56
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more