Dla niektórych pasjonatów motoryzacji, standardowy Citroën DS to za mało – chcą uczynić z niego coś jeszcze bardziej wyjątkowego a jednocześnie praktycznego. Tak powstała wersja kamper. Łączy w sobie luksus, komfort podróżowania i niepowtarzalny urok klasycznego auta.
Właścicielem pojazdu jest Toon Langelaar, który razem z synem prowadzi w Holandii warsztat Citro-classique specjalizujący się w naprawie i konserwacji Citroënow DS i oferuje produkowane w Polsce fotele do tego modelu. Idea przerobienia „bogini” na samochód kempingowy zrodziła się w głowie Toona, w celu opracowania stylowego pojazdu, który mógłby stanowić wizytówkę serwisu i jednocześnie oferować praktyczny i luksusowy charakter podczas podróży po Europie, ponieważ często uczestniczy w międzynarodowych imprezach poświęconych klasycznej motoryzacji. Zawitał również do Torunia na ICCCR 2024. Jako model bazowy posłużył Citroën DS w wersji Break z 1969 roku.
lodówka, kuchenka i łóżko
Przekształcenie Citroëna DS w kamper to nie lada wyzwanie wymagające kreatywności i precyzji. Z jednej strony trzeba zachować oryginalny charakter projektu a z drugiej zastosować się do reguł rządzących świecie van life dlatego każdy szczegół i każdy centymetr przestrzeni ma znaczenie. Nadwozie DS-a zostało odpowiednio zmodyfikowane, aby pomieścić dodatkowe wyposażenie, niezbędne w każdym kamperze. DS został wyposażony w łóżko, lodówkę i aneks kuchenny oraz szafeczki i szuflady wykończone brązową, skórzaną tapicerką. Za luksusowe wnętrze odpowiada polska firma CarCraft z Człuchowa, dla której nie ma chyba rzeczy niemożliwych.
Podczas światowego zlotu Citroënów w Toruniu w samochodzie rozgościł się jeden z pracowników Toona, który chwalił komfort mieszkania w kamperze oraz zawsze sprawną klimatyzację – uchylane okno dachowe. „Wieczorami mam przyjemny chłodek” – powiedział.
Na dalekie podróże Citroën DS to ideał
Wyposażenie mobilnego domu nie przeszkodziło twórcom w tym, aby zachować charakterystyczny dla Citroëna DS styl. Wszystkie modyfikacje zostały przeprowadzone w taki sposób, aby harmonijnie komponowały się z oryginalnym designem pojazdu.
Każda podróż takim kamperem musi być niepowtarzalnym doświadczeniem. Komfortowe wnętrze, eleganckie wykończenia i komfortowe zawieszenie sprawiają, że nawet długie trasy stają się przyjemnością. Dodatkowo, jazda Citroënem DS, z zawieszeniem hydropneumatycznym, zapewnia niesamowity komfort jazdy, co czyni DS-a idealnym pojazdem na długie wyprawy. Projekt łączy w sobie wszystko, co najlepsze: innowacyjność, styl i luksus – z funkcjonalnością kampera.
Citroën C5 X w polskich salonach. Cena, wersje wyposażenie
Ciekawe wywiady i historie ludzi z ICCCR 2024:
- Citroën DS w wersji lux-kamper
- Rajdowy Citroën 2CV Duckar w Toruniu
- Citroën 2CV z basenem i to jeżdżący!
- Citroen LNA z 1985 roku. Był pokryty grubą warstwą kurzu
- Citroëny nie zmieściły się na bulwarze nad Wisłą w Toruniu
- Czy to najwęższy Citroën 2CV na świecie?
- Na światowy zlot Citroëna… przyleciał samolotem. Niezwykły właściciel DS
- Co jest najlepsze w zlotach? Wygrywanie! Citroën BL 11
- Citroën C4 z 1930 roku na ICCCR 2024 w Toruniu. “Biżuteria” na czterech kołach
- Mają już 16 Citroënów. SM to „wisienka na torcie”
- Citroën 2CV z 1979 roku. Miękki, skrętny i idealny dla… tenisistów. Zajrzeliśmy do bagażnika
Relacje z ICCCR 2024:
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień pierwszy
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień drugi
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień trzeci
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień czwarty
- ICCCR 2024 Ogólnoświatowy Zlot Klubów Citroëna Toruń 2024 – dzień piąty i podsumowanie
Najnowsze komentarze