Wiadomości

Ostatnie pożegnanie Andrzeja Nosińskiego. Był pierwszym pracownikiem Peugeot w Polsce

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-18
Wiadomości

Nowy Fiat 600 z silnikiem spalinowym nadjeżdża. Oficjalna premiera, znamy cenę i osiągi!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-19
Wiadomości

Używany Citroën C5 z 2007 roku z symbolicznym przebiegiem na sprzedaż w Polsce. Coś dla miłośników hydropneumatyki

autor Tomasz Nowicki
2023-09-19
Wiadomości

Płynnie, czyli rozsądnie

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-20
Wiadomości

Marka Jeep na wyjątkowym American Picnic 2023 pod Warszawą. Już w ten weekend!

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-21
Wiadomości

Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-24
Wiadomości

Dacia nie przejmuje się hejtem i sprzedaje w Polsce świetnie. Felieton

autor Tomasz Nowicki
2023-09-19

Najnowsze komentarze

  • Holdmybeerandwatch - AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość
  • Łukasz - Wiemy, ile kosztuje nowy Fiat Topolino. Włoska marka przyciągnęła już 10.000 chętnych
  • dddf - Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?
  • Pekka - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Były - Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają
  • Pekka - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS3 1.6 THP 156 KM. Dobry wybór. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Jola Leszczyńska autor Jola Leszczyńska
2019-04-23
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 5 minut
266 20
A A
31

Citroën DS3 1.6 THP 156 KM to samochód nieduży, za to z bardzo mocnym silnikiem.

Tak, naprawdę to wszystko zaczeło się wiosną, gdy zobaczyłam go po raz pierwszy. Wiedziałam już, że chcę go mieć i będe go mieć, chociaż na bliższe poznanie przyszło mi czekać aż 5 miesięcy. Zdecydowanie było warto. Citroen DS3 może być marzeniem większości kobiet, choć reakcje jakie wywołuje u płci brzydkiej pozwalają mi sądzić, że właściwie każdy chciałby go mieć. Dlaczego?

Przede wszystkim DS3 jest piękny. Jest inny niż inne. Przyjemnie jest podchodzić do niego na parkingu i cieszyć, się że ze wszystkich zaparkowanych tam aut można wsiąść właśnie do niego. Lusterka dopasowane kolorystycznie do dachu i elementów w aluminiowych felgach, chromowane listwy boczne, przyciemniane i zlewające się ze sobą szyby tylna i tylne boczne, światła LEDowe, chromowane oryginalne tylne logo, które nie od razu ujawnia z jaką marką mamy do czynienia. To przyciąga spojrzenia, wywołuje reakcję sympatii innych kierowców i przechodniów. Doświadczałam tego podczas każdej jazdy. W gorsze dni, dla poprawy nastroju część z tych reakcji można przypisać sobie . Od czasu testowania DS3 zaczynam rozumieć zachowanie niektórych panów, którzy przeżywają kryzys wieku średniego.

Miłe warażenie estetyczne nie znika gdy jest się już w środku. Znajdujemy się w niezwykle dopracowanym wnętrzu, dość przestronnym, w którym niemal każdy element wyposażenia można wybrać, dostosowując go do własnego gustu, np. kolor czy fakturę kokpitu. Nawet rozpylacz zapachu jest dekoracją. Dominuje wykończenie skórzane i „na wysoki polysk”. Uroda nie ustępuje tu jednak wygodzie. Za konstrukcję foteli, które są idealnie dopasowane do sylwetki dałabym …. w zasadzie nie wiem jaką nagrodę można za to dać. W każdym razie są wygodniejsze niż wszystko to na czym siedziałam do tej pory, więc nawet długa trasa nie męczy. Powiem więcej, w ulicznych korkach można po prostu wypocząć i odpręzyć się. Oczywiście podgrzewane, skórzane siedzenia z regulowaną temperaturą to
dodatkowy walor.

Citroen DS3 dba też o to, abym czuła się w nim zrelaksowana. Mam tu na myśli wszystko to co ma mi pomóc w podejmowaniu decyzji na drodze i zmniejszyć stres podczas niektórych manewrów, powszechnie zaliczanych do słabych stron kobiet. Są to
między innymi: radar parkowania tyłem z sygnalizacją dźwiękową i obrazem na kolorowym wyświetlaczu, nawigacja, automatyczne włączanie i wyłączanie świateł, automatyczna regulacja prędkości pracy wycieraczek, składane lusterka, sugestie dotyczące wrzucenia
optymalnego biegu . Wszystko to, co zazwyczaj mówi siedzący na miejscu pasażera mężczyzna, tylko podane w sposób, który nie niszczy wiary we własne umiejętności. Miłym zaskoczeniem było też dla mnie podanie informacji o możliwym oblodzeniu drogi. Widocznie zarejestrowanie ujemnej temperatury na zewnątrz powoduje taki komunikat, ale czyż nie jest on bezcenny jeśli widzimy przed sobą czarną szosę?

Do bezpieczeństwa, w ścisłym słowa tego znaczeniu, niewątpliwie przyczynia się silnik z potężną jak na ten samochód ilością koni mechanicznych w liczbie 150. Inne pojazdy wyprzedza się naprawdę łatwo i decyzja o tym manewrze nie stresuje. Zawsze też można liczyć na hamulce, które z mojego doświadczenia są naprawdę bardzo dobre. Czasem nawet miałam wrażenie, że mogłyby być bardziej delikatne.

W dzisiejszych czasach nie można się już obejść bez telefonów komórkowych więc kolejne plusy musi zebrać zestaw głośnomówiący. Jest łatwy i intuicyjny w podłączaniu, zapisuje historię połączeń, wciąż zachowując spersonalizowane oznaczenia. Osoby, z którymi rozmawiałam podkreślały, że jakość połączenia jest nawet lepsza niż podczas używania tradycyjnej słuchawki. W sumie nie ma się czemu dziwić, skoro w aucie jest zamontowany dobry sprzęt Hi-Fi (oczywiście jaki nie wiem ).

Na koniec kilka słów o bagażniku. Jak na samochód o tych gabarytach jest całkiem spory i z pewnością zmieszczą się tam zakupy z każdego centrum handlowego. To co dla mnie jest jednak najistotniejsze to lekkość z jaką się go otwiera i zamyka. Można to dosłownie zrobić jednym palcem, co przy zajęciu bagażami obu dłoni jest nieocenione.

Czy zauważyłam jakieś wady? Z mojego punktu widzenia była jedna, cena. Ale rozkosze jazdy tym autem są warte grzechu.

Na koniec dodam, że testowana była wersja Citroen DS3 SPORT CHIC, THP 150.

Dziękujemy firmie Citroen Polska za udostępnienie samochodu do testu.

Testowała: Jola Leszczyńska

Zdjęcia: Jędrzej Chmielewski

Sesję zdjęciową zrealizowano w Warszawie w październiku 2010 roku.

 

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Originally posted 2010-10-25 20:38:11.

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

2023-09-24

Andre Citroën uhonorowany przez miasto Paryż

2023-09-24

Nowy Dyrektor Generalny Citroën BeLux

2023-09-24

Gdzie produkowane są elektryczne samochody Renault i Stellantis?

2023-09-23
Tagi: CitroenDS3
Udostepnij98Tweet61Udostepnij17
Jola Leszczyńska

Jola Leszczyńska

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

31 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość

    5712 udostępnienia
    Udostepnij 2285 Tweet 1428
  • Dacia przygotowuje zupełnie nowy model: Minister. Celem jest Jeep Avenger

    2711 udostępnienia
    Udostepnij 1084 Tweet 678
  • Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

    903 udostępnienia
    Udostepnij 361 Tweet 226
  • Renault wierzy w swoich dealerów. „Dla nas jest to model, który działa najlepiej”

    1232 udostępnienia
    Udostepnij 493 Tweet 308

Testy samochodów

Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C4 Cactus – pierwsza jazda. Opinie, wrażenia, jazda próbna. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-07-03
Testy

Test: Citroën C5 Aircross FL PureTech 130 EAT8 – najbardziej komfortowy SUV w swojej klasie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-09-23
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C5 2.0 HDi Tourer 163 KM 2013 – rodzinne auto oczami dzieci i rodziców. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Jędrzej Chmielewski
2013-06-26
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi 207 KM – najbardziej komfortowy samochód klasy D? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-08-31
Peugeot 3008
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 3008 1.6 180 KM – moda na SUV-y nie jest wcale taka zła. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-06-01

Najnowsze komentarze

  • Holdmybeerandwatch - AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość
  • Łukasz - Wiemy, ile kosztuje nowy Fiat Topolino. Włoska marka przyciągnęła już 10.000 chętnych
  • dddf - Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?
  • Pekka - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Były - Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają
  • Pekka - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.

Zobacz też

Milion zabytkowych samochodów we Francji: Citroën najchętniej kolekcjonowanym autem!

Citroën C3 PS VITA

Nowy Peugeot 2008 wchodzi na rynek. Cena i wersje silnikowe w Hiszpanii

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
31
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.