ds 8 macron 1 Wiadomości
Wiadomości

Czym jeździ prezydent? Różne wybory francuskich głów państwa na przestrzeni lat

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
lionel jaillet Wiadomości
Wiadomości

Lionel Jaillet nowym szefem Renault Group w Turcji

autor Tomasz Nowicki
2025-05-22
vigoroux citroen Wiadomości
Wiadomości

La Croisière Verte: elektryczna podróż przez Afrykę w duchu marki Citroën

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-18
Opel Mokka GSE Rally
Wiadomości

Nowy Opel Mokka GSE Rally ma rasowy wygląd i moc 280 KM

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
Citroen Visa Plein Air
Wiadomości

Citroën Visa Plein Air, czyli jeden z zaledwie 3000 wyprodukowanych egzemplarzy na sprzedaż

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
citroen mehari ikona ktora wciaz inspiruje ma 57 lat 1 Wiadomości
Wiadomości

Citroën Mehari, ikona, która wciąż inspiruje, ma 57 lat

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-23
XVII Ogolnopolski Zlot Renault 5 005 Wiadomości
Wiadomości

XX Ogólnopolski Zlot Renault 5, Rapid i Experss – kiedy, gdzie i co nas czeka?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23

Najnowsze komentarze

  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS3 1.6 THP 156 KM 2012 – dynamiczne auto do miasta. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

DS3 oferuje to, czego brakowało do tej pory w tej klasie. Więcej luksusu, komfortu i wyposażenia. Materiały są świetne!

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-05-21
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 6 minut
884
A A
4
IMG 9331 1 Wiadomości

Citroën DS3 z mocnym silnikiem benzynowym to dobry pomysł dla tych, którzy lubią dynamiczną jazdę a nie chcą rezygnować z komfortu. Materiały są znacznie lepsze niż w zwykłych samochodach a wyposażenie na bardzo dobrym poziomie. DS oczami Filipa Wieczorka.

Samochód ten, może być polakierowany na jeden z jedenastu dostępnych kolorów. To samo dotyczy dachu – tu mamy do wyboru 4 kolory i wiele motywów stylizacyjnych. Na tym etapie oczywiście pomyślałem o Mini, w którym też kolorystyka dachu różni się od reszty. No i ten słynny „different spirit” – inny duch. Zastanawiało mnie, czy faktycznie go odczuję…

Czarna karoseria z białym dachem. Ciekawy kontrast nadający mu sportowego charakteru. Jest to auto małe, mające niecałe cztery metry długości. Patrząc na przód, bardzo ciekawie wyglądają tu wysoko usytuowane reflektory. Interesującym rozwiązaniem jest zastosowanie pionowych świateł do jazdy dziennej, opartych na diodach LED. Kolejną rzeczą, która bardzo rzuca się w oczy jest eleganckie logo DS, zamiast starego znaczka Citroena. Ciekawie prezentuje się również słupek b, który praktycznie kończy się w połowie okien.

Małe może być piękne.

Wnętrze pojazdu, jest stylowe, chociaż z drugiej strony należy podkreślić, że aż tak diametralnie nie różni się od starej C3. To co wygląda zupełnie inaczej to eleganckie , duże zegary czy ciekawa, trójramienna kierownica. Skórzane fotele idealnie pasują do jego nadwozia. Materiały zastosowane w Citroenie są bardzo dobrej jakości.

Eleganckie elementy umieszczone na polerowanej desce rozdzielczej naprawdę są imponujące. Dużym plusem jest z pewnością wyświetlacz, kolorowy i przejrzysty. Mimo że nie jest to duży samochód, miejsca w przodzie jest naprawdę wystarczająco i siedzi się tutaj bardzo komfortowo. A jak z przestrzenią za miejscem kierowcy? Otóż po kilku godzinnej podróży moi znajomi jednoznacznie stwierdzili, że jest to auto wygodne, również dla osób siedzących z tyłu. Jeśli już mowa o długich podróżach, co jeśli chcielibyśmy DS3 jechać na wakacje? Jak z miejscem na bagaże? Otóż mamy do dyspozycji 285 litrowy bagażnik – (dla porównania w Mini jest 160 litrów), nie jest to oszałamiająca przestrzeń, jednak trzeba pamiętać, że DS3 oferuje nam również wiele inteligentnie umieszczonych schowków, które nadrabiają za stosunkowo niewielką pojemność bagażnika.

Citroën DS 3 na wybiegu

Jeśli chodzi o stronę techniczną to w dużej mierze samochód ten , czerpie na rozwiązaniach z Citroena C3. Jednak wystarczy spojrzeć pod maskę, żeby zobaczyć, jak wiele różni te dwa samochody. Wersja jaką otrzymałem była obdarzona w silnik benzynowy 1.6 litra o mocy 156 km połączony z 6 biegową, manualną skrzynia biegów. Jadąc nim na trasie, bez problemu wyprzedzałem nawet na ostatnim biegu. 7,3 sekundy do setki brzmi całkiem nieźle. Muszę przyznać, że jazda Ds3 sprawiała mi ogromną radość. Z tego samochodu po prostu nie chce się wysiadać – z kilku powodów. Przede wszystkim jest on bardzo wygodny a na trasie pokazuje swój sportowy pazur. Zastanawiałem się co podczas jazdy przeważa? Czy sportowa dusza czy wysoki komfort? Zwracając uwagę na fakt, że testowałem Citroena w mało sprzyjających warunkach atmosferycznych ( oblodzenie jezdni ) ten mimo wszystko sprawuje się dobrze na różnego typu nawierzchniach. Wnętrze jest całkiem nieźle wyciszone i nawet przy dużych prędkościach nie słychać żadnych irytujących dźwięków, przez które jazda staje się mało przyjemna a nawet męcząca. Bardzo dużym plusem jest precyzyjny układ kierowniczy, dzięki czemu „wchodzenie” w zakręty sprawia kierowcy ogromną frajdę. Pomyślałem, że skoro DS3 prowadzi się tak dobrze, to co dopiero ma do zaoferowania wersja Racing? Zawieszenie dobrze spisuje się na naszych niezbyt prostych drogach.

Jeżdżąc po mieście spalił mi około 8 litrów na 100 km. Nie brzmi to rewelacyjnie, jednak patrząc na te wyniki rozumiem, dlaczego DS3 nazywany jest samochodem „bogatej, zachodniej młodzieży”. Na trasie spalił około 7 litrów. Patrząc na ilość gadżetów, jakie można dobrać do tego modelu Citroena, można śmiało stwierdzić, że głównym targetem dla producentów byli właśnie bogaci dwudziestokilkulatkowie. DS3 możemy niemalże w całości dostosować pod siebie. Począwszy od motywów stylizacyjnych dachu, poprzez kolory deski rozdzielczej, lusterek czy też tapicerkę foteli. Nie wspominając już o możliwości dołączenia głośnika centralnego w desce rozdzielczej oraz tuby basowej do bagażnika.

No więc jaki jest ten Citroen DS3? Otóż testując go przez okres tygodnia muszę stwierdzić, że jest to auto inne niż wszystkie. Jest to z całą pewnością samochód pełen gadżetów, idealnie pasujący do modnej, bogatej młodzieży. Wydaje się być idealnym dodatkiem do jakże popularnego obecnie wśród młodych ludzi Iphone’a.

Jeśli chodzi o plusy to jest ich wiele. Przede wszystkim bardzo dobra widoczność, dzięki której zza kierownicy, mimo nisko ustawionej pozycji fotela, nie miałem problemów z obserwacją trasy.
Mi osobiście podobała się moc tego „maluszka” oraz jego dynamika. Kolejna rzecz na którą nie miałem prawa narzekać to wzorowo chodząca, 6 biegową skrzynia biegów. Pokonując nim prawie czterogodzinną trasę muszę stwierdzić, że jest to auto wygodne, szczególnie dla osób siedzących z przodu, chociaż pasażerowie zajmujący tylne siedzenia też nie narzekali ( jednak jest ograniczona widoczność boczna przez ustawiony trójkątny słupek). Dobrze spisywała się również wbudowana nawigacja typu My Way, chociaż nie obyło się w niej bez kilku dziur ( dwa razy pokierowała mnie na dosyć duże pole, na które chyba nikt dawno nie zaglądał ). Kolejną rzeczą, która mi się podobała, jest bardzo wysoka jakość dźwięku. Jeśli chodzi o aspekty muzyczne, to DS3 oferuje nam odtwarzanie praktycznie wszystkich formatów muzycznych.

Jest to samochód ładny i zgrabny, kryjący w sobie naprawdę dużą moc. Bardziej skierowany do młodzieżowego trybu życia aniżeli do osób w średnim wieku. Podstawowa wersja samochodu kosztuje około 78 tysięcy złotych. Za najbogatszą zapłacimy 86 tysięcy. Czy warto tyle zapłacić? To już rzecz gustu no i oczywiście portfela, który u nas jest mniejszy niż na zachodzie. Auto przypadło mi do gustu.

Test: Filip Wieczorek

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

IMG 9331 1 WiadomościIMG 9727 42 WiadomościIMG 9714 40 WiadomościIMG 9690 34 WiadomościIMG 9679 31 WiadomościIMG 9503 17 WiadomościIMG 9437 14 WiadomościIMG 9398 10 WiadomościIMG 9341 4 WiadomościIMG 9331 1 300x200 Wiadomości

Originally posted 2013-02-21 21:08:45.

3.5 2 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

2025-05-22

Citroën Dyane – włoski „mostro di simpatia”, czyli jak reklamowano legendę lekkim tonem

2025-05-22
Tagi: CitroenDS3
Udostepnij306Tweet191Udostepnij54
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3467 udostępnienia
    Udostepnij 1387 Tweet 867
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1762 udostępnienia
    Udostepnij 705 Tweet 441
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1380 udostępnienia
    Udostepnij 552 Tweet 345
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3269 udostępnienia
    Udostepnij 1308 Tweet 817

Testy samochodów

Renault Arkana
Testy

Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM 2021: bo zwykły SUV jest już passe. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-06-08
0489 09 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Grand Picasso 1.8 125 KM 2007 – rodzinny SUV. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-05-23
26. Citroen C5 Tourer 1.6 THP Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 Tourer – z małym sercem, ale wielkim wnętrzem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-10-08
peugeot partner lodowka 5 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot Partner 1.5 HDi 100 KM izoterma – z lodówką po Polsce. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-09-23
Test używanego: Dacia Sandero Stepway
Testy

Test: używana Dacia Sandero Stepway i 100.000 km z silnikiem 0.9 TCe. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-01-15

Najnowsze komentarze

  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025

Zobacz też

Citroën AMI, Opel Rocks-e a może Fiat Topolino? Czy marki są nam w ogóle potrzebne?

Dacia Duster 2010 – kulig za samochodem oraz inne filmy

Dacia poszerza gamę samochodów z fabryczną instalacją gazową

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz