Dynamiczny wzrost w Niemczech zanotowała marka Citroën. Na rynku, który – jako całość – wzrósł o 3,5%, francuska marka uzyskała wzrost o 10%. To niemal trzykrotnie więcej, niż cały rynek, a mowa tu zarówno o samochodach osobowych, jak i o lekkich pojazdach dostawczych.
Tak dynamiczny wzrost w Niemczech spowodował wzrost udziału francuskiej marki w niemieckim rynku nowych aut. W roku 2017 Citroën wykroił dla siebie 1,72% tegoż rynku. Może się to wydawać niewiele, ale pamiętajmy, że Niemcy to największy rynek motoryzacyjny Starego Kontynentu. Wynik Citroëna w Niemczech jest najlepszy od pięciu lat.
W sektorze samochodów osobowych Citroën sprzedał u naszych zachodnich sąsiadów około 52.800 aut, co przełożyło się na 1,53% udziału w rynku. Tu także obserwujemy dynamiczny wzrost, o 8% w stosunku do roku 2016. To efekt przede wszystkim znakomitej sprzedaży modelu C3. Przekroczyła ona wszelkie oczekiwania i zamknęła się sprzedażą 15.700 egzemplarzy tego miejskiego auta.
Bardzo dobrze sprzedawały się też znane i cenione modele. Trzeba tu wymienić choćby C4 Picasso, czy Berlingo. Ten drugi sprzedał się w około 10.500 egzemplarzach. I mowa tu, rzecz jasna, o odmianach osobowych tego kombivana.
Dynamiczny wzrost w Niemczech Citroën zaobserwował także na nowych modelach. Trzycyfrowe wzrosty sprzedaży odnotowano przy modelach SpaceTourer i Jumpy Passenger. Bardzo dobrze wystartował też nowy Citroën C3 Aircross – złożono na niego 5.400 zamówień! A przecież ten model pojawił się na rynku dopiero jesienią.
W segmencie lekkich pojazdów użytkowych Citroën zanotował dynamiczny wzrost w Niemczech w roku 2017. Sprzedaż w minionym roku była o 17% wyższa, aniżeli w roku 2016. A wszystko to w coraz bardziej konkurencyjnych realiach rynkowych. Przy 11.300 rejestracjach Citroën osiągnął udział w rynku aut dostawczych na poziomie 4,1%. Szczególnie w przypadku samochodów kempingowych wzrost sprzedaży modeli Jumper i Jumpy był wyjątkowo pozytywny.
„Dzięki ponadprzeciętnemu wzrostowi w dochodowych kanałach sprzedaży Citroën w Niemczech rósł trzykrotnie szybciej niż rynek w 2017 roku. Dzięki zaangażowaniu naszych partnerów po bardzo udanym wprowadzeniu naszych najnowszych modeli Citroën C3 i C3 Aircross pokazaliśmy, że jesteśmy na dobrej drodze. Rozpoczynamy nowy rok z dużym portfelem zamówień i atrakcyjnym, konkurencyjnym programem działań. Mamy interesujące perspektywy na drugi kwartał: na początku kwietnia będziemy wprowadzać nowego Citroëna C4 Cactus, samochód o ogromnej porcji najwyższego komfortu i z nową technologią zawieszenia. Daje nam to najlepsze warunki dla dalszego rozwoju naszej marki w Niemczech” – mówi Wolfgang Schlimme, Dyrektor Citroën Germany GmbH.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze