DS_N°4
Wiadomości

Jakie silniki otrzymał nowy DS N°4? DS Automobiles mówi: żegnaj dieslu

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot nie będzie producentem taniego elektryka za 20 tys. euro – mówi szef marki

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
renault scenic 1 Wiadomości
Renault

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

autor Tomasz Nowicki
2025-05-19
denis le vot dacia 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster w Londynie: Nowy rozdział marki, bez porzucania korzeni

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
peugeot inception e1747373945294 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot i magia kina: gwiazda Inception Concept lśni na Festiwalu w Cannes 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
luca napolitano 01 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Lancia Gamma nadjeżdża. Produkcja modelu ruszy w Melfi w 2026 roku

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Emmanuel Macron 1 Wiadomości
Wiadomości

Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Raff - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • E D - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Rrr - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Xx Anonim - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Nowy Citroën e-C3 oczami Anglików – tanio, modnie, elektrycznie. Czy to się udało?

Jest komfortowy, obszerny w środku, wygodny do przesady i ma jedną wadę

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-04-21
w Wiadomości, Citroen
Czas czytania 5 minut
168
A A
4
Citroen C3

Nowy Citroën e-C3 trafił w ręce dziennikarzy magazynu Motorbuzz. Czy się spodobał? Sprawdźmy co napisali.

W świecie, gdzie ceny nowych elektryków przyprawiają o zawrót głowy, Citroën postanowił zagrać inaczej. e-C3 to najnowszy as w rękawie francuskiego producenta, który udowadnia, że nowoczesny, stylowy i przyjemny w prowadzeniu samochód elektryczny nie musi kosztować fortuny.

Zadanie 1: Zrób to taniej niż konkurencja

Citroënowi się udało. e-C3 startuje z ceną 107.950 zł, czyli o około 13.000 zł taniej niż Renault 5 E-Tech i prawie 22 tysiące zł mniej niż Opel Corsa Electric. To solidny argument w rozmowie o kosztach zakupu. A kiedy dodamy do tego jeszcze dopłatę w programie MojEauto… robi się ciekawie!

Warto przeczytać!

Citroen C4

Używany Citroën C4 II z dieslem. Przegląd najtańszych bezwypadkowych egzemplarzy z polskiego rynku wtórnego

2025-05-22
Citroen Basalt,

Od Xsary Picasso do Basalta. Citroën świętuje produkcję 1 miliona samochodów w Brazylii

2025-05-20

Alternatywa dla komunikacji zbiorowej za 20 tys. zł. Przegląd samochodów marki Peugeot

2025-05-20

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19

„Najlepszym elementem prowadzenia tego małego Citroëna jest jego zawieszenie, które doskonale pochłania progi zwalniające i dziury w jezdni.”

Citroën e-C3
Citroën e-C3

Zadanie 2: Nadaj charakteru

Design to mocna strona e-C3. Auto wygląda modnie, z wyraźnie SUV-owatą sylwetką, nowym logotypem Citroëna i odważnymi akcentami – jak czarne listwy, ostre linie i nietypowe światła w kształcie litery „C”. Sylwetka jest bardziej pudełkowata niż wcześniejsze C3, ale dzięki temu zyskuje na oryginalności i przestrzeni w środku.

„Deska rozdzielcza Citroëna e-C3 jest nowoczesna i stosunkowo wyróżniająca się na tle konkurencji.”

Zadanie 3: Zrób wnętrze, które zaskoczy

Wnętrze? Proste, ale z pomysłem. Czarno-biała kolorystyka, poziomy pas z zegarami biegnący przez deskę i ciekawie zaprojektowana kierownica tworzą stylową całość. Materiały? W większości twarde, ale spasowanie i wygląd robią dobre wrażenie. Citroën nie zapomniał też o detalach – choć niektóre (np. czerwone metki z motywacyjnymi hasłami) budzą mieszane uczucia. Nam się podobają.

Zadanie 4: Spraw, by jazda była przyjemnością

Jazda e-C3 to największe zaskoczenie. Auto prowadzi się miękko i komfortowo, a zawieszenie świetnie radzi sobie z nierównościami – to zasługa systemu Citroën Advanced Comfort. Przyspieszenie? 0–100 km/h w 10,4 s, czyli więcej niż wystarczająco do miasta i codziennych dojazdów. Brakuje trybów jazdy i konfigurowalnej rekuperacji, ale… może to i dobrze? Wsiadasz i jedziesz – bez filozofii. Bez grzebania w opcjach.

„Kierowcy nie odczuwają wstrząsów przy jeździe po nierównościach – samochód po prostu po nich płynie.”

Zadanie 5: Zapewnij praktyczność

Bagażnik ma 310 litrów – to więcej niż w niektórych droższych konkurentach, a po złożeniu siedzeń przestrzeń rośnie do 1.188 litrów. Siedzenia są wygodne, a dzięki zwiększonej wysokości nadwozia wsiadanie i wysiadanie jest wygodne także dla starszych czy wyższych pasażerów.

Test: Nowy Citroën C3 Max – najbardziej komfortowy samochód do miasta w swojej klasie. Zalety i wady

Zadanie 6: Niech się ładuje szybko i jeździ daleko

Zasięg e-C3 to do 320 km (WLTP), co w realnym świecie przekłada się na około 240-250 km – i to naprawdę wystarczy na większość miejskich i podmiejskich tras. Dzięki szybkiemu ładowaniu (20–80% w 26 minut) nie musisz planować dnia wokół stacji ładowania.

Citroën e-C3 - wnętrze
Citroën e-C3 – wnętrze

Zadanie 7: Dorzuć technologię, ale nie przesadź

W wersji Plus dostajemy: 17-calowe felgi, dwa kolory lakieru, duży ekran dotykowy z Apple CarPlay i Android Auto, oraz czujniki parkowania z tyłu. Wersja Max oferuje dodatkowo podgrzewane fotele i kierownicę, automatyczną klimatyzację, ładowarkę indukcyjną i kamerę cofania. Brakuje tylko czujników z przodu – a szkoda, bo front auta jest dość masywny.

Zobacz nasz test nowego elektrycznego C3

Werdykt: Czy Citroën e-C3 to nowy król elektryków w przystępnej cenie?

„Citroën e-C3 to naprawdę spore osiągnięcie. […] Wszystko zostało zamknięte w bardzo schludnej i modnej formie.”

Zdecydowanie może nim być. To nie jest kolejny „golasek” z Chin czy eksperyment z segmentu niskobudżetowego. e-C3 to auto dopracowane, stylowe i przede wszystkim przyjemne w codziennym użytkowaniu. Może nie idealne, ale świetnie wycenione i wystarczająco dopracowane, by przekonać do elektryka nawet sceptyków. Jeśli więc szukasz swojego pierwszego EV i chcesz, by wyglądał fajnie, jeździł komfortowo i nie kosztował fortuny – Citroën e-C3 to zdecydowanie samochód, który warto wziąć pod uwagę.

na podstawie Motorbuzz opracowanie redakcja. Miary i ceny podane dla Polski na podstawie aktualnego cennika kwiecień 2025.

Pierwsza jazda: Czy Citroën e-C3 to miejski ideał? Tani model elektryczny

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: e-C3Citroenelektryczny Citroensamochody elektryczne
Udostepnij62Tweet39Udostepnij11
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    1534 udostępnienia
    Udostepnij 614 Tweet 384
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    987 udostępnienia
    Udostepnij 395 Tweet 247
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    1186 udostępnienia
    Udostepnij 474 Tweet 297
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    524 udostępnienia
    Udostepnij 210 Tweet 131

Testy samochodów

renault clio iv 105 Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio IV 1.5 dCi 2013 – auto dla oszczędnej kobiety? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Jola Leszczyńska
2013-09-19
Nowy Peugeot 308 1.6 Hybrid 225: test, opinia
Testy

Test: Peugeot 308 1.6 Hybrid 225 rusza na podbój rynku! 1500 km za nami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-01-30
001. Renault Captur II TCe 100 – dojrzalszy i jeszcze bardziej atrakcyjny Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur II TCe 100 KM Intens – dojrzalszy i jeszcze bardziej atrakcyjny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-02-04
Renault Megane III oczami kobiety
Testy

Test: Renault Megane III 1.2 TCe 115 KM 2013 – miejski kompakt oczami kobiety. Na wypasie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2013-07-03
citroen evasion Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroën Evasion 2.0 HDi 109 KM 2000 – sześć pełnowymiarowych miejsc i mnóstwo przestrzeni. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-04-16

Najnowsze komentarze

  • Raff - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • E D - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Rrr - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Xx Anonim - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta

Zobacz też

PSA Citroen DS Opel Peugeot ujawnia wyniki finansowe za 2018 rok

Raport NIK: System CEPiK – kosztowny i wciąż w budowie

Salon samochodowy w Genewie powróci w 2024 roku

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz