Nowy Citroën e-C3 trafił w ręce dziennikarzy magazynu Motorbuzz. Czy się spodobał? Sprawdźmy co napisali.
W świecie, gdzie ceny nowych elektryków przyprawiają o zawrót głowy, Citroën postanowił zagrać inaczej. e-C3 to najnowszy as w rękawie francuskiego producenta, który udowadnia, że nowoczesny, stylowy i przyjemny w prowadzeniu samochód elektryczny nie musi kosztować fortuny.
Zadanie 1: Zrób to taniej niż konkurencja
Citroënowi się udało. e-C3 startuje z ceną 107.950 zł, czyli o około 13.000 zł taniej niż Renault 5 E-Tech i prawie 22 tysiące zł mniej niż Opel Corsa Electric. To solidny argument w rozmowie o kosztach zakupu. A kiedy dodamy do tego jeszcze dopłatę w programie MojEauto… robi się ciekawie!
„Najlepszym elementem prowadzenia tego małego Citroëna jest jego zawieszenie, które doskonale pochłania progi zwalniające i dziury w jezdni.”

Zadanie 2: Nadaj charakteru
Design to mocna strona e-C3. Auto wygląda modnie, z wyraźnie SUV-owatą sylwetką, nowym logotypem Citroëna i odważnymi akcentami – jak czarne listwy, ostre linie i nietypowe światła w kształcie litery „C”. Sylwetka jest bardziej pudełkowata niż wcześniejsze C3, ale dzięki temu zyskuje na oryginalności i przestrzeni w środku.
„Deska rozdzielcza Citroëna e-C3 jest nowoczesna i stosunkowo wyróżniająca się na tle konkurencji.”
Zadanie 3: Zrób wnętrze, które zaskoczy
Wnętrze? Proste, ale z pomysłem. Czarno-biała kolorystyka, poziomy pas z zegarami biegnący przez deskę i ciekawie zaprojektowana kierownica tworzą stylową całość. Materiały? W większości twarde, ale spasowanie i wygląd robią dobre wrażenie. Citroën nie zapomniał też o detalach – choć niektóre (np. czerwone metki z motywacyjnymi hasłami) budzą mieszane uczucia. Nam się podobają.
Zadanie 4: Spraw, by jazda była przyjemnością
Jazda e-C3 to największe zaskoczenie. Auto prowadzi się miękko i komfortowo, a zawieszenie świetnie radzi sobie z nierównościami – to zasługa systemu Citroën Advanced Comfort. Przyspieszenie? 0–100 km/h w 10,4 s, czyli więcej niż wystarczająco do miasta i codziennych dojazdów. Brakuje trybów jazdy i konfigurowalnej rekuperacji, ale… może to i dobrze? Wsiadasz i jedziesz – bez filozofii. Bez grzebania w opcjach.
„Kierowcy nie odczuwają wstrząsów przy jeździe po nierównościach – samochód po prostu po nich płynie.”
Zadanie 5: Zapewnij praktyczność
Bagażnik ma 310 litrów – to więcej niż w niektórych droższych konkurentach, a po złożeniu siedzeń przestrzeń rośnie do 1.188 litrów. Siedzenia są wygodne, a dzięki zwiększonej wysokości nadwozia wsiadanie i wysiadanie jest wygodne także dla starszych czy wyższych pasażerów.
Test: Nowy Citroën C3 Max – najbardziej komfortowy samochód do miasta w swojej klasie. Zalety i wady
Zadanie 6: Niech się ładuje szybko i jeździ daleko
Zasięg e-C3 to do 320 km (WLTP), co w realnym świecie przekłada się na około 240-250 km – i to naprawdę wystarczy na większość miejskich i podmiejskich tras. Dzięki szybkiemu ładowaniu (20–80% w 26 minut) nie musisz planować dnia wokół stacji ładowania.

Zadanie 7: Dorzuć technologię, ale nie przesadź
W wersji Plus dostajemy: 17-calowe felgi, dwa kolory lakieru, duży ekran dotykowy z Apple CarPlay i Android Auto, oraz czujniki parkowania z tyłu. Wersja Max oferuje dodatkowo podgrzewane fotele i kierownicę, automatyczną klimatyzację, ładowarkę indukcyjną i kamerę cofania. Brakuje tylko czujników z przodu – a szkoda, bo front auta jest dość masywny.
Zobacz nasz test nowego elektrycznego C3
Werdykt: Czy Citroën e-C3 to nowy król elektryków w przystępnej cenie?
„Citroën e-C3 to naprawdę spore osiągnięcie. […] Wszystko zostało zamknięte w bardzo schludnej i modnej formie.”
Zdecydowanie może nim być. To nie jest kolejny „golasek” z Chin czy eksperyment z segmentu niskobudżetowego. e-C3 to auto dopracowane, stylowe i przede wszystkim przyjemne w codziennym użytkowaniu. Może nie idealne, ale świetnie wycenione i wystarczająco dopracowane, by przekonać do elektryka nawet sceptyków. Jeśli więc szukasz swojego pierwszego EV i chcesz, by wyglądał fajnie, jeździł komfortowo i nie kosztował fortuny – Citroën e-C3 to zdecydowanie samochód, który warto wziąć pod uwagę.
na podstawie Motorbuzz opracowanie redakcja. Miary i ceny podane dla Polski na podstawie aktualnego cennika kwiecień 2025.
Pierwsza jazda: Czy Citroën e-C3 to miejski ideał? Tani model elektryczny
Najnowsze komentarze