Luty dla Citroëna upłynął pod znakiem elektryfikacji: nowy ë-C3 był najlepiej sprzedającym się modelem elektrycznym we Włoszech w minionym miesiącu, a marka osiągnęła 9,6% udziału w rynku pojazdów elektrycznych (BEV) we Włoszech, zajmując drugie miejsce drugi miesiąc z rzędu.
Równocześnie trwa sukces nowego Citroëna C3, który jest trzecim najlepiej sprzedającym się modelem we Włoszech, a także pierwszym modelem benzynowym, najlepiej sprzedającym się zarówno w lutym, jak i w styczniu.
Wyniki te potwierdzają wzrost Citroëna na rynku włoskim: w lutym udział wyniósł 4,7% (+0,2% w porównaniu z 2024 r.), a udział sektora prywatnego również wzrósł, osiągając 5,4% (+0,5% w porównaniu z 2024 r.).
Citroën zdecydowanie plasuje się w pierwszej dziesiątce włoskiego rynku, zajmując szóste miejsce, a w segmencie sprzedaży do klientów prywatnych znajduje się na piątym miejscu. Na uwagę zasługuje również sukces Citroëna AMI, który w lutym osiągnął pozycję lidera wśród czterokołowców, a także cały rok 2025.
Sukces nowego Citroëna C3 trwa. To odważny model, dzięki któremu Citroën stawia czoła wyzwaniu uczynienia mobilności, w tym mobilności elektrycznej, coraz bardziej dostępną i demokratyczną. Według analizy Dataforce, nowy ë-C3 ugruntował swoją pozycję najlepiej sprzedającego się modelu elektrycznego we Włoszech w minionym miesiącu, z udziałem na poziomie 8,96%, wyraźnie przewyższając propozycje szczególnie znanych konkurentów.
Wynik ten sprawia, że udział Citroëna w rynku pojazdów elektrycznych wynosi 9,6% – Citroën znajduje się zatem na drugiej pozycji drugi miesiąc z rzędu – i wzmacnia strategię marki na rzecz zrównoważonej i dostępnej mobilności.
Jednocześnie sukces nowego Citroëna C3 trwa, plasując go na trzecim miejscu najlepiej sprzedających się modeli na rynku włoskim i czyniąc najpopularniejszym modelem benzynowym. Wynik ten potwierdza uznanie, jakie klienci okazują temu modelowi, będącemu symbolem wszechstronności, wygody i innowacyjności.
Nowy C3: natychmiastowy lider rynku włoskiego
Citroën C3 potwierdza swoją rolę jako model referencyjny w transformacji energetycznej, odpowiadający na potrzeby szerokiej publiczności: dzięki w 100% elektrycznej wersji ë-C3 dominuje na rynku pojazdów elektrycznych (BEV), podczas gdy wersja benzynowa jest najlepiej sprzedającym się samochodem we Włoszech z tym typem silnika, w obliczu nadejścia wersji hybrydowej.
Najnowsza wersja absolutnego bestsellera w historii Citroëna jest więc już sukcesem. Od momentu premiery w 2002 roku sprzedano ponad 5,6 mln egzemplarzy modelu C3 wszystkich generacji. To kultowy model, który do dziś cieszy się ogromnym powodzeniem, a jego popularność wciąż rośnie.
W każdej nowej generacji modelu C3 Citroën zamierza zrewolucjonizować rynek, oferując innowacyjną koncepcję, jednocześnie zachowując wszystkie zalety modelu: wyjątkowy i zdecydowany design, wysoki komfort wnętrza, przydatne na co dzień funkcje i atrakcyjną cenę.
Nowy C3 nie jest wyjątkiem od tej reguły i wprowadza prawdziwą różnicę na rynku segmentu B. Innowacyjny, nowoczesny i inteligentny, stanowi krok naprzód w stosunku do poprzedniej generacji pod każdym względem.
Przede wszystkim jest ona atrakcyjna dla szerokiego grona odbiorców, ponieważ jest przystępna cenowo i oferuje różnorodne rozwiązania energetyczne dostosowane do potrzeb każdego klienta. W nowym C3 wszystko zostało zaprojektowane z myślą o większej prostocie i lepszym samopoczuciu. Nawet w wersji elektrycznej C3 potwierdza swoją zdolność do pozycjonowania się jako model konkurencyjny w szybko rozwijającym się segmencie.
Poznaj Citroëna ë-C3 na stronie polskiego importera francuskiej marki
Ë-C3 to w istocie niezwykle kompletny samochód, oferujący komfort pierwszej klasy, z rozwiązaniami z wyższego segmentu i wyznaczający nowy znak rozpoznawczy designu Citroëna.
Wyposażony w silnik elektryczny o mocy 113 KM i akumulator o pojemności 44 kWh, oferuje zasięg do 440 km w cyklu miejskim, dzięki czemu idealnie nadaje się do codziennych podróży. Dzięki technologii szybkiego ładowania możliwe jest naładowanie 80% baterii w zaledwie 26 minut, co gwarantuje bezkompromisowe wrażenia.
„Eletrico Facile”: konkretny wkład w dostępną mobilność elektryczną
Innowacyjność, prostotę i dostępność można odnaleźć również w nowej formule finansowania „Elettrico Facile”, która jest punktem odniesienia we włoskiej branży motoryzacyjnej: w przypadku ë-C3 zaliczka w wysokości 11.950 euro, brak rat przez dwa lata i możliwa ostatnia wpłata w wysokości 11.950 euro (RRSO 0,13%)* – po upływie 24 miesięcy można podjąć decyzję o zwrocie samochodu – wystarczą na zakup nowego ë-C3 You 83 kW wyposażonego w tylne czujniki parkowania, wyświetlacz typu Citroën Head Up, zawieszenie Citroën Advanced Comfort®, My Citroën Play z bezprzewodową ładowarką dla smartfonów.
Udziały Citroëna rosną, nawet wśród klientów prywatnych
Solidne wyniki handlowe Citroëna znajdują odzwierciedlenie we wzroście udziału rynkowego, który w lutym wyniósł 4,7%, co oznacza wzrost o 0,2 punktu procentowego w porównaniu z rokiem 2024, a to z kolei pozwoliło Citroënowi awansować na szóste miejsce w rankingu krajowym.
Jeszcze bardziej znaczący jest wzrost udziału segmentu klientów prywatnych, utożsamianego ze sprzedażą szczególnie jakościową, który wzrósł do 5,4%, co stanowi wzrost o 0,5 punktu procentowego w porównaniu z rokiem poprzednim. W tym przypadku Citroën osiągnął piąte miejsce w kraju.
Citroën Ami – 100% elektryczny nadal się rozwija
Obrazu sukcesów dopełnia fakt, że Citroën AMI nadal dominuje na rynku czterokołowców, potwierdzając swoją pozycję najlepiej sprzedającego się pojazdu zarówno w lutym, jak i w całym roku 2025.
Dzięki kultowemu wzornictwu, kompaktowym rozmiarom, niskim kosztom i innowacyjnej filozofii mobilności miejskiej AMI okazuje się doskonałym wyborem dla osób poszukujących elektrycznej i kompaktowej alternatywy do codziennego przemieszczania się. Dzięki tym niezwykłym wynikom Citroën umacnia swoją pozycję lidera na włoskim rynku motoryzacyjnym, konsekwentnie kontynuując swoje zaangażowanie na rzecz innowacji i przejścia na coraz bardziej zrównoważoną mobilność.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën, KG
Najnowsze komentarze