Rynek samochodów elektrycznych wciąż się rozwija i ciągle debiutują nowe, ciekawe modele samochodów. Jeszcze w tym roku o klientów walczyć będą dwie nowości: Volkswagen ID.3 oraz Citroen e-C4.
Citroen dużo uwagi poświęcił wyglądowi zewnętrznemu pojazdu a wręcz stara się zerwać z nudą w segmencie C. Nowy C4 prezentuje się nowocześnie i modnie dzięki połączeniu sylwetki crossovera i coupe. Znakomicie prezentują się reflektory przednie w kształcie litery V oraz mocno rzeźbione światła tylne. Volkswagen ID.3 jak większość pojazdów niemieckiej marki designem nie zaskakuje, zaskakuje raczej sylwetka przypominająca minivana, od której odchodzi większość producentów.
Volkswagen ID.3 jest krótszy, ale z większym bagażnikiem
Citroen e-C4 mierzy 4,36 m długości, jest więc dłuższy od propozycji Volkswagena o 10 cm. Mimo większych wymiarów zewnętrznych bagażnik francuza jest o 5 litrów mniejszy (380 litrów), mniejszy jest też rozstaw osi (2,67 m kontra 2,75 m).
Kompaktowa cytryna została wyposażona w 10-calowy ekran dotykowy na desce rozdzielczej, wyświetlacz typu Head-up oraz niewielki ekran za kierownicą. We francuskim modelu nie brakuje schowków a ciekawym rozwiązaniem jest podstawka na tablet po stronie pasażera. E-C4 posiada więcej manualnych elementów obsługi pojazdu. Tradycyjnie, czyli za pomocą pokręteł obsłużymy w tym modelu klimatyzację. U Volkswagena ekranów również nie brakuje, tak jak i technologii wspomagania prowadzenia. Ciekawostką jest ekran przezierny z rozszerzoną rzeczywistością na przedniej szybie.
Silnik i zasięg
Elektryczny silnik Volkswagena ID.3 dysponuje mocą 204 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 310 Nm. W przyszłym roku w ofercie pojawi się także słabsza, 150-konna wersja ID.3 z akumulatorem o pojemności 45 kWh. Francuski konkurent dysponuje skromniejszymi 136 KM i 260 Nm oraz akumulatorem o pojemności 50 kWh. Niemiecki model potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 7,3 sekundy i zostawi w tyle Citroena e-C4, który do wykonania tego samego zadania potrzebuje 9,7 sekundy.
Propozycją Volkswagena zajedziemy dalej. Model ID.3 potrafi pokonać według danych WLTP 425 km a z akumulatorem o pojemności 77 kWh nawet 549 km. Konkurent z Francji otrzymał tylko jeden akumulator o pojemności 50 kWh, który umożliwia pokonanie do 350 km. Mocną stroną modelu z Francji jest fakt, że w przeciwieństwie do Volkswagena ID.3 nie jest oferowany tylko jako samochód elektryczny. Klienci mogą zamówić C4 także z napędem spalinowym.
Volkswagen ID.3 został wyceniony na polskim rynku na 155.890 zł za wersję z akumulatorem o pojemności 58 kWh. Wersja z większą baterią kosztuje 179.990 zł. Na ceny francuskiego modelu wciąż jeszcze czekamy, ale cena startowa elektrycznej wersji modelu powinna mieścić się w granicach 130-140 tys. zł.
Najnowsze komentarze