W kwietniu Citroën osiągnął świetny wynik w Hiszpanii zamykając miesiąc jako trzecia marka pod względem liczby rejestracji na tym rynku (samochody + pojazdy użytkowe) notując 5.615 rejestracji. Przekłada się to na 7,1% udziału w tamtejszym rynku nowych samochodów.
Na wymagającym rynku pojazdów użytkowych Citroën zarejestrował w kwietniu 1.271 sztuk, co pozwoliło mu zająć drugie miejsce w rankingu i uzyskać 13,5% udziału w rynku.
Strategia elektryfikacji Citroëna przynosi owoce, o czym świadczy druga pozycja marki na rynku samochodów w 100% elektrycznych, z 242 rejestracjami i 11,3% udziałem, oraz pierwsza pozycja nowego Citroëna ë-C4 w tym segmencie.
Kwiecień był miesiącem podbojów dla Citroëna, który osiągnął świetne wyniki na hiszpańskim rynku. Marka sygnowana szewronami zdołała wspiąć się na najniższy stopień podium całego rynku (samochody osobowe + pojazdy użytkowe), z 5.615 rejestracjami i 7,1% udziałem w rynku.
Tegoroczna sprzedaż skumulowana Citroëna na rynku hiszpańskim wynosi 17.220 samochodów, co stanowi 6,4% udziału. W ten sposób Citroën znalazł się już w pierwszej piątce marek na rynku hiszpańskim (samochody osobowe + pojazdy użytkowe), zyskując jedną pozycję w porównaniu z poprzednim miesiącem.
Pewien, coraz bardziej znaczący wpływ na te wyniki ma sprzedaż samochodów elektrycznych. Zeroemisyjny (w trakcie eksploatacji) Citroën ë-C4 znalazł 215 nabywców i jest liderem w rankingu sprzedaży w 100% elektrycznych samochodów w kwietniu, z 11,2% udziałem w tym segmencie rynku. To niewątpliwy sukces nie tylko Citroëna, ale i Hiszpanii, która jest jedynym miejscem na świecie, gdzie produkuje się ë-C4. Ponadto marka Citroën zajęła drugie miejsce w rankingu sprzedaży aut całkowicie elektrycznych z 242 zarejestrowanymi egzemplarzami i 11,3% udziałem w rynku.
Na zawsze wymagającym rynku pojazdów użytkowych Citroën zamknął kwiecień na drugiej pozycji, z 1.271 rejestracjami i rynkowym udziałem na poziomie 13,5%. Najlepiej sprzedającym się modelem jest Citroën Berlingo, produkowany w Vigo w Hiszpanii. W pierwszych czterech miesiącach roku Citroën osiągnął poziom 4.135 zarejestrowanych lekkich aut użytkowych i 11,61% udziału w tym segmencie rynku.
Zobacz też, jak sprzedawały się samochody Grupy Renault i koncernu Stellantis w Polsce.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze