poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroen E-Mehari Art Car z okazji 50. urodzin modelu

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2018-05-04
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
27 1
0
24
UDOSTĘPNIEŃ
79
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy

Mehari, czyli wielozadaniowy samochód kojarzony ze słonecznym wybrzeżem oraz polem golfowym obchodzi w tym roku 50. urodziny. Z tej okazji Citroen zaprezentował specjalną i do tego bardzo kolorową wersję pojazdu, która może uchodzić za dzieło sztuki.

Podczas gdy 11 maja 1968 roku na ulicach Paryża odbywają się protesty w imię wolności, a młodzi obywatele głoszą slogan „Sous les pavés, la plage” (Pod brukiem leży plaża!) na polu golfowym w Deauville Citroen zaprezentował rekreacyjno-sportowy model Mehari. Z kolei 50 lat później Jean-Charles de Castelbajac zaprojektował artystyczną wersję elektrycznego wcielenia pojazdu. Urodzinowy samochód ujawnia optymistyczne i kreatywne podejście do stylistyki. E-Mehari Art Car łączy w sobie modę, sztukę, ma być również uosobieniem wolności i nawiązaniem do rewolucji z maja 68.

Kolorystyka również jest tutaj przesłaniem. Czerwony odnosi się do rewolucji i pasji, żółty do promieni słonecznych, pragnienia zdobywania oraz przyjaźni i braterstwa, natomiast niebieski nawiązuje do elektryczności oraz nieba.

„Méhari to ikona Citroena. Jest to wyjątkowy nonkonformistyczny samochód, który narodził się w maju 68 roku i 50 lat później, pozostaje ucieleśnieniem popkultury we francuskim stylu. Aby uczcić urodziny pojazdu, powierzyliśmy elektrycznego następcę w ręce Jean-Charlesa de Castelbajaca. Efektem jest e-Mehari Art Car o świeżym designie ukazującym radość z życia. Pojazd łączy dwa światy, które są kreatywne i rewolucyjne!” – powiedział Arnaud Belloni, dyrektor marketingu i komunikacji Citroena.

Citroen Mehari zbudowany 1968 roku na platformie Citroena Dyane to prosty, wszechstronny i funkcjonalny pojazd, a do tego wykonany z lekkiego, odpornego na korozję i łatwego w utrzymaniu materiału: plastiku. Czyszczenie było szybkie i proste za pomocą wody i szlaucha, dzięki czemu model sprawdzał się w nadmorskich kurortach. Mehari dostępny ważył zaledwie 525 kg. Atutem modelu była również modułowość wraz ze składaną przednią szybą. W 1979 roku dołączyła wersja z napędem 4×4, która potrafiła pokonywać strome zbocza. Model pojawiał się również w rajdach m.in. w Rajdzie Paryż-Dakar w roku 1980. Citroen Mehari stał się społecznym fenomenem, a na swoim koncie ma karierę filmową m.in. dzięki serii Żandarm z Saint-Tropez z Louisem de Funès w roli głównej.

Przez 19 lat do 1987 roku Citroen wyprodukował 145 tys. egzemplarzy Mehari, ale historia modelu nie zakończyła się na latach 80. W roku 2015 Citroen wskrzesił model. Pod nazwą e-Mehari francuski producent zaprezentował całkowicie elektryczny samochód pozbawiony zadaszenia, który nawiązuje do charakteru oryginału sprzed lat. Obecnie jest oferowany zarówno z miękkim jak i twardym dachem.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Citroene-MehariMehari
Udostepnij10Tweet6Udostepnij2
Poprzedni

Peugeot na Salonie Samochodowym w Zagrzebiu

Następny

Nowy Peugeot 508 – ceny modelu we Francji

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Nowy Peugeot 508 – ceny modelu we Francji

Peugeot z nagrodą Commercial Dynamism Trophy przyznaną przez L'Automobile Magazine

Kiedy pojawi się Peugeot 508 SW?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Fan Panharda - Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.