Ten samochód nawiązuje dość mocno do przeszłości, ale i śmiało idzie w przyszłość. To czerpanie z legendarnego Mehari z końcówki lat 60. XX wieku, ale w stylu, jaki dziś, w połowie drugiej dekady XXI wieku jest bardziej odpowiedni – z radością i z nowoczesnymi technologiami. To naturalnie samochód w pełni elektryczny.
Citroën E-Mehari powstał we współpracy z Bolloré Group, firmą specjalizującą się w opracowywaniu samochodów elektrycznych. Czy jednak Citroën wprowadzi E-Mehari do seryjnej produkcji? Tak! Już wiosną 2016 roku!
Citroën E-Mehari jest pojazdem niecodziennym. Odważnym, do czego Citroën przez dekady nas przyzwyczaił. To pojazd dla ludzi niebanalnych, którzy nie boją się nowinek, również stylistycznych, będący jednocześnie samochodem przyjaznym dla środowiska. E-Mehari, to wolny duch rynku motoryzacyjnego.
Stylistyka tego auta niesie to wszystko, z czym mamy ostatnio do czynienia w Citroënie – podwójne reflektory, optymistyczny design, gładkie linie z przodem niemal uśmiechającym się, a wszystko to proste, czyste, przyjemne.
Citroën E-Mehari proponuje cztery kolory nadwozia – niebieski, pomarańczowy, żółty i beżowy. Dach może być czarny albo czerwono-pomarańczowy. Wnętrze do wyboru – beżowe lub czerwono-pomarańczowe – i zawsze wodoodporne. Podwyższone nadwozie od spodu ma czarne elementy nadające mu muskularne, ale jednocześnie radosne kształty. W efekcie mamy do czynienia z samochodem szalenie wyrazistym, który spodoba się osobom poszukującym pojazdu atrakcyjnego, rzucającego się w oczy, charakterystycznego.
Citroën E-Mehari ma cztery miejsca, przy czym tylne można złożyć. Karoserię wykonano z tworzywa sztucznego, które jest oczywiście odporne na korozję, nie wymaga lakierowania, a do tego jest odporne na niewielkie wgniecenia. Łatwo je też utrzymać w czystości.
Mimo, że E-Mehari jest samochodem prostym, to kryje nowoczesną technikę. Jest autem całkowicie elektrycznym, a podzespoły dostarcza wspomniana już Bolloré Group. Dzięki bateriom LMP® (Lithium Metal Polymer) łączy daleki zasięg z niezawodnością i bezpieczeństwem. Baterie LMP® są cenione za gęstość energetyczną i bezpieczeństwo użytkowania. To tzw. suche akumulatory, które są niewrażliwe na czynniki zewnętrzne, np. na pogodę. E-Mehari może się dzięki nim rozpędzić do 110 km/h i osiąga 200 km zasięgu na jednym ładowaniu – i to w jeździe miejskiej. Akumulatory w E-Mehari ładuje się przez 8 godzin prądem o natężeniu 16A (własna stacja ładująca, bądź stacje publiczne, np. Autolib we Francji), bądź w 13 godzin prądem z gniazdka o natężeniu 10A.
Citroën E-Mehari zostanie zaprezentowany publicznie Paryżu podczas trwającej aktualnie konferencji klimatycznej COP21. Będzie można go oglądać w dniach 9-11.XII. w ramach Eco Driving Center w siedzibie PSA Peugeot Citroën.
DANE TECHNICZNE
długość – 3,81 m
szerokość – 1,87 m
wysokość – 1,65 m
pojemność bagażnika – 200-800 dm³
pojemność baterii – 30 kWh
maksymalna moc – 50 kW
prędkość maksymalna – 110 km/h
zasięg w mieście – 200 kg
zasięg poza miastem – 100 km
KG; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze