Pisaliśmy wczoraj o wprowadzeniu na rynek brytyjski Vauxhalla Vivaro-e z akumulatorami trakcyjnymi o większej pojemności przy zachowaniu dotychczasowej ceny. Citroën z bliźniaczym modelem ë-Relay (znanym u nas jako ë-Jumper) idzie nawet jeszcze o krok dalej. Ponieważ oferuje nie tylko wersje 3,5-tonowe, ale i 4-tonowe, w tych ostatnich znacząco obniża cenę!
Citroën aktualizuje nowego ë-Relay Electric, wprowadzając większy akumulator, który teraz ma pojemność 75 kWh i zastępuje dotychczasową baterię, która przechowywała maksymalnie 70 kWh. Nowe źródło energii zapewni zasięg większy o 15 mil (24 km) zwiększając go d maksymalnie 248 km (wg WLTP). W ofercie pozostanie też model z akumulatorem o pojemności 37 kWh dla klientów potrzebujących niewielkiego zasięgu, za to krótkiego czasu ładowania nawet z ładowarek o niewielkiej mocy.
Co ważne, ceny modeli ë-Relay o DMC 3,5 tony pozostają na tym samym poziomie, na jakim były z akumulatorami o pojemności 70 kWh. Za to odmiany 4-tonowe będą teraz tańsze o nawet 8.770 funtów!
Nowy akumulator o pojemności 75 kWh współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, zapewniając natychmiastową reakcję bez wibracji i płynną jazdę. Zwiększony rozmiar akumulatora pozwala kierowcom korzystać z większej liczby kilometrów bez zmniejszania praktycznej pojemności nowego ë-Relay Electric, o objętości ładunku do 15 m³ i ładowności 1100 kg.
Pierwsze dostawy nowych modeli Citroëna ë-Relay 75 kWh spodziewane są od III kwartału 2022 roku.
Aby uzyskać więcej informacji na temat nowego ë-Relay Electric, odwiedź tę stronę.
Ceny Citroëna ë-Relay na rynku brytyjskim przedstawiają się następująco:
ë-Relay 35 Heavy L2H2 Electric 37 kWh Enterprise – 51.285 GBP netto
ë-Relay 35 Heavy L3H2 Electric 75 kWh Enterprise – 57.035 GBP netto
ë-Relay 40 Heavy L3H2 Electric 75 kWh Enterprise – 61.535 GBP netto
ë-Relay 40 Heavy L4H2 Electric 75 kWh Enterprise – 62.435 GBP netto
ë-Relay 40 Heavy L4H2 Heavy Window Van Enterprise – 62.930 GBP netto
ë-Relay 35 Heavy L3 Electric 75 kWh Chassis Cab Enterprise – 53.960 GBP netto
ë-Relay 40 Heavy L3 Electric 75 kWh Chassis Cab Enterprise – 58.460 GBP netto
Sprawdź aktualną ofertę na Citroëna ë-Jumpera w Polsce.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze