Znamy wyniki handlowe Citroëna we Francji po jedenastu miesiącach 2017 roku. W tym okresie marka sygnowana szewronami sprzedała narodzimy rynku ponad 249.000 samochodów. Mowa tu zarówno o osobówkach, jak i o lekkich pojazdach dostawczych. Oznacza to wzrost o 5,5% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
W samym tylko listopadzie jednak wzrost wyniósł aż 13,1%. To więcej, niż przyrost całego francuskiego rynku w jedenastym miesiącu. Wzrósł on bowiem o 10,3% w segmencie aut osobowych (wzrost Citroëna był tu nieznacznie większy, 10,8%) i o 8,4% (Citroën przyrósł o 19,0%). Zarówno wyniki listopadowe, jak i rezultaty po jedenastu miesiącach 2017 roku dowodzą, że wprowadzenie na rynek Nowego C3, C3 Aircrossa i Nowego Jumpy były bardzo potrzebnymi ruchami marki.
Po jedenastu miesiącach 2017 roku Citroen we Francji może się cieszyć z przeszło 187.000 rejestracji aut osobowych, co stanowi wzrost o 3,7% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. W ostatnim czasie jednak wzrost ów przyspiesza, a to dzięki świetnemu przyjęciu Nowego C3 oraz niewątpliwemu sukcesowi C3 Aircross. W samym tylko listopadzie nad Sekwaną zarejestrowano około 6.100 sztuk C3 (najlepiej sprzedający się model marki) i niemal 2.200 C3 Aircross. Miejski SUV Citroena był w jedenastym miesiącu roku drugim najchętniej kupowanym modelem auta osobowego tej marki. W listopadzie spore przyrosty sprzedaży odnotowano też przy modelach C1 (+26,1%), C4 Picasso (+6,1%) oraz Berlingo (+34,6%).
W gamie lekkich aut użytkowych Citroën po jedenastu miesiącach 2017 roku może mówić o przeszło 62.000 zarejestrowanych samochodach na rodzimym rynku. To o 11,4% więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W samym tylko listopadzie bieżącego roku sprzedaż marki rosła ponad dwa razy szybciej, niż francuski rynek. Citroen zanotował 19-procentowy wzrost, gdy rynek lekkich aut użytkowych wzrósł o 8,4%. W efekcie marka zwiększyła swój procentowy udział w tymże rynku o 1,5 punktu procentowego.
Taki wzrost, to m.in. efekt znakomitej sprzedaży Nowego C3 Société (+59,8% względem poprzedniego modelu w listopadzie ubiegłego roku). To także świetne wyniki sprzedaży Nowego Jumpy (+37,4%) oraz niezmiennie wysokie zainteresowanie Berlingo (+28,9%).
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze