Znane są już wyniki sprzedaży Citroëna we Francji w lutym 2018 roku. Okazuje się, że marka rośnie szybciej, niż cały francuski rynek. Citroën umocnił się też na drugiej pozycji na rodzimym rynku lekkich samochodów użytkowych.
W lutym 2018 roku Citroën z sukcesami kontynuował ofensywę sprzedażową. Drugi miesiąc roku zaowocował ponad 23.100 rejestracjami (łącznie samochody osobowe i lekkie auta dostawcze). To wzrost o 6,7% na rynku notującym przyrost o 4,2%. Tym samym udział rynkowy marki sygnowanej szewronami wzrósł o 0,3 punktu procentowego.
W dalszym ciągu znakomicie sprzedaje się model C3. Przyrost sprzedaży w stosunku do lutego ubiegłego roku sięgnął 33,9%. Drugim najlepiej sprzedającym się modelem marki we Francji w lutym 2018 roku w dalszym ciągu był miejski SUV C3 Aircross.
Jeśli chodzi jedynie o samochody osobowe, to w lutym 2018 roku nad Sekwaną zarejestrowano ponad 16.600 Citroënów. Znacząca ilość tych rejestracji – prawie 6.700 – przypadła na Nowe C3. To 4% francuskiego rynku i przyrost o 0,8 punktu procentowego w stosunku do wyników z lutego ubiegłego roku. Wprowadzony do sprzedaży we Francji w październiku 2017 roku C3 Aircross sprzedaje się znakomicie – tylko w lutym 2018 roku zanotowano ponad 2.800 nowych rejestracji tego modelu. Łącznie na te dwa modele przypadło w minionych dwóch miesiącach bieżącego roku 57% sprzedaży osobowych Citroënów. Potwierdza to słuszność koncepcji wybranej przez markę w zakresie nowych modeli.
Dobre wyniki zanotowały tez inne osobowe modele Citroëna. W lutym 2018 roku dobrze sprzedawały się C1 (+5,4%), C4 Cactus (+11,1%) oraz Berlingo (+31,9%).
W gamie lekkich aut użytkowych spory sukces. Citroën jest trzecią najlepiej sprzedającą się marką we Francji w tym segmencie. Wykroił dla siebie 18,1% udziału rynkowego, o 3,5 punktu procentowego więcej, niż w lutym 2017 roku! Nic dziwnego, skoro sprzedaż marki wzrosła o 28,6%, a cały ten rynek tylko o 3,6%.
Tylko w lutym 2018 roku na francuskie drogi wyjechało niemal 6.500 nowych dostawczych Citroënów. Wiele z nich, to było Nowe C3 w wersji użytkowej, czyli Société. W porównaniu z lutym 2017 roku i starszą wersją rejestracje tego modelu wzrosły dwukrotnie! Tak naprawdę jednak wszystkie samochody dostawcze tej marki przyczyniają się do znakomitych wyników Citroëna uzyskując dwucyfrowe wskaźniki wzrostu. Sprzedaż Citroëna Jumpy wzrosła o 35,5%, Berlingo o 29,3%, a Jumpera o 37,6%.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze