W styczniu 2018 roku Citroën zanotował na rodzimym rynku dwukrotnie większy wzrost sprzedaży, aniżeli urósł w tym czasie tamtejszy rynek nowych samochodów. To niezły prognostyk na rozpoczęty pięć tygodni temu rok.
We Francji zarejestrowano w styczniu 2018 roku niemal 23.400 nowych Citroënów (osobowych i dostawczych). Oznacza to wzrost o 6,1% w stosunku do stycznia 2017 roku, przy jedynie 3-procentowym wzroście całego francuskiego rynku w tym samym okresie. Udział Citroëna we francuskim rynku wzrósł o 0,3 punktu procentowego, do poziomu 12,3%.
W gamie aut osobowych wzrost Citroëna wyniósł 2,7% przy 2,5-procentowym wzroście całego rynku. Dwa najważniejsze modele marki we Francji w styczniu 2018 roku to Nowy C3 (wzrost o 37,2%) i C3 Aircross.
Z kolei w gamie lekkich samochodów użytkowych Citroën był w styczniu 2018 roku drugą największą marką na rodzimym rynku. Wykroił dla siebie 18,6% udziału w tym rynku, a to o 1,8 punktu procentowego więcej, niż w styczniu minionego roku. To efekt niemal trzykrotnie większego wzrostu marki. Rynek aut użytkowych we Francji wzrósł o 5,8%, a wzrost Citroëna osiągnął poziom 16,8%.
Na rynku samochodów osobowych Citroën zanotował prawie 17.300 rejestracji w styczniu 2018 roku, co oznacza wzrost o 2,7% w porównaniu do stycznia 2017 r. To wzrost wyższy niż wzrost rynku (+2,5%). Sukces napędzany był w szczególności przez Nowego Citroëna C3, bestseller marki, na który przypadło prawie 6.400 rejestracji, wzrost o 37,2% rok do roku. Ten model przekroczył próg 4% udziału w rynku aut osobowych we Francji uzyskując wynik o 0,9 punktu procentowego większy niż w całym 2017 roku!
Co się tyczy ostatnio wprowadzonego modelu, nowego SUV-a C3 Aircross wprowadzonego na rynek w październiku 2017 roku, z ponad 3.300 rejestracjami w styczniu potwierdza on swoją drugą pozycję w gamie najlepiej sprzedających się Citroënów. Łącznie modele te stanowią 56% rejestracji aut osobowych marki Citroën we Francji! Warto też zwrócić uwagę na dobre wyniki miejskiego C1 (+23,1%) i minivana Grand C4 Picasso (+8,7%).
Jeśli chodzi o lekkie samochody dostawcze, to w styczniu 2018 roku Citroën zanotował prawie 6.100 nowych rejestracji, co stanowi wzrost o 16,8%, blisko 3-krotnie wyższy, niż cały rynek (+5,8%). Pozwoliło to marce zdobyć o 1,8 punktu procentowego więcej w udziałach rynkowych i zająć drugie miejsce wśród najlepiej sprzedających się marek w tym segmencie we Francji.
Ten dobry wynik był spowodowany m.in. sukcesem Nowego C3 Société, którego rejestracje wzrosły ponad trzykrotnie w porównaniu do stycznia 2017 roku. Dodatkowo gama aut dostawczych przyczyniła się do ogólnego rozwoju marki. Citroën Jumpy z silnym wzrostem o 41,7% pozwolił uzyskać dodatkowe 1,1 punktu udziału w rynku, dając 4,3% udziału. Citroën Berlingo i Jumper zanotowały wzrost odpowiednio o 5,3% i 33,5%.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze