Citroën opublikował wyniki swojej sprzedaży w roku 2017 na rodzimym rynku. Z ponad 270.000 rejestracji (samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe) wyniki były o 5% lepsze, aniżeli w roku 2016. W gamie samochodów osobowych wzrost wyniósł 3,3%. Z kolei lekkie samochody dostawcze Citroëna sprzedawały się o 10,5% lepiej, niż w roku 2016.
We Francji zwraca się przy analizowaniu sprzedaży nawet na liczbę dni roboczych w określonych okresach. W roku 2017 było tych dni o dwa mniej, niż rok wcześniej. To mogło mieć negatywny wpływ na sprzedaż, ale jednak – jak widać – nie miało.
We Francji w roku 2017 zarejestrowano ponad 201.000 samochodów osobowych Citroëna. To o 3,3% więcej, niż w roku 2016. To w dużej mierze zasługa Nowego C3, który zamknął rok 2017 liczbą przeszło 67.000 rejestracji. W samej tylko Francji! To niemal jedna trzecia całej sprzedaży osobowych Citroënów na rodzimym rynku w minionym roku.
Wprowadzony do sprzedaży w październiku 2017 roku miejski SUV Citroën C3 Aircross spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem. Przez niespełna trzy ostatnie miesiące roku zarejestrowano we Francji ponad 8.600 sztuk tego samochodu. Wielu klientów, którzy zamówili to auto, wciąż czeka na odbiór, więc liczba rejestracji będzie rosła, zapewne dość dynamicznie. Na podstawie zainteresowania Citroën stwierdza, że w ostatnim kwartale 2017 roku był to już drugi najchętniej wybierany model osobowy marki na rodzimym rynku!
Na uwagę zasługują także inne osobowe modele marki z wysoką dynamiką sprzedaży. To C1 zwiększający w roku 2017 zainteresowanie klientów w porównaniu z rokiem 2016 o 8,4%. To także Berlingo (+9,2%) oraz obie wersje kompaktowego minivana C4 Picasso. Te sprzedały się w roku 2017 we Francji w ilości niemal 40.000 egzemplarzy.
W gamie lekkich samochodów dostawczych Citroën zanotował w roku 2017 wzrost o 10,5% w stosunku do wyników z roku 2016. Ta część rynku we Francji wzrosła o 7%, co oznacza, że Citroën wzrósł bardziej. Pozwoliło to zwiększyć rynkowe udziały marki o pół punktu procentowego. W liczbach bezwzględnych Citroën zanotował w minionym roku niemal 69.000 rejestracji lekkich aut użytkowych.
Spory w tym udział C3 Société – komercyjnej wersji nowego auta segmentu B w gamie Citroëna. W roku 2017 we Francji zarejestrowano ponad 8.600 egzemplarzy C3 Société – to o 15% więcej, niż rok wcześniej poprzedniej wersji tego modelu. Ale były tez inne auta dostawcze Citroëna, które sprzedawały się świetnie. To przede wszystkim nowy Jumpy – osiągnął wynik o 38,2% lepszy, niż poprzednik w roku 2016. Jumper sprzedawał się o 12,7% lepiej, a użytkowe wersje Berlingo o 3,6%. Przebojowy Jumpy zyskał aż 0,8 punktu procentowego udziału w rynku, a to sporo.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze