W Hannowerze trwają targi IAA Commercial Vehicles Show. Tydzień przed bardzo ważną wystawą na rodzimym terenie Citroën mocno zaznacza swoją obecność na targach w Niemczech. IAA Commercial Vehicles Show rozpoczęło się w czwartek 22. września i potrwa do czwartku, 29. września, kiedy to zaplanowano pierwszy dzień prasowy na Paris Mondial de l’Automobile.
Targi IAA Commercial Vehicles Show są dla Citroëna ważne, bo przecież segment lekkich aut użytkowych, to dla francuskiej marki dział bardzo istotny. Nic więc dziwnego, że Francuzi prezentują modele Berlingo, Jumpy i Jumper w różnych konfiguracjach. Oczywiście tylko w wybranych, bo możliwości konfiguracji i dostosowania tych aut do konkretnych potrzeb wydają się niemalże nieograniczone.
Gwiazdą pokazu jest niewątpliwie Nowy Citroën Jumy, który zadebiutował już wprawdzie w marcu 2016 roku, ale na niektóre rynki dopiero trafia. Tak jest w przypadku naszego kraju na przykład. Niewątpliwie ciekawą konstrukcją jest też Citroën Pössl Campster – wszechstronny samochód kempingowy o niewielkich rozmiarach, za to wielkich możliwościach. Pokazano go już przed miesiącem na targach w Dusseldorfie.
Citroën jest jedną z wiodących w Niemczech marek oferujących lekkie samochody użytkowe. W 2015 roku zarejestrowano tam ponad 10.000 tego typu pojazdów z szewronami. Część z nich, to były auta o napędzie elektrycznym – Berlingo Electric i C-Zero, oba oferujące atrakcyjne rozwiązania mobilności.
Jednakże wśród licznych pojazdów wystawianych na stoisku Citroëna ciągle prym wiodą auta o napędzie spalinowym. Nowy Jumpy jest naprawdę gwiazdą 66. Hannover IAA Commercial Vehicles Show. Adresowany do szerokiego spectrum klientów Nowy Jumper oferowany jest w różnych nadwoziach – jako furgonetka, dostawcze auto wielofunkcyjne, z podwójną kabiną, a nawet jako platforma do zabudowy specjalistycznej, której chętnie podejmują się niezależni dostawcy.
Nowy Jumpy dostępny jest w trzech długościach, oferuje wiele rozwiązań charakterystycznych dla aut osobowych, zapewnia duży komfort jazdy i do tego jest atrakcyjny stylistycznie. Bardzo wiele firm z różnych branż na pewno znajdzie odpowiednią dla siebie wersję.
Ważną cechą Nowego Jumpy’ego jest fakt, iż dysponuje on ładownością do 1.400 kg, a do napędu służą jedne z najlepszych w tej klasie aut silniki BlueHDi spełniające oczywiście normę czystości spalin Euro 6. Dodajmy, że Nowy Jumpy powstaje na modularnej płycie podłogowej EMP2.
Wspomniany Citroën Pössl Campster prezentowany na 66. Hannover IAA Commercial Vehicles Show jest konstrukcją opartą o Nowego Citroëna SpaceTourera – model bliźniaczy technicznie z Jumpym, ale adresowany do klientów poszukujących komfortowego vana, czy wręcz busika. Citroën Pössl Campster powstał we współpracy z firmą Pössl Freizeit und Sport GmbH i oferuje przestronne i funkcjonalne wnętrze z wyraźnie oddzielonymi strefami. Podstawowy model wyposażono w czteromiejscowe nadwozie i kuchnię, a także miejsca do spania dla owych czterech osób. Dwa miejsca znajdują się w części nadwoziowej, dwa kolejne – w namiocie powstającym przez uniesienie dachu. Auto ma 4,95 metra długości, 1,95 metra szerokości i niespełna 2 metry wysokości, a to znaczy, że jest idealny do dalekiej turystyki.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze