Citroen HY z silnikiem 1.9 o mocy 58 KM czy Renault Estafette z silnikiem 1.3 54 KM? Które z tych aut będzie szybsze? Citroen waży blisko dwie tony, Renault zaledwie 1.200 kg. Powinno wygrać. Ale czy tak na pewno się stanie?
Oba samochody mają oryginalne silniki. Oba są przerobione na mobilne punkty z kawą, tak popularne dzisiaj wśród klientów w dużych miastach.
Citroen HY pojawił się na rynku w 1947 roku. Jego falista blacha nie tylko była tania, ale też wzmacniała całe nadwozie i usztywniała je. Inspiracje wzięto z … samolotów Junkers. HY bywał nazywany Belmondo wśród samochodów, ze względu na swoją nietypową „urodę”. HY inspirował wielu artystów i twórców – fragmenty projektu użyto m.in. w Gwiezdnych Wojnach do konstrukcji maszyn bojowych Imperium. Wyprodukowano blisko pół miliona HY. Produkcja zakończyła się w 1981 roku. Dzisiaj to bardzo popularny food truck – auto jest rozchwytywane wśród osób zajmujących się mobilną sprzedażą kawy i jedzenia.
Renault Estafette pojawił się na rynku w 1959 roku. Od tego czasu przeszedł sporo modernizacji. Był produkowany także w Rumunii jako Dacia. Historia Estafette zakończyła się w 1980 roku, po wyprodukowaniu ponad pół miliona egzemplarzy. Jego następcą był Renault Trafic.
Wyścig
Kto wygra? Przekonajcie się sami:
Najnowsze komentarze