Jak Citroëna i DS sprzedawały się w 2014 roku we Francji?
Francuskie wyniki ubiegłorocznej sprzedaży są dla Citroëna i DS całkiem zadowalające. Owszem, zawsze mogłoby być lepiej, ale na rynku, który wzrósł w ujęciu rok do roku jedynie o pół procenta, przyrost o 2,4% w gamie aut osobowych i 0 2,6% w gamie lekkich samochodów dostawczych należy uznać za co najmniej dobry. Wpływ na to miały przede wszystkim Nowy C4 Picasso wprowadzony na rynek jeszcze w roku 2013, ale mający pierwszy pełny rok sprzedaży właśnie w 2014 roku, a także dwa odświeżone w minionym roku modele – C1 i Jumper. Nie sposób też nie wspomnieć o stylistycznej rewolucji rynkowej, czyli wprowadzonym na rynek w minionym Citroënie C4 Cactus.
Również marka DS, w roku 2014 wyodrębniona z Citroëna, nie miała powodów do narzekań. Wprawdzie na pierwszy rzut oka 32.000 aut sprzedanych w tej gamie we Francji nie rzuca na kolana, ale z drugiej strony nie sposób nie dostrzec sporych zysków, jakie dla PSA generuje właśnie DS. Sprzedawane w relatywnie wysokich cenach samochody z jednej strony budują prestiż marki, z drugiej – pozytywnie wpływają na wartości rezydualne tych modeli na rynku wtórnym.
Citroën – wyniki sprzedaży w 2014 roku we Francji
Na Citroëna przypadło w minionym roku niemal 263.000 nowych rejestracji na rynku francuskim, co pozwoliło na zwiększenie udziału w tymże rynku o 0,2 punktu procentowego, do poziomu 12,1%, jeśli zsumujemy samochody osobowe i dostawcze. Szczegóły wyglądają następująco:
– na francuskim rynku aut osobowych, stabilnym w ubiegłym roku (wzrost o 0,3% w stosunku do roku 2013), Citroën zwiększył sprzedaż o 2,4% zyskując na udziałach rynkowych 0,2 punktu procentowego i osiągając 11,1%. Znaczący wpływ na te wyniki miała znakomita sprzedaż C4 Picasso i Grand C4 Picasso (ponad 45.000 nowych rejestracji, wzrost o 13,6%), świetne wyniki modelu C3 (60.000 rejestracji, wzrost o 11,7%), bardzo dobre przyjęcie C4 Cactusa (13.000 zamówień od chwili wprowadzenia na rynek w czerwcu) oraz nowego C1 (8.000 zamówień od czerwca);
– na francuskim rynku aut użytkowych, który wzrósł w ujęciu rok do roku o 1,3%, Citroën zanotował wzrost dwukrotnie większy, zwiększając tym samym udział rynkowy o 0,2 punktu procentowego do poziomu 17%. W efekcie marka umocniła się na drugiej pozycji na rynku pojazdów użytkowych. To m.in. zasługa wprowadzonego do sprzedaży w kwietniu nowego Jumpera, który uzyskał wzrost rejestracji o 7,7% oraz prawdziwego bestsellera – Berlingo, który zanotował 8,3-procentowy wzrost rejestracji osiągając sprzedaż niemal 26.000 sztuk w minionym roku.
Citroën może też być zadowolony z rosnącego zadowolenia klientów. Według badań Ifop/Claude Posternak (La Matrice) z grudnia ubiegłego roku Citroën jest preferowaną marką samochodową na rodzimym rynku, a taki wizerunek dobrze wróży na przyszłość.
DS Automobiles – wyniki sprzedaży w 2014 roku we Francji
DS, marka premium Grupy PSA, została wydzielona w koncernie od 1. czerwca 2014 roku. Sprzedaż modeli DS 3, DS 4 i DS 5 sięgnęła w ubiegłym roku 32.000 egzemplarzy. Po te samochody sięgają ludzie pragnący wyrazić swoją osobowość, wyrafinowany styl, pełni ekspresji i odważni. Wciąż modele tej marki są dla wielu pierwszymi autami „spokrewnionymi” z Citroënem, choć we Francji ten odsetek jest siłą rzeczy mniejszy, niż w innych krajach. Niemniej jednak DS szybko wyrasta na najbardziej francuską z francuskich marek samochodowych ;-) Ten oryginalny styl, brak kompromisów, wyjątkowe rozwiązania – to wszystko miłośnikom francuskiej motoryzacji kojarzy się jednoznacznie.
Jak wspomniałem wcześniej, DS przynosi Grupie PSA spore zyski. Samochody tej marki są sprzedawane w dość wysokich cenach, co wynika z wielu czynników – choćby z bardzo wysokiej jakości, nierzadko ręcznego wykończenia, dużych możliwości personalizacyjnych… Z drugiej strony pozwala to na utrzymanie wysokich wartości rezydualnych na rynku wtórnym. A to cieszy nie tylko firmę, ale i klientów.
DS w roku 2014 wprowadziło na rynek „podpis świetlny” w DS 3 stosując reflektory Xénon Full LED, edycję „Régions”, również w gamie DS 3, oraz nowe silniki spełniające normę Euro 6 – THP 165 Stop&Start i PureTech 110 Stop&Start w gamie DS 3, a także PureTech 130 i BlueHDi 120 w gamie DS 4.
KG
Najnowsze komentarze