Citroën i Peugeot oferują w swoich modelach nowy 2-litrowy silnik BlueHDi. Zastąpi on dwie inne jednostki. Zmiany mają związek z wprowadzeniem od 2021 roku nowej normy emisji spalin.
Nowy silnik ma pojemność dwóch litrów oraz moc 140 KM. W porównaniu do poprzednika oferuje mniejszą emisję dwutlenku węgla, nawet o 11 g/km. Silnik będzie dostępny do zamówień od grudnia, z pierwszymi dostawami w 2021 r. PSA zamierza kontynuować produkcję diesli do momentu, gdy będzie to opłacalne, a nadal jest bardzo wielu klientów, którzy wolą silnik wysokoprężny.
Co prawda Jean Philip-Imparato, wiceprezes wykonawczy marki Peugeot, wypowiadał się ostatnio, że wkrótce nastąpi śmierć diesla, ale jego wypowiedź można wiązać raczej z faktem, że we Francji zakończono dla diesli program dopłat. W ramach niego można było uzyskać 1.500 euro dopłaty przy wymianie starego samochodu na nowy. Obecnie ten kraj koncentruje się na promocji napędów elektrycznych
Nowy 2-litrowy silnik BlueHDi o mocy 140 KM ma zastąpić w ofercie jednostkę 2.0 BlueHDi o mocy 150 KM. Według informacji, które dobiegają z PSA, nie jest to koniec zmian w gamie silnikowej.
Silniki HDi są powszechnie uważane za najlepsze jednostki napędowe w samochodach Citroën i Peugeot i bardzo chętnie wybierane także na rynku wtórnym w Polsce.
źródło: FleetNews
Najnowsze komentarze