Firmy Stellantis i Foxconn utworzyły spółkę o nazwie Mobile Drive, która będzie odpowiedzialna za opracowanie innowacyjnych kokpitów samochodowych. Technologia zagości m.in. w nadchodzących modelach Peugeota, Citroena i Fiata. Jak przekonują partnerzy, nowe rozwiązania pozwoli na „integrację samochodu ze stylem życia kierowcy za pośrednictwem urządzeń mobilnych”.
Wyścig producentów to nie tylko konstrukcje, napędy, czy design, ale także elektronika, z czego doskonale zdaje sobie sprawę Carlos Tavares, dyrektor generalny koncernu Stellantis. Firma utworzyła spółkę z firmą Foxconn, aby przyspieszyć rozwój technologii pokładowych. „Obecnie jest coś, co liczy się równie mocno jak piękny design czy innowacyjna technologia. To sposób, w jaki funkcje w naszych pojazdach poprawiają życie naszych klientów” – powiedział Tavares.
Koncern, do którego należą m.in. marki Peugeot, Citroën, Opel i DS Automobiles chce „zapewnić użytkownikom pojazdów innowacyjne doświadczenia dzięki zaawansowanej elektronice użytkowej, interfejsom HMI oraz usługom, które będą wykraczać poza oczekiwania klientów”.
Mobile Drive ma połączyć doświadczenie w branży motoryzacyjnej Stellantis z możliwościami Foxconn w sektorze sprzętu, oprogramowania do smartfonów oraz elektroniki. Rezultatem będzie nowoczesny system informacyjno rozrywkowy.
„Oprogramowanie to strategiczny element napędzający naszą branżę, a Stellantis chce być wiodącą w tej dziedzinie firmą poprzez Mobile Drive – spółkę, która umożliwi szybki rozwój funkcji i usług łącznościowych. To one wyznaczą kolejną wielką ewolucję naszej branży, podobnie jak miało to miejsce z technologią elektryfikacji” – oświadczył szef Stellantis.
„Pojazdy przyszłości będą w coraz większym stopniu napędzane oprogramowaniem i to ono będzie je definiować. Klienci dziś i w przyszłości wymagają i oczekują coraz większej liczby opartych na oprogramowaniu i kreatywnych rozwiązań, aby kierowcy i pasażerowie mogli komunikować się z pojazdem w jego wnętrzu i poza nim. Mobile Drive spełni te oczekiwania dzięki zespołom projektantów oraz inżynierów ds. sprzętu i oprogramowania, a wręcz oczekiwania te przekroczy” – powiedział prezes Foxconn – Young Liu.
Foxconn i Stellantis współpracowały wcześniej przy pracach nad koncepcyjnym modelem Airflow Vision, którą zaprezentowano podczas ubiegłorocznych targów elektroniki CES. Prototyp pokazał sposób myślenia obu firm na temat wizji kokpitu.
Wszelkie opracowania Mobile Drive będą stanowiły wspólną własność Stellantis i Foxconn. Mająca swą siedzibę w Holandii spółka joint venture będzie działać jako dostawca dla sektora motoryzacyjnego, stając w przetargach na dostawy rozwiązań z zakresu oprogramowania i powiązanego sprzętu na rzecz Stellantis oraz innych zainteresowanych producentów samochodów.
Mobile Drive będzie koncentrować się na informacjach i rozrywce, telematyce i rozwoju platformy usług w chmurze poprzez innowacje w dziedzinie oprogramowania, które mają obejmować aplikacje bazujące na sztucznej inteligencji, komunikację 5G, udoskonalone usługi Over-The-Air, możliwości handlu elektronicznego oraz integracje „inteligentnego kokpitu”.
Źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze