Citroen i Peugeot wprowadzą 11 nowych modeli do 2023 roku. To ofensywa dla Chin

4 172

11 nowych modeli do 2023 roku. Premiery w każdym roku, co najmniej po trzy nowe samochody. To plan Citroena i Peugeota na Chiny – potężny rynek motoryzacyjny. Grupa zamierza mocno przyspieszyć, bo ostatnie lata oznaczały stagnację.

Nowy Citroen C6

Citroen i Peugeot pracują mocno nad rozpoczęciem ofensywy modelowej i odbicia rynku z rąk konkurencji. Chiny odgrywają bowiem bardzo dużą rolę w planach grupy a celem jest podbicie całej Azji. PSA ma tu kilka mocnych przyczółków, jednak to właśnie w Chinach odbywa się najbardziej masowa sprzedaż. Drugą azjatycką nogą staną się Indie. Jednym z kluczowych modeli będzie nowy Citroen C6, tutaj sprzedawany prawdopodobnie pod inną nazwą niż w Europie.

Nowy Peugeot 508 Long  

Ale nie tylko Citroen C6 będzie oferowany w Chinach. Tutaj duże znaczenie ma również nowy Peugeot 508L, a więc przedłużona wersja 508. Samochód jest większy niż europejski odpowiednik, ale też nieco inaczej zbudowany. Oglądaliśmy go dokładnie na targach motoryzacyjnych w Szanghaju, redaktor Gregorczyk opisał dokładnie nowego Peugeota 508L w swojej relacji.

Sześć nowych modeli Peugeot

Oprócz wspomnianego powyżej Peugeot 508L, marka wprowadzi na rynek sześć nowych modeli. Pod kodem P24 znajduje się nowa generacja Peugeot 2008, która zostanie zaprezentowana w czerwcu przyszłego roku i będzie sprzedawana w Europie na początku 2020 roku. Do 2021 r. zaplanowano P84, czyli albo nowego 3008 lub 4008, a pod kodem P87 znajduje się odświeżony 5008. Oba modele zostaną zaprezentowane w połowie przyszłego roku.

Tajemnica Peugeot P54. Nowy sedan? 

Kolejny model Peugeota wprowadzony na rynek chiński ma kod P54 i obecnie wiadomo tylko tyle, że będzie on nowej generacji członkiem rodziny 308. Prawdopodobnie to 308 sedan, nieco wydłużony i z większym rozstawem osi w stosunku do aktualnej wersji.

Chińczycy bardzo lubią sedany i nic na razie nie wskazuje na to, że to się zmieni. Dlatego Peugeot 308 sedan może być strzałem w dziesiątkę.

Citroen M443, który nie pojawi się w Europie

Niedawno pisaliśmy o tym, że Citroen pracował nad wprowadzeniem C1 w Chinach. Ale to dopiero początek. W 2020 roku poznamy model znany jako M443, który jest nowym czterodrzwiowym sedanem wyłącznie na rynek chiński i nie dotrze do Europy.

W 2021 roku europejski Citroën C5 Aircross przejdzie facelifting, który w Chinach pojawi się nieco szybciej. Dla tego kraju zaplanowano również nowego C4L. Pojawi się też elektryczna wersja Citroëna C3 Aircross.

Ambitne plany obu marek

Citroen i Peugeot mają więc bardzo ambitne plany a ich realizacja oznaczać będzie także konieczność wprowadzenia wielu modeli elektrycznych. Nowe prawo w Chinach nakazuje bowiem by część sprzedaży aut dotyczyła modeli wyłącznie elektrycznych.

Źródło: L’argus

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
123456KrzysztofHoracy Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Horacy
Gość
Horacy

Hit, news strategiczny dla naszego rynku. Targi z Szanghaju, wyniki sprzedaży z Francji, rankingi niezawodności z Wielkiej Brytanii, planowane nowości z Chin. Jak się to ma do naszych realiów? Do czego i komu te dane? Piszecie je dla PSA?

Krzysztof Gregorczyk
Editor

To bardzo proste. Od lat, w zasadzie od samego początku działania wortalu, staramy się podchodzić do francuskiej motoryzacji kompleksowo i globalnie. Jak żadne inne medium w Polsce. Nie jesteśmy grajdołem i nie ograniczamy się wyłącznie do polskiego rynku. Ciekawe, czy napisał Pan do Redakcji np. „Motoru”, czy „Auto Świata” z pretensjami, że relacjonują targi ze Stanów Zjednoczonych na przykład. Ważne, że testy robimy własne, nie stosujemy przedruków, w większości przypadków jeździmy po polskich drogach (są wyjątki, rzecz jasna, które ubarwiają dział testów). W znaczący sposób odróżnia nas to od mainstreamowych motogazetek. Poza tym nasi Czytelnicy żyją i przebywają w różnych… Czytaj więcej »

123456
Gość
123456

Tylko że na targach w Stanach Zjednoczonych reprezentują auta niedostępne w UE m.in. Cadillac którego zna każdy :)

Krzysztof Gregorczyk
Editor

A na targach w Szanghaju samochody dostępne w Europie – DS 7 Crossback, DS 3 Crossback, Renault Captur, Espace, Koleos, Kadjar, Peugeot 4008 (u nas to3008), czy 5008, albo Citroen C5 Aircross, Ale są tam też samochody przeznaczone na chiński rynek i te stanowią ciekawostkę dla naszych Czytelników.