niedziela, 3 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroën C3 Hybrid Air: samochód na sprężone powietrze

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-12-14
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 8 minut
2.9k 88
10
2.5k
UDOSTĘPNIEŃ
8.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022

Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022

 Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!

CITROËN, pionier w stosowaniu filtra cząstek stałych, pierwszy w wprowadzeniu do sprzedaży systemu Stop&Start i hybrydy połączonej z silnikiem Diesla, z technologią Hybrid4, pierwszy również w sprzedaży samochodu elektrycznego, kontynuuje swoją ofensywę. Na Salonie Samochodowym w Genewie w 2013 roku zaprezentował nową technologię: Hybrid Air. Rozwiązanie typu full hybri wykorzystujące sprężone powietrze połączone z hydrauliką to doskonale opanowana technologia zakorzeniona w genach marki.

Zobacz: Promocyjne ceny na nowe samochody Citroën. Sprawdź i skonfiguruj swój model teraz

Innowacja, która wpisuje się w myśl przewodnią marki CITROËN: proponowanie technologii dostępnych dla każdego i dla wszystkich zastosowań.

Hybrid Air to niskie  zużycie paliwa, bo mniej niż 3 l/100 km i brak akumulatorów dodatkowych dla:
– zmniejszenia wpływu na środowisko, już i tak ograniczonego dzięki technologiom stosowanym w Citroënach;
– uzyskania przystępnej ceny;
– zachowania przestrzeni wewnątrz samochodu.

Rewolucyjna technologia szczególnie dobrze dostosowana do modeli z segmentów B, C i użytkowych. Na stoisku Marki w Genewie, będzie ona eksponowana na honorowym miejscu w CITROËNIE C3, prototypie, który reprezentuje rekordowe zużycie paliwa na poziomie 2,9 l/100km (69g CO2/km) i zmniejszenie o 45% emisji CO2 w jeździe miejskiej w stosunku do wersji wyposażonej w ten sam silnik cieplny.

INNOWACJA W GENACH MARKI

CITROËN zaprezentował w Genewie technologię Hybrid Air, unikalną na świecie technologię opracowaną przez PSA Peugeot Citroën w współpracy z grupą Bosch® i opierającą się na historycznej wiedzy inżynierów Marki, którzy w pełni opanowali stosowanie hydrauliki w samochodzie.

W 1955 roku CITROËN DS w spektakularny sposób zapoczątkował to nowe rozwiązanie. Łącząc sprężony gaz i hydraulikę o wysokim ciśnieniu, zastosowana technologia pozwalała wspomagać lub sterować jednocześnie zawieszenie, układ kierowniczy, układ hamulcowy i pół-automatyczną skrzynię biegów.

W 1958, inżynierowie Marki wykonali prototyp hybrydowego 2 CV, w którym połączenie sprężonego powietrza i hydrauliki służyło do wspomagania silnika cieplnego przy przyspieszaniu. Ten projekt nie opuścił fabryki, z braku rynku i technologii dostosowanych do jego produkcji seryjnej w tamtych czasach.

W 2013, technologia Hybrid Air stanowi rewolucję w konstrukcji samochodów.

HYBRID AIR: POŁĄCZENIE SILNIKA BENZYNOWEGO I SPRĘŻONEGO POWIETRZA, DZIĘKI HYDRAULICE

Technologia Hybrid Air opiera się na połączeniu licznych dobrze sprawdzonych zespołów i technologii: silnik benzynowy Puretech, system magazynowania energii w formie sprężonego powietrza, zespół składający się z dwóch silników-pomp hydraulicznych i automatyczna skrzynia biegów wykorzystująca przekładnię planetarną. W czasie przygotowania projektu grupa PSA Peugeot Citroën zgłosiła 80 patentów. Cała konstrukcja sterowana jest przez system nadzorujący, który łączy żądania kierowcy w celu optymalizacji wydatku energetycznego.

W tym celu, dostępne są 3 tryby działania:
– Tryb Powietrzny, przy zerowej emisji,
– Tryb Benzynowy, gdy działa tylko silnik cieplny,
– Tryb Kombinowany, który sumuje moc silnika benzynowego z mocą napędu sprężonym powietrzem.

TECHNOLOGIA DLA WSZYSTKICH KLIENTÓW

Przełomowe osiągi
Zastosowany w CITROËNIE C3 VTi 82, system Hybrid Air, pozwala na zredukowanie zużycia paliwa o jedną trzecią, aby osiągnąć rekordową wartość na poziomie 2,9 l/100 km w cyklu mieszanym, z emisją CO2 wynosząca zaledwie 69 g/km. W warunkach jazdy miejskiej, zużycia paliwa zmniejsza sie 45 %.

Dostępność oferty
Technologia Hybrid Air, która nie stosuje dodatkowych akumulatorów elektrycznych, pozwala na atrakcyjne cenowo pozycjonowanie, tak na rynkach europejskich, jak i pozaeuropejskich. To rozwiązanie działa niezależnie od warunków klimatycznych czy drogowych, bez zmiany wydajności. Adaptowane w łatwy sposób w samochodach osobowych i lekkich samochodach dostawczych, jest szczególnie wydajne w samochodach segmentu B i C.

Technologia bez kompromisów
Wbudowanie technologii Hybrid Air nie ma wpływu na przestronność wnętrza, w szczególności na pojemność bagażnika. Wybór systemu opartego zasadniczo na mechanice upraszcza operacje obsługowe i ułatwia recykling po zakończeniu eksploatacji samochodu. Butla ze sprężonym powietrzem zintegrowana jest z płytą podłogową samochodu.

Realna przyjemność z jazdy
Zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 połączone jest z znacznym poprawieniem przyjemności z jazdy, dzięki:
– automatycznej skrzyni biegów z przekładnią planetarną, która działa płynnie bez skoków momentu obrotowego,
– poprawieniu osiągów związanych z dodatkowym momentem obrotowym i mocą, dostępnymi w trybie kombinowanym,
– systemowi Stop&Start używającemu alternatora-rozrusznika, o całkowicie płynnym i przejrzystym dla klienta działaniu.

TECHNOLOGIA HYBRID AIR W SZCZEGÓŁACH

3 tryby działania dla optymalizacji wydajności
System Hybrid Air, dzięki inteligentnemu systemowi sterowania elektronicznego, wybiera najlepszy z 3 trybów. Ta optymalizacja wydajności energetycznej ma na celu zmniejszenie zużycia paliwa i najkorzystniejsze doładowanie sprężonego powietrza stanowiącego magazyn energii.

Tryb powietrzny
Gdy Tryb Powietrzny jest aktywowany, to działa on w identyczny sposób jak tryb ZEV samochodów hybrydowych. Silnik cieplny nie pracuje. Zgromadzona energia (sprężone powietrze) jest przekazywana na koła poprzez silniki hydrauliczne i skrzynię biegów. W zależności od napotkanego natężenia ruchu, 60 do 80% czasu jazdy w mieście będzie się odbywało w tym trybie. Maksymalne wykorzystanie opóźnień i hamowań pozwoli na skuteczne doładowanie zapasu sprężonego powietrza. Ten tryb jest aktywny aż do 70 km/godz.

Tryb benzynowy
Tryb pracy z silnikiem termicznym, który przekazuje energię na koła bez udziału zgromadzonej dodatkowej energii. Ten tryb jest zasadniczo używany poza obszarami miejskimi. Tu również, w czasie opóźnień i hamowań, następuje natychmiastowy odzysk energii pozwalający na skuteczne i szybkie korzystanie później albo z trybu ZEV, albo z dodatkowej mocy Boost w Trybie Kombinowanym.

Tryb kombinowany
Tryb Kombinowany sumuje moce silnika cieplnego i napędu sprężonym powietrzem, włącza się szczególnie w czasie gwałtownego przyspieszania, z szczególnie wyraźnym efektem Boost (moc całkowita aż do 90 kW), nadającym dynamikę porównywalną z napędem wyższej kategorii.


PROTOTYP C3 HYBRID AIR POKAZANY NA STOISKU MARKI W GENEWIE

Salon samochodowy w Genewie był okazją dla zwiedzających do odkrycia C3 Hybrid Air, nowości Créative Technologie.

Eksponowany prototyp posiada też kilka innych wyróżników:
– nowe opony Michelin® o wymiarach (165/50 R 18) pozwalające poprawić zużycie paliwa o prawie 0,2l/100km. Opona ta, wyróżniająca się dużą średnicą i zredukowaną szerokością, zmniejsza opory toczenia, masę i poziom emitowanego hałasu.
– zastosowanie kolorów i specjalnych materiałów, wykończenie felg, nakładek lusterek wstecznych i reflektorów.

Prototyp jest prześwietlany z przodu i z tyłu przez «Car Scan», co pozwala odkryć «wnętrze» technologii Hybrid Air. Animacja ta idealnie ilustruje ducha Créative Technologie.

Karim MOKADDEM, szef projektu Hybrid Air, będzie obecny w czasie dni prasowych aby odpowiedzieć na wszystkie pytania dziennikarzy, ale również aby wytłumaczyć jak technologia Hybrid Air funkcjonuje w szczegółach.

TECHNOLOGIE DOSTĘPNE DLA KAŻDEGO I DLA WSZYSTKICH ZASTOSOWAŃ

Marka pokazała też gamę ciekawych technologii, które pozwalają zaspokoić potrzeby użytkowników:
– hybryda z silnikiem diesla Hybrid4, dostępna m.in. w modelu DS 5 (25% sprzedanych w Europie wersji w 2012),
– Full Electric w samochodzie miejskim C-ZERO, ale również w samochodzie dostawczym Berlingo, dostępnym w drugim kwartale 2013,
– technologia mikro-hybrydowa e-HDi, najbardziej udany system na rynku, łączący komfort z skutecznością, dostępny w większości modeli Marki
– nowa rodzina silników benzynowych PureTech, o większej mocy i bardziej ekologicznych: +15% mocy i -25% zużycia paliwa oraz emisji CO2, w stosunku do poprzedniej generacji silników benzynowych.

źródło: Citroën Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: C3Citroenhybrid air
Udostepnij1015Tweet635Udostepnij178
Poprzedni

Nowy Citroën Jumpy Hydrogen 2021 na wodór wyjechał z fabryki i trafił do pierwszego klienta, grupy Suez

Następny

Peugeot z najlepszymi wynikami sprzedaży i rosnącym udziałem w rynku

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot z najlepszymi wynikami sprzedaży i rosnącym udziałem w rynku

http://www.autogaleria.hu

Lancia: Mercedes jest dla nas punktem odniesienia

Citroen Berlingo Van, Wody Polskie

Nowy Citroën Berlingo Van dołączył do floty Wód Polskich. Dostawa 144 egzemplarzy

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
10 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Marek - Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Anonimowo - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Witia - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Mirek - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Peugeot 999. Prezentacja już 8 lipca
  • Kierowca - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Kierowca - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3
  • DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Nowy Renault Trafic SpaceNomad: wszechstronny kamper z miejscem do spania dla 4 osób
  • Unikatowe Renault NN 6CV Torpedo z 1927 roku. „Komfort lepszy niż w traktorze, hamuje niczym lokomotywa”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
10
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.