4 czerwca mija 105 lat od chwili, gdy pierwszy samochód marki Citroen opuścił fabrykę. W ciągu tego okresu Citroen zaznaczył swoją obecność niemal w każdym motoryzacyjnym segmencie. I ta wszechstronność jest w zasadzie bezkonkurencyjna. Z jednej strony– luksusowe konstrukcje, z drugiej modele budżetowe. Niebanalne patenty, innowacje techniczne, spektakularne sukcesy sportowe. To wszystko tworzy obraz Citroena jako producenta nieszablonowego, który nie boi się wyzwań. Producenta, którego nie da się zaszufladkować.
Zaawansowana technika = odpowiedni serwis
Tańsze, popularne modele francuskiej marki nie stanowią żadnego wyzwania dla mechaników i poradzi sobie z nimi każdy warsztat. Te droższe powinny pozostać pod opieką specjalistów, którzy dysponują odpowiednią wiedzą i wyposażeniem warsztatowym. Chodzi oczywiście o fachową obsługę zawieszenia hydropneumatycznego. CarVertical przypomina, że we francuskiej gamie nie brakuje konstrukcji wymagających specjalistycznej obsługi. Spoglądając wstecz warto przypomnieć takie modele jak DS, SM, CX czy XM. To prawdziwe ikony motoryzacji, które już dzisiaj są youngtimerami, a wkrótce staną się pojazdami zabytkowymi. I właśnie one, przez swoją nietuzinkowość, mogą stać się problematyczne. Stąd właśnie w ich przypadku niezwykle ważna jest pełna transparentność podczas zakupu. Rezygnacja z raportu historii pojazdu może okazać się tutaj kosztowym błędem.
Nabywcy, którzy kupują pojazd z cofniętym licznikiem są narażeni na nieprzewidziane wydatki eksploatacyjne i trudne do oszacowania koszty serwisowe. Chodzi nie tylko o wyższe ryzyko występowania niektórych usterek, ale również fakt nieświadomego pominięcia pewnych ważnych czynności serwisowych związanych z konkretnym przebiegiem, np. wymianę zestawu rozrządu. Jeśli przebieg został skorygowany, niektóre czynności serwisowe mogły zostać pominięte, co zagraża niezawodności pojazdów i bezpieczeństwu na drodze – powiedział Matas Buzelis, szef komunikacji w carVertical.
Sprawdź, ile kosztuje nowy Citroën C5 X w Polsce?
Citroeny w polskiej bazie carVertical
Trzeba zaznaczyć, że w zdecydowanej większości używane Citroeny to „zwyczajne auta”. Niestety, tak jak we wszystkich innych cofa się w nich liczniki i maskuje szkody powypadkowe. Oto najpopularniejsze modele Citroena w polskiej bazie danych carVertical i statystyczne dane na ich temat:
Model |
Udział aut z cofniętym licznikiem |
Średnia wartość cofnięcia licznika (km) |
Udział aut po wypadku |
Średnia wartość likwidacji szkody (w Euro) |
C6 |
10,19% |
90.662 |
52,78% |
5.611 |
C-Crosser |
8,70% |
49.178 |
63,35% |
5.326 |
SpaceTourer |
6,25% |
73.574 |
51,25% |
10.606 |
C8 |
5,88% |
46.046 |
45,49% |
3.495 |
C5 |
4,98% |
65.550 |
47,79% |
3.760 |
Jumper |
4,67% |
72.744 |
38,26% |
7.285 |
C4 |
3,20% |
71.016 |
45,98% |
4.134 |
Jumpy |
2,74% |
62.560 |
38,81% |
6.142 |
Berlingo |
2,27% |
68.699 |
48,38% |
4.454 |
C1 |
2,11% |
44.181 |
38,25% |
3.857 |
C3 |
2,01% |
44.328 |
44,28% |
5.030 |
C2 |
1,17% |
86.617 |
48,64% |
3.283 |
Xsara |
0,91% |
51.958 |
40,45% |
2.847 |
Informacja prasowa: carVertical
Najnowsze komentarze