poniedziałek, 27 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroen: które z modeli uwielbia szef projektowania marki?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-06-29
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
288 3
0
Citroen GS
250
UDOSTĘPNIEŃ
832
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy

Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów

100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem

Pierre Leclercq, który aktualnie jest szefem designu marki Citroen urodził się w regionie Ardenów w Belgii. Od najmłodszych lat inspirował się motoryzacją a pierwsze samochody rodziców i dziadków, z którymi miał styczność jako chłopiec, miały na niego ogromny wpływ. W wywiadzie dla brytyjskiego magazynu Autocar wspomina m.in. takie modele jak 2CV, Dyane, CX, DS i GS.

Rodzice nie byli wielkimi miłośnikami motoryzacji, ale byli lojalni głównie wobec Citroena. Pierwszym samochodem, który pamięta z lat chłopięcych to czerwony Dyane. Z czułością wraca pamięcią do czasów beztroskich podróży, gdy jako 6-latek wystawiał głowę przez otwierane zadaszenie pojazdu. Ojciec Leclercqa był lekarzem. Wykorzystywał pojazd, by dotrzeć do pacjentów. Citroen Dyane umożliwiał dostęp do każdej okolicznej wioski, nawet zimą.Citroen Dyane

Pod koniec lat 70. Dyane, który miał 5 lub 6 lat ustąpił miejsca nowemu 2CV w zielono-miętowej barwie nadwozia. Leclercq wspomina prostotę 2CV, przyczepność w zimie oraz zapach nowego samochodu, gdy wsiadł do niego po raz pierwszy.

Ojciec Leclercqa miał słabość do dużych, imponujących samochodów. Jednym z nich był Citroen CX Pallas w kolorze brązowym. Model jeździł lepiej niż duże amerykańskie samochody i zachwycał przestronnością oraz nietypową deską rozdzielczą. „Jedna z podróży CX-em wiodła na południe Francji. Jechaliśmy całą noc i dotarliśmy zbyt wcześnie. Musieliśmy spać w samochodzie. Usadowiłem się dość wygodnie na dużej, szerokiej półce pod tylną szybą” – opowiada szef designu Citroena. Pierre uwielbiał unikalne wskaźniki CX-a: prędkościomierz i obrotomierz, w których liczby przesuwają się obok nieruchomej igły.Citroen CX karawan

Dziadek Pierre’a miał Citroena DS oraz niebieskiego GS-a. Ten ostatni model przypomina sobie najlepiej, ponieważ w tym okresie zaczął rysować własne samochody. Leclercq podziwiał wspaniałe włoskie studia projektowe, takie jak Pininfarina, Zagato i Ghia. Jeździł Alfą Romeo  33, a pierwszym samochodem jaki w całości zaprojektował w swoim życiu zawodowym było BMW X5. Duży wpływ wywarły na nim również takie modele jak: BMW Z3, X6 a samochodem, który „ma praktycznie wszystko, co kocha w projektowaniu samochodów” jest Ferrari 288 GTO.

Citroen GT Concept

„Dla mnie GT było bardziej odważnym projektem niż jakikolwiek ówcześnie produkowany samochód sportowy jak: Ferrari, Porsche, czy Aston Martin. Był tak czysty, tak świeży, a architektura była piękna i kreatywna. To na pewno jeden z tych samochodów, który z pewnością wpłynie na przyszły projekt samochodu” – uważa Pierre.

Leclercq wspomina również C4 Cactusa, którego zaprezentowano w 2014 roku. „Niektórzy krytykują model za brak sukcesu, ale trzeba docenić to, co zrobił z marką. Ilekroć widzę jednego na drodze, doceniam jego wyjątkowy design” – tłumaczy.

Co z przyszłością? Pierre Leclercq pracuje w Citroenie od zaledwie 18 miesięcy, więc jego pierwsze zupełnie nowe projekty dla marki jeszcze nie nadeszły, ale chętnie dyskutuje o zasadach. „Trzeba być ostrożnym” – mówi. „Design jest jednym z pierwszych powodów sukcesu samochodu i jednym z pierwszych porażki”.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2CVC4 CactusCitroenCXDSDyaneGS
Udostepnij100Tweet63Udostepnij18
Poprzedni

Jak sprawdzić czy samochód nie jest po zalaniu? Unikaj takich aut!

Następny

Nowy Citroen C4 ma wszelkie szanse na duży sukces. Oby cena była akceptowalna dla klientów

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Citroen C4 2021

Nowy Citroen C4 ma wszelkie szanse na duży sukces. Oby cena była akceptowalna dla klientów

Czy to koniec targów motoryzacyjnych? Genewa 2021 odwołana!

Renault Clio

Nowe Renault Clio popularniejsze od Volkswagena Golfa w Europie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Piotr - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Mekes - Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?
  • Kolo - Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
  • Kolo - Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Szymon - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Truskawa - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Tomek - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem
  • Polska była o krok od uruchomienia fabryki Renault. Projekt przerwała wojna
  • System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • DS 7 Crossback 180 KM EAT8 – luksusowy SUV po 30.000 kilometrach. Opinie, spalanie, najczęściej używane wyposażenie
  • Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo
  • Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
  • Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.