Citroën Jumper inspirowany kultowym modelem dostawczym „Type H” jest dostępny na zamówienie w Czechach. Ciekawa wersja dopasowana malowaniem do rajdowego 2CV została zaprezentowana w czasie Dakaru Classic. Wykonany w stylu retro model został wybrany przez zespół Duckar, Barbory Holickej jako samochód pomocniczy.
Kilka lat temu włoski warsztat blacharski Caselani połączył siły z projektantami Citroëna i zaprezentował Jumpera z nadwoziem z falistej blachy inspirowanym modelem Type H. Pomysł spodobał się wśród klientów i od tamtej pory oferta Caselani się rozwija. Powstały cztery pojazdy na bazie aktualnych modeli Citroëna wykonane na wzór 2CV Fourgonnette lub Type-H. Najnowszym dodatkiem do gamy jest Citroën Ami.
Citroën Type H – mobilny posterunek policji, dostawczak, legenda
Citroën Berlingo przeszedł transformację w 2CV Fourgonnette. Przebudowa stanowi hołd dla kultowego modelu francuskiej marki. Konwersja obejmuje zestaw w stylu vintage. Pakiet montuje się na zewnątrz samochodu. Charakterystyczne elementy obejmują zaokrąglony przód, osłonę chłodnicy w kształcie litery M wraz z logo szewronów, duże okrągłe reflektory oraz falistą blachę po bokach, z tyłu i na dachu pojazdu.
Konwersje są dostępne dla trzech typów pojazdów – 2CV Fourgonnette dla Berlingo, Type-HG dla Jumpy i Type-H dla Jumpera.
Citroën Jumper z zestawem Caselani
„W zeszłym roku, kiedy zastanawialiśmy się, jaki samochód zabierzemy ze sobą na Dakar, Tomas Neruda powiedział: „Weźmiemy Hčko…” i popatrzył na mały, stary francuski samochód użytkowy zaparkowany na podwórku. Wiedziałam, że robią konwersje na te pojazdy we Włoszech. Zwróciłam się więc do producenta Caselani i tak narodziła się współpraca. Wkrótce odebrałam zestaw w stylowej małej fabryce w wiosce pod Mediolanem i zawiozłam go do dealera Citroëna w Brnie, gdzie nawiązaliśmy współpracę z ich spółką zależną Techsport, zajmującą się konwersją pojazdów. Mają duże doświadczenie, czy to w karetkach pogotowia, wozach strażackich itp. W Brnie zainstalowali mój zestaw, w tym cały samochód, i powstał pierwszy czeski NEO-RETRO Hčko. Zamontowaliśmy go na nowym Jumperze i za kilka miesięcy pojechaliśmy na pustynię na test obciążeniowy – Dakar. I tam przejechaliśmy kaczką i Hčko!” – mówi Barbora Holická, uczestniczka Rajdu Dakar Classic.
Barbora Holická została również osobą kontaktową ds. przebudowy Caselani w Czechach i na Słowacji. Przebudowa techniczna jest przeprowadzana w Czechach przez firmy BRNOCAR i TECHSPORT, które mogą pochwalić się bogatym doświadczeniem w montażu zestawów.
Ile kosztuje nowy Citroën C3? Wersje wyposażenia, ceny, silniki
Najnowsze komentarze